לכבוד יום הולדתו ה-60 של קטר מספר 122 מסוג G-12 יזם מוזיאון רכבת ישראל בחיפה, בשיתוף עם חטיבת הנייד ברכבת, פרויקט שחזור מקיף לקטר הוותיק לצד מתיחת פנים עיצובית. במסגרת הפרויקט נצבע הקטר בצבעי המקור – אדום ולבן – ובהתאם לשפה העיצובית המקורית משנות ה-60.
במקביל בוצע בקטר טיפול מכאני מקיף (אוברול תקופתי) שכלל פירוק לרכיבים של מערכת ההנעה ושאר המערכות הקריטיות, ווידוא שכל המערכות עומדות בתקני הבטיחות, כולל תיקון או החלפה במידת הצורך, וזאת לאחר שעבר במהלך חייו כארבעה מיליון ק"מ על מסילות הארץ. כעת נערך הקטר לקראת חזרתו לצי הקטרים של חטיבת המטענים ל-60 שנים נוספות של עבודה.
מחברת הרכבת נמסר קטרי ה-G-12 הגיעו לישראל לראשונה לפני כ-70 שנים וסימנו את השלמת המהפכה ברכבת ישראל עם המעבר מהנעה בקיטור להנעה באמצעות הטכנולוגיה החדשנית ביותר בזמנו – דיזל. קטרים אלו הסיעו נוסעים באמצעות רכבות נוסעים מהירות, תרמו להתפתחות השינוע הרכבתי בארץ ישראל, וכן סייעו בהקמת קווים חדשים ובתחזוקת הקווים הקיימים. קטר ה-G12 הראשון, שנחת בנמל חיפה בשנת 1955, מוצג היום במוזיאון הרכבת.





תגובות