"בייקרי 58" (צילום: אילן הלד)
"בייקרי 58" (צילום: אילן הלד)

"אני חותם לך שמקום כזה עוד אין"

בכניסה לכרמליה, במקום שבו שכן עד לא מזמן "קפה לואיז", נפתחה לאחרונה "בייקרי 58" – קונדיטוריה, מעדנייה ומאפייה. יאיר מלכה, מבעלי המקום: "זה מטורף מה שעשינו שם. הקונספט הוא מעדנייה משודרגת, עם מאפייה של לחמים וקונדיטוריה"

פורסם בתאריך: 9.7.21 13:09

מאז שנסגר "קפה לואיז" בכניסה לכרמליה בחודש יוני שעבר בגלל מגפת הקורונה, הנכס הריק היווה תזכורת כואבת למפעל חיים שירד לטמיון. בדיוק שנה חלפה, והמקום הנטוש קיבל חיים בדמות "בייקרי 58" – קונדיטוריה, מעדנייה ומאפייה. באנגלית זה נשמע יותר סקסי.

יאיר מלכה, שמזהה טרנדים מקילומטרים, ביחד עם השף מאור מזרחי, שמעון אילוז ושרית גז אחראים על כל הטוב הזה.

"זה מקום נהדר, זה מקום סוף הדרך", אומר מלכה, "אין דברים כאלה, זה מטורף מה שעשינו שם. הקונספט הוא מעדנייה משודרגת, עם מאפייה של לחמים וקונדיטוריה. בכל בוקר אופים את כל המאפים שיהיו טריים, אם זה לחמים, קרואסונים, מאפים מתוקים ומלוחים. יש פה תנורי התפחה ויש טאבון ענק שבו מכינים את הבאגטים, הפוקאצ'ות והפיצות. יש מחלקה שלמה ללא גלוטן, יש עוגיות וקראנצ'ים. בעצם, יש פה כמעט הכל".

מהטאבון ישר לצלחת (צילום: אילן הלד)

מהטאבון ישר לצלחת. בייקרי 58 (צילום: אילן הלד)

יש מקומות ישיבה?

"בטח, גם מרפסת ממוזגת וגם בחוץ על ספסלים לבנים בגינה. למי שלא רוצים להשמין עם המאפים המתוקים והמלוחים, יש סלטים בהרכבה עצמית, שעשויים מפרודוקטים הכי טריים שיש. את בוחרת איך אתה רוצה את הסלט שלך, עם אלו תוספות, ויש גם כריכים משגעים שמכינים במקום. בשבוע הבא נכניס גם ארוחות בוקר ופסטות".

הכריכים כבר מוכנים, או שאפשר כריך בהרכבה אישית?

"הכריכים כבר מוכנים, אבל אם תבקשי כריך מסוים שאין בוויטרינה יכינו לך".

 

 

מה יש במעדנייה?

"דליקטסים. מלא גבינות, רטבים מיוחדים, שמני זית, תבלינים, דברים מאוד איכותיים. את הרעיון הבאנו ממעדנייה שראינו בצרפת, ואני חותם לך שמקום כזה אין עוד בארץ. יש מאפיות, יש מעדניות, אבל כזה מקום אין. כיף לשבת פה, לשמוע מוזיקה, לשתות קפה איטלקי הכי טוב ששתית, שהוא תערובת מאוד מיוחדת, וגם מכונת הקפה מיוחדת. היא מדייקת באיכויות ובטחינת הקפה. אפשר לקחת הביתה הכל, אם זה אוכל מוכן מהמעדנייה, עוגיות, קראנצ'ים, ואפילו עציצי תבלין ונוי".

והתכנון הוא להפוך גם את "בייקרי 58" לרשת?

"זה לא ביגה, זה קפה שכונתי ומתאים לו להישאר כזה. גם המחירים סבירים מאוד. פיצה או סלט אישי בהרכבה עצמית עולים כ-30 שקל, כריך עולה 18-12 שקלים. אנשים עפים על המקום".

שד' מוריה 58, פינת רחל 3, שעות פתיחה: ימים א'-ה' 21:00-06:30, שישי 17:00-06:30, טלפון: 050-7527468, 050-9060680.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עדנה, כרמל

    סוף סוף קונדיטוריה איכותית בכרמל. שיהיה בהצלחה, נגיע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר