מפרץ חיפה (צילום: תומר אפלבאום)
מפרץ חיפה (צילום: תומר אפלבאום)

"אל תיתן לכמה פקידי אוצר לדחוק את תוכנית 'מפרץ החדשנות' לתוך מגירה"

במכתב ששלחו שבעה ראשי רשויות במטרופולין חיפה לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הכרעתה של ועדת המנכ"לים הבין משרדית לפיתוח מפרץ חיפה, הם דורשים את התערבותו המיידית בנוגע לתוכנית "מפרץ החדשנות" ולפינוי המפעלים המזהמים מהמפרץ

פורסם בתאריך: 18.1.21 14:30

שבעה ראשי רשויות במטרופולין חיפה פנו היום (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו את התערבותו המיידית בנוגע לתוכנית "מפרץ החדשנות" ולפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. על המכתב חתומים ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ראש העיר נשר רועי לוי, ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי, ראש העיר קרית מוצקין חיים צורי, ראש העיר קרית ים דוד אבן צור, ראש המועצה המקומית קרית טבעון עידו גרינבלום וראש המועצה המקומית רכסים דן כהן.

הפנייה לראש הממשלה באה בעקבות הודעתו של מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) החדש ינקי קוינט על הקפאת תוכנית "מפרץ החדשנות" והתנגדותו של אגף התקציבים במשרד האוצר לתוכנית בשל היעדר היתכנות כלכלית. כזכור, בקרוב אמורה ועדת המנכ"לים הבין משרדית להכריע בנושא.

 

 

"אנו דורשים את התערבותך המיידית בנוגע לתוכנית 'מפרץ החדשנות' ופינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה", כתבו ראשי הרשויות לנתניהו, "נדהמנו לגלות שפקידים במשרד האוצר מנסים לטרפד את התוכנית שיזם והוביל יועצך פרופ' אבי שמחון. הטענות שמשמיעים הפקידים משוללות יסוד, ותכליתן היא לדחות עוד ועוד את יישום התוכנית המבורכת והחשובה כל כך לעתיד האזור ולפיתוחו. ועדת המנכ"לים שמינית אמורה להכריע החודש בסוגיה הזאת, ואנו רוצים שההחלטה שתתקבל תהיה ברוח תוכניתו של פרופ' שמחון, עם לוחות זמנים מוגדרים המכוונים ל-2025 כשנת היעד ועם בשורה ליותר מחצי מיליון תושבי חיפה, הקריות והסביבה שמשוועים לאוויר נקי ולמפרץ נקי ממזהמים".

לדבריהם, "התוכנית היא מהפכנית וכוללת הקמת 100,000 יחידות דיור, כשני מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה, ופארק מטרופוליני שיקום מיד בתום ניקוי הקרקע ומי התהום. זוהי בשורה בקנה מידה לאומי, שאתה, אדוני ראש הממשלה, יכול להיות חתום עליה. אנא ממך, אל תיתן לכמה פקידי אוצר לדחוק את התוכנית החשובה הזאת לתוך מגירה, שם היא צפויה להעלות אבק, ולהותיר את מטרופולין חיפה עם מפרץ מזהם ועם עתיד מקרטע".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נ. צוק

    חחחחחחח
    כאילו מישהו בממשלה סופר את העבריינית המורשעת ונרתע משפת הביבים שלה

  2. חיפאי לשעבר

    לכל ראשי העיר ה"מכובדים" שחתמו על המכתב השערוריתי הזה, אני מאחל לכם שלא תבחרו לקדנציה נוספת אם זה מה שאתם מאחלים לתושבים שלכם, שעובדים באותם המפעלים, שישארו בלי פרנסה.
    תתביישו.

  3. חיפאי בהווה

    אתה מבין שכשיסגרו את המפעלים המזהמים אז ההייטק בצפון יפרח וכך גם תעשיות לא מזהמות ותעשיו קלינטק? תעשיות הקלינטק והמו"פ ירדפו אחרי העובדים המנוסים מהמפעלים. בינתיים אתם רק מסכנים את הבריאות שלכם. אחרי פינוי המפעלים יהיו חברות מו"פ וכל אחת צריכה אנשים בעלי נסיון וידע טכני, מקצועי.

  4. תעשייה ירוקה לסביבה, לעתיד אקולוגי במפרץ חיפה

    תם עידן הבז"ן.
    תם עידן התש"ן.
    לא עוד זיהום, סכנה וסרטן.
    לאסון לא נמתין, עכשיו הזמן!
    מציון תצא תורת קיימות וניקוי מזהמים.
    חיפה תהיה עיר העתיד הבר קיימא כעדכון חזון הרצל.

  5. חיפאי לשעבר

    עד שזה יקרה לילדים שלי יהיו ילדים.
    עד אז, לא יהיה כלום בשטח שיפנו (חלילה).
    תראה מה קורה בפי גלילות…נאדה.
    אם אתה חושב שהשטח יאוכלס תוך 5 שנים אתה נאיבי.

  6. חיפאי בדם

    תגובה לחיפאי לשעבר :
    האם אתה מעדיף שלאנשים תהיה פרנסה עם זיהום אויר ומחלות –
    אן פרנסה עם אויר נקי ובריאות לכל המשפחה , כולל "הילדים של הילדים" ?…

  7. דביר לנגר

    עיריית חיפה ורשויות המפרץ אינן מציגות תוכנית כלכלית למימון פינוי התעשייה ואז מתבכיינות לראש הממשלה. עמדתנו: מנהרת שדרה ושדה תעופה בינלאומי משמעותי בחיפה יספקו את התועלת הכלכלית הנדרשת לפינוי התעשייה ממפרץ חיפה.

  8. חיפאי לשעבר

    תגובה לחיפאי בדם:
    אתה לא מבין שלא תיהיה פרנסה?!
    ראה ערך "חיפה כימיקלים", פיטרו את העובדים ושלחו אותם להסתדר לבד.
    עזוב שהתעשייה משנה את המהלכים והולכת לכיוון אנרגיות מתחדשות, פשוט לא מעניין את ראשת העיר

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכול דיבורים בלה בלה תמשיכו לנבוח והשיירה עוברת עלק שיפוץ הקזינו בבת גלים חחחה הכול רק דיבורים כך ניראת המדינה והעיר שלנו

  10. תוכנית מפרץ הפלצנות

    נמאס מסרסורי הנדל"ן שמסתתרים מאחורי מילת הקסמים הייטק למרות שספק רב אם הצליחו לעשות בגרות 3 יחידות לימוד במתמטיקה. כל מה שמעניין את סרסורי הנדל"ן זה לחתוך לחברים הקבלנים שלהם חתיכות מאדמת המפרץ לצורך גריפת כספים לעצמם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר