פוד טראק (צילום: אילן אסייג)
פודטראק (צילום: אילן אסייג)

בעלי פוד טראקס מתקשים לעמוד בנהלים, חלקם שוקלים לעזוב

מישה גורדון, הבעלים של פלאפל גורדון: "היום אמרו לי שרישיון העסק מבוטל". אריק גרנות מהמבשלה: "הודיעו לנו שאנחנו צריכים לפנות כי העירייה בונה מפרצונים מיוחדים". בדף הפייסבוק של סלמתרק נכתב: "אנחנו נכנסים לתקופת הדממה בלתי מוגבלת". עיריית חיפה: "מחויבים לשמירה על כל הוראות החוק"

פורסם בתאריך: 8.2.21 17:51

כשמונה חודשים לאחר שפרויקט הפוד טראקס בחיפה יצא לדרכו, רבים מבעליהם מתקשים לעמוד בנהלים החדשים שקבעה עיריית חיפה. כזכור, בתחילת חודש מאי 2020 פרסמה העירייה קול קורא להפעלת משאיות מזון, ומיד עם יציאתו של הפרויקט אל הדרך הוא הפך להצלחה גדולה. לפני כחודשיים פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי העירייה הודיעה שהיא תחל לאכוף את ההנחיות שנקבעו לפוד טראקס, ובמסגרת זו נדרשו בעליהן להזיז את המשאיות מדי ערב ולא להשאיר אותן במקומן. נוסף על כך נאסרה הצבת מקררים והתקנת חיבורים לחשמל מחוץ למשאיות.

בתחילת חודש ינואר קיבלו בעלי הפוד טראקס מכתב מהמחלקה לרישוי עסקים במינהל ההנדסה של העירייה, שבו הם נדרשו לעמוד בכמה תנאים, ובהם לפנות את הפוד טראקס מדי יום בסיום העבודה מהשטח שעליו הם מוצבים לחניון ייעודי מוסדר; לפרק חיבורי חשמל שהוקמו מתחת האדמה ו/או מעליה; לפרק סככות שנבנו על גג הפוד טראקס; לפנות משטח עץ שהוצבו בחזיתותיהם; לפנות את הכיסאות ואת השולחנות המצויים בשטח הסמוך לפוד טראקס; לשמור על סביבת הפוד טראקס נקייה וללא פסולת בכל עת; ולקבוע שלטים המורים על איסור עישון. כמו כן צוין כי חל איסור מוחלט על מכירת משקאות משכרים ועל מכירת מזונות שאינם מפורטים ברישיון הרוכלות.

מישה גורדון, הבעלים של פלאפל גורדון בחוף הים: "באמצע הסגר הוזמנו לפגישה ונאמר לנו שחסרים מסמכים שלא דאגו להם לפני כן. אמרו לנו שמתכננים להעביר אותנו לנקודה אחרת ושאסור לנו למכור אלכוהול. שאלתי מה קורה בגלל שלאורך כל התקופה מכרתי אלכוהול, ואמרו לי 'לא יודעים'. אתמול כבר לא הפעלתי את הפוד טראק כי הרגשתי שלא כדאי. היום אמרו לי שרישיון העסק מבוטל ושאסור לנו לצאת לשטח כי הנקודה שקיבלנו מבוטלת, ושאנחנו צריכים לחכות עד שיקימו מפרצונים שבהם נוכל להעמיד את הפוד טראקס".

לדבריו של גורדון, "כל הסיפור הזה הפסיק לעניין אותי כי אני אפסיד כסף. בתוכנית העסקית כפי שהיא נראתה בהתחלה אפשר היה להשאיר את הפוד טראק במקומו בלי להזיזו. גם אפשרו לנו למכור אלכוהול, ובניתי סל מוצרים כזה שאפשר יהיה להרוויח. אבל ככה? אין פה תכלס. המשכורות יעלו לי יותר. איך שאני רואה את זה, הביאו פרויקט לפתחה של העירייה, שם אמרו 'מצוין, נעשה' בלי לבדוק בציציות ובלי להתייעץ עם גורמי מקצוע. אנחנו חשבנו לתומנו שהעירייה בדקה את הכל. ההוראות החדשות הן גזר דין מוות, לא אצליח לעמוד בהן. מבחינתי זה לקנות רכב עם וו גרירה, להגיע בכל יום שעה לפני הזמן ולחכות שעה אחרי הסגירה כי השמן עדיין חם ובמצב כזה אי אפשר להזיז את הפוד טראק. אני מאבד עניין בפרויקט הזה בדרך שבה הוא מתנהל".

 

מישה גורדון בפלאפל גורדון

מישה גורדון בפלאפל גורדון

 

אריק גרנות, הבעלים של המבשלה – פוד טראק שממוקם סמוך לפלאפל גורדון: "היום הודיעו לנו מהעירייה שאנחנו צריכים לפנות את הפוד טראק כי הם בונים מפרצונים מיוחדים שבהם יוצבו הפוד טראקס. מבחינתם יש בעיה לעלות עם הפוד טראקס לטיילת שמיועדת להולכי רגל ואסור להיכנס לשם עם רכב. מחר אמור להתקיים סיור קבלנים בשביל בניית המפרצונים, וכשזה יקרה אני מקווה שנחזור".

באשר לאיסור של מכירת האלכוהול אומר גרנות: "זו בעיה גדולה. אני לא מבין את זה כי יש בחוף הדרומי ובחוף הסטודנטים מכוניות שמוכרות אלכוהול, ואין בעיה עם זה. הבירות שלנו הן כרטיס הביקור שלנו. זה אומר שאצטרך להתאים את עצמי כשנחזור, ואני מקווה שיאפשרו לנו למכור אלכוהול".

 

אריק גרנות בפודטראק המבשלה

אריק גרנות בפודטראק המבשלה

 

 

בדף הפייסבוק של סלמתרק – פוד טראק שמוצב גם הוא בחוף הים ומציע אוכל הודי – נכתב: "זה לא נגמר, זה רק הסוף. אחד משלושת סימני הקיום שנאמר בקדחתנות לאורך כל שלבי הוויפסאנה הוא אניצ'ה (anitcha). זוהי מילה בסנסקריט שמשמעותה היא ארעיות. הכל זמני, הכל משתנה, הכל חולף. לאחרונה שינתה עיריית חיפה את מדיניותה לגבי הפוד טראקס בעיר, ואנחנו מבינים שלא נוכל להמשיך להגיש לכם אוכל הודי בעגלה שלנו. עד שנגבש את צעדינו הבאים אנחנו נכנסים לתקופת הדממה בלתי מוגבלת. אל תדאגו – האהבה שלנו לאוכל הודי, ליצירה ולקהל החיפאי רחוקה מלהיגמר. הרומן הזה ימשיך, אבל כמו האלים ההודים גם אנחנו נקבל על עצמנו צורה חדשה. תודה לכם על הסבלנות והפרגונים, על שתמכתם בנו ועקבתם אחרינו (חלקכם עוד כשהעסק נפתח לפני שנתיים, לפני שהעיר שמעה על פוד טראקס), ועל החיוכים והאנרגיות הטובות שליוו כל אינטראקציה".

 

משאית המזון סלמתרק בשקמונה (צילום: סלמתרק)

סלמתרק (צילום: סלמתרק)

 

יהורם מטיטה שטרית, הבעלים של ג'וסי – פוד טראק בחוף הים שמציע מיצים טבעיים ושייקים: "קיבלתי מכתב מהמחלקה לרישוי עסקים, ובו כמה דרישות שאני צריך למלא כדי להמשיך ולהפעיל את העסק. הבאתי את כל האישורים וביקשו ממני להביא עד מחר אישור תקינות של מטף שקניתי. במכתב הוסבר שלא אוכל להשאיר את המשאית במקומה אלא להזיז אותה בכל ערב, וזה מה שעשיתי אתמול. הבאתי ג'יפ וגררתי את הפוד טראק. העירייה תבנה לנו מפרצונים, ושם יעמדו הפוד טראקס. אין לי ברירה, זה העסק היחיד שמפרנס אותנו כרגע, ומה שהם יבקשו אעשה".

 

ג'וסי פוד טראק

ג'וסי

 

בעלים של פוד טראק נוסף שביקש להישאר בעילום שם מספר כי הוא קיבל מכתב מהעירייה לפני שבוע: "האש הבוערת הזו התפרצה בגלל מכתב התראה מעורך דין. בעירייה פחדו מהמכתב הזה, ואנחנו נשלם על זה ביוקר. הם רוצים שבכל יום נפנה את הפוד טראק ואומרים שלא יספקו לנו מים וביוב ושנצטרך להסתדר עם זה לבד. בסופו של כל יום נצטרך לפרק את הפוד טראק ולהעביר אותה לחניון".

ואתה עושה את זה?

"זה קשה מאוד אבל אמרתי שאני מסכים אם כולם יעשו את זה. אהיה חייב להזיז. בעירייה נתנו עכשיו לאנשי מקצוע לנהל את הפרויקט הזה. יש שיפור מבחינת הניהול, אבל אני לא יודע אם זה יעבוד לטובתנו. אני כבר שומע שהרבה בעלי פוד טראקס מתייאשים ורוצים לעזוב ולמכור או להשכיר. לא קל מה שהעירייה דורשת, אבל זה לפי ספר החוקים וכדי שאף אחד לא יבוא אליהם בטענות – לא בעלי העסקים ולא התושבים".

מדובר בהנחיות חדשות?

"אלו לא הנחיות חדשות, פשוט מוציאים אותן אל הפועל. מההתחלה אמרו לנו שזה החוק אבל התחשבו בנו ובאו לקראתנו. עכשיו, כשהחליפו הנהלה לפרויקט, היא ביטלה את החנינות שקיבלנו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מכיוון שמדובר בפיילוט בלבד, טרם הונפקו היתרי רוכלות לצורך הפעלת הפוד טראקס, ומשכך לא בוצע כל הליך לביטולם. העירייה מחויבת לשמירה על כל הוראות החוק ולשמירה על בריאות הציבור, על ביטחונו ועל שלומו. כפי שידוע לבעלי הפוד טראקס, בהתאם לחוק גובשו הכללים והתנאים המהווים חלק בלתי נפרד מהיתרי הרוכלות שיונפקו למי שבקשתו תאושר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. תושב כרמל

    חחח עיאיית חלם. כל מה שניר שובר נוגע בו זה קודם יחסי ציבור אחרי זה חושבים מה עושים ואיך מתקנים. בושה. קליש ושובר הביתה וקחו איתכם את נחשון צוק

  2. ניר

    סליחה, יש חוקי רישוי שהעירייה מחוייבת להם. מי שזה לא מתאים לו מוזמן לעזוב, אחרים ישמחו להציב שם פודטראקס. לכל הרוכלים שמתבכיינים כאן, אתם לא עושים טובים לאף אחד. לא מתאים לכם? עופו.

  3. רפי.ג

    דיי יבכיינים תפנו כל יום את העגלות שלכם, אף אחד לא נתן לכם את הקרקע פירגנו לכם ופתחו לכם אופק פרנסה במקום לגנוב. הקרקע היא לא של העירייה הקרקע היא של המדינה ,תסתכלו על הפודקרט שהציבו ליד תחנת הרכבת השמונה איזה עבריות בניה יש לו שם הוא בנה קניון )אל דאגה העירייה תוציא לו צו הריסה לבניה הבלתמ חוקית) אבל לכו לתראו כמה כסף הוא עושה שם, אז דיי לבכות לא טוב לכם לכו הביתה, מיותר לבכות בפסייבוק זה מגעיל. ככה זה הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות ואותו בחור מהלשכה של קליש היה עם רצון טוב להביא עסקים צעירים לעיר אבל מה לעשות חלקכם חזירים שאיפה שאפשר מוצצים את הדם של אותו אדם שרצה לעזור לכם. לא נבכה אם לא תהיו שם לבטח נשמח שלא יהיו לכם עברות בניה ויותק מזה נשמח שכל יום תחזירו את הכביש והמדרכות לציבור כשאתם הולכים לספור את הכסף בבית

  4. הקול השפוי

    הצבעת ביבי? קיבלת זיבי
    הצבעת קליש? קיבלת זביש…
    תתחילו לשנן ולהעיף את הגועל נפש האלה

  5. בעל מסעדה

    שאלה למי שמבין: הם משלמים ארנונה על השטח של הפודטראק? כי אם לא, אני מעוניין להפעיל אחד כזה. למי פונים? איך מקדמים את זה?

  6. אלי

    עיירית חיפה התהנלה ברשלנות חסרת תקדים . גרמה לאנשים להשקיע כסף ואישרה לבעלי הפודטראקס לשים שולחנות וביקשה מהם להסתדר בחשמל ובמים , אחרי כל כך הרבה השקעה עכשיו דורשים מהם דרישות בלתי הגיוניות , צריך לזכור שהאנשים האילו השקיעו ממיטב כספם על מנת להביא משהו חדש בעיר ועכשיו העיריה טוענת שמה שהיה זה השתנה .. מה זה השטיות האלו ? מה זה גן ילדים . תנו לאנשים לעבוד ולהתפרנס . אין אפשרות למכור בירה בחוף ?? אז מה ימכרו ? עלה גפן . תתבישו לכם עיריית חיפה בושה וחרפה . גב קליש צריכה להתערב מידיית ולקחת אחריות והחלטות .

  7. אסף

    לא משלמים שום ארנונה ושום שכירות. 0 ! לפי מה שהבנתי המקום ניתן להם חינם והם חתמו על כל התנאים שרוצים לאכוף עכשיו. מפתיע למה כל בעלי מסעדות במיוחד בחוף דדו לא דורשים לא לשלם ארנונה גם ….

  8. חיפאי ל

    איזה שטיות איך אפשר להזיז פודטראק מלא במכשירים ? דרישה הזויה !

  9. מרבית הפודטראקס הפכו למטרד

    מול מערת אליהו הנביא-נראה כמו מעברה
    ליד שקמונה- זה בכלל לא פודטראק אלא מזנון שהפך למוקד של הפרת הנחיות הסגר וההתקהלויות.
    בטיילת לואי- הפך את כל הרחבה ממול למטונפת ומסריחה מסיגריות.
    לא יודע מי ומה הבטיחו להם. יודע שזה נראה רע, מטרד לסביבה ובמתכונת הנוכחית עדיף לסגור.

  10. עופר

    תזכרו שבעלי הפודטראקס לא משלמים ארנונה ולא שכירות. בניגוד לכל בעלי העסקים האחרים בעיר. אז מה הם מתבכיינים?

  11. לקח לבחירות הבאות

    מי שרוצה להעיף את ביבי שהביא צמיחה, שגשוג, הסכמי שלום ומדינה בפריחה מכל בחינה ברצף של עשור, דירוג אשראי בשיא…
    שיזכור מה קבלנו כשהעפנו את יהב.
    תחשבו טוב כי נקבל רק גרוע יותר בקואליצית אנטי-ביבי

  12. נוסיה

    מיזם מקסים ויחד עם זה אחרי ששנים היו כאן רוכלים שהשתלטו על מרחבים ציבוריים, התפשטו והפכו למפגעים שלקח שנים לפנות אותם ממקומם אני יכולה להבין את הדרישה לאסור על נוכחות קבע. השאלה היא אם אין אפשרות לאשר אותם כמזנון, היה פעם סוג עסק כזה שלא הצריך יותר מידי בלגן לאישור..

  13. דניאל

    העיריה לא הציבה תנאים קודם להפעלת המיזם. דרישות העיריה הגיוניות. מי שלא יכול או רוצה לעמוד בתנאים שיפנה. מויל טויבס!

  14. חיפאי גאה

    נראה שיש הרבה צרות עין לאנשים על המיזם היפה שעשה שם מהמם לחיפה, אנו נוסעים לחול ומתלהבים מכל פרויקט כזה ושזה מגיע אלינו ישר קמו הקנאים וצרות העין הורגת אותם, פרויקט מהמם עם הרבה התפתחות ואם מסתכלים על הפרויקט מבלי צרות עין יש לראות שהדבר קשט את העיר וכל אחד מהיזמים השקיע וטפח את האזור בו הציב את הפודטראק שלו דבר אשר הצריך השקעה של מאות אלפי שקלים, בעניין עריית חיפה רואים כי היא התרשלה בניהול הפרויקט מאחר והיא לא דאגה להצבת מים וחשמל, וכיום מבקשת שכל בעל עסק יזיז את הפוקטרק שלו בסוף היום דבר שנשמע הזוי גם אם הדבר מצריך, ידוע כי מי שפתח בתלונות זה בעלי העסקים שיש להם צרות עין, יש לזכור כי כל בעלי הפודקראק השקיעו ובמדה ועריית חיפה תקשה עליהם בטוח שהם ידרשו כל הוצאותיהם בחזרה דבר אשר יגרום לעריית לפצות בסכומים גבוהים

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה הישראלים אסור לתת להם כלום …נתנו להם אצבע רוצים את היד איך באירופה וארהב הסוחרים שם לא בוכים ??? כי שם הם לא מוסיפים עוד דברים שלא אמרו להם !!!

  16. עשו ים של כסף

    הישראלים העשירים והבזבזנים עמדו שם בתור של קילומטר כדי לקנות משהו(כאילו אין אוכל בבית)אז על מה התלונה,נראה שהמוכרים התעשרו שם מאד

  17. לא פלא שהישראלים כל כך שמנים

    הדבר היחידי שיש בישראל זה אאוטלטים לאוכל גרוע ומשמין בכל פינה.מעניין מי הגאון שהחליט שמה שחסר בעיר שמרבית הרוכלות בה מתבססת על חנויות מסוג נרגילה-פלאפל-שאוארמה-מאפיות פיתות ולחמניות-מכולות- מסעדות זולות וכו' צריכה גם את הפודטראקים שמחזירים אותנו לימי הגזלנים שהיו מסתובבים בטנדר מסכן ומוכרים טרופית במחירים מופקעים.

  18. נמרוד מרום

    עיר אוכלת יושביה. בוכים דאין מה לעשות, בקורונה כולם היו בפודטראקים. צרות עין. ראשת עיר כושלת, עירייה חובבנית. פוגעת בפרנסה של אנשים. הונאה אחת גדולה, גורמת לאנשים להוציא כסף להשקיע ושוברת אותם בקורונה כשאין לאנשים מה לאכול. כל שמחת חיים שתהיה בעיר הזו סופה בקינאה יוקדת.
    יןנה יהב ידע את העיר הזו וידע מה טוב ומה רע.
    ראשת העיר הזו היא גחמה נוראית ואישה כושלת, גם באופוזיציה וגם כראשת עיר. בחרנו באישה קרה לא
    הומונית שמכרה לנו קמפיין דיגיטלי ותו לא.
    אבוי לנו העיר רק מדרדרת לתהומות עם ראש עיר כזו.
    בחרנו בחירה גרועה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר