מרינה ׁ(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
מרינה ׁ(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

חיזוק למתנגדים לבניית מרינה בחיפה: השרה להגנת הסביבה בעד הרחבת המעגנות הקיימות

השרה תמר זנדברג אמרה הבוקר (שלישי) בפתיחת ועידת המרחב הימי במרכז פרס לשלום: "צצות היום תוכניות שמבקשות להפקיע מאות דונם של שטחי חוף ערכיים ורגישים המשמשים את הציבור הרחב לטובת הקמת חניוני סירות ויאכטות, מרינות. אסור לנו לאפשר זאת. אין בזה צורך"

פורסם בתאריך: 23.11.21 11:50

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, מתנגדת להקמת מרינות חדשות. כך עולה מדברים שאמרה הבוקר (שלישי) בפתיחת ועידת המרחב הימי במרכז פרס לשלום: "המרחב הימי והחופי בישראל הם מנכסיה החשובים של המדינה שלנו", אמרה זנדברג, "לצערנו, אלו אינם משאבים בלתי מוגבלים, וכרסום בשטחי חוף ופגיעה קשה בסביבה הימית, פעמים רבות אינם הפיכים, ובדרך כלל משרתים מעטים על חשבון הנאת הרבים".

עוד אמרה זנדברג: "צצות היום תוכניות שמבקשות להפקיע מאות דונם של שטחי חוף ערכיים ורגישים המשמשים את הציבור הרחב לטובת הקמת חניוני סירות ויאכטות, מרינות. אסור לנו לאפשר זאת. אין בזה צורך, אפשר וצריך להרחיב את המעגנות הקיימות. מעבר להיבטים של חוסר צדק חלוקתי, המחירים הסביבתיים והכלכליים גבוהים מדי".

כפי שכבר פורסם בעבר, המדינה מקדמת הקמה של שש מרינות בהתאם לתוכנית מתאר ארצית למרינות בתל אביב, בבת ים, בחדרה, בנתניה, בחיפה ובנהריה. התוכנית זכתה בעבר לתמיכה של שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, כשמנגד ניצבה מולה השרה לאיכות הסביבה לשעבר גילה גמליאל.

תמר זנדברג (צילום: תומר אפלבאום)

תמר זנדברג (צילום: תומר אפלבאום)

עמדתה של הנהלת עיריית חיפה הייתה לתמוך בבניית מעגנה חדשה. בדיון שהתקיים בשנה שעברה בוולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים – ב"כ), שבו השתתפו גם ראשי הרשויות שבהן מתוכננות המרינות לקום, אמרה ראש העירייה עינת קליש רותם: "חיפה חייבת לנצל את תנאי הים הייחודיים שבהם היא התברכה ולפתח את ענפי השיט, הספורט הימי והחינוך הימי שנמצאים בסכנה בשל הקמת נמל המפרץ".

הודעת העירייה, שיצאה כמה שעות אחר כך, יישרה קו עם עמדתה של קליש רותם. בהודעה נכתב: "תוכנית המרינות הארצית תשדרג את הפעילות הימית בחיפה בלי לפגוע בערכי הטבע הקיימים בה. המרינה תוקם בבת גלים בחוף סלעי בלי שתפגע בערכי טבע ימיים ובמקום שלא שימש מעולם ואינו יכול לשמש בשל התנאים הקיימים בו לרחצה, לגלישה או לכל פעילות ימית אחרת".

 

בחיפה כבר פועלת מעגנת שביט, שנמצאת תחת ניהולה של חברת נמלי ישראל (חנ"י). ב-2019 הוסיפה חנ"י מזחים צפים להגדלת שטחה ויכולת הקיבולת של מספר כלי השיט, וכיום, על פי נתוני חנ"י, היא משרתת באופן קבוע כ-400 כלי שיט. המרינה החדשה, על פי המלצה שנתן משרד התחבורה למנהל התכנון, מתוכננת להיבנות בבת גלים, בשטח שבין חוף הכלבים לבית החולים רמב"ם, לאורך טיילת חולדה. התוכנית עוררה לאורך כל הדרך התנגדויות של הארגונים הירוקים, וביניהם סיעת הירוקים במועצת העיר.

באוקטובר, מעט אחרי התבטאויותיה של קליש רותם בוולנת"ע, התומכות בהקמת המרינה הנוספת, הגישו הירוקים הצעה לסדר, במטרה למנוע הקמת מרינה בבת גלים. בהצעת ההחלטה שניסחה הסיעה, נכתב: "יש לעצור מיד כל היבט וכל השקעה בקידום תוכנית המרינה בבת גלים; להביא לדיון במועצת העיר חלופות אפשריות להקמת המרינה, כגון בחינה אם בכלל נחוצה מרינה לתושבי חיפה ומה הם השיקולים והרווח לעיר בהקמתה; הרחבת המרינה הקיימת במעגן שביט והקמת מרינה בנמל המערבי כחלק מחזית הים העירונית, ולקיים הליך שיתוף ציבור רחב היקף כאשר תושבי העיר יוכלו להביע את רצונם בנושא זה".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בחיפה?

הורידו את אפליקציית "כלבו – חיפה והצפון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כלבו – חיפה והצפון" באייפון

הצטרפו לקבוצת הוואסטאפ של "כלבו – חיפה והצפון"


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שימי

    מה עם שיקוע מסילות הרכבת ?
    בכל הארץ מתחילים עם החישמול ואצלנו ישנים על האף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר