עורך דין דיני עבודה בחיפה: עו"ד רועי סבג - פרקליט המעסיקים. תמונה ממאגר Ingimage
עורך דין דיני עבודה בחיפה: עו"ד רועי סבג - פרקליט המעסיקים. תמונה ממאגר Ingimage

עורך דין דיני עבודה בחיפה: עו"ד רועי סבג – פרקליט המעסיקים

גל החל"תים והפיטורים ששוטף את המשק בעקבות משבר הקורונה בשורה של חברות מסחריות, מפעלי תעשייה ושירותי מסחר הפכו את עו"ד סבג, בוגר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, לדמות מבוקשת מתמיד בקרב מעסיקים באזור חיפה והצפון. בכתבה הוא עונה על השאלות הבוערות בתחום דיני העבודה

פורסם בתאריך: 19.5.20 13:22

משרדו של עורך דין רועי סבג בחיפה עוסק בדיני עבודה ומתמחה בייצוג מעסיקים. טרם פתיחת משרדו עבד עו"ד סבג במשרד פינברג ושות' (תל-אביב), המשרד המוביל בישראל בתחום משפט העבודה. שם התמחה בייצוג מעסיקים בבתי הדין לעבודה ובתיקי ליטיגציה מורכבים, כולל סכסוכים קיבוציים. במסגרת תפקידו העניק עו"ד סבג ייעוץ משפטי למעסיקים הבולטים והגדולים במשק, ביניהם בנקים, חברות כרטיסי אשראי, תקשורת וסלולר, חברות פארם, מפעלי תעשייה ועוד.

הצגנו בפני עו"ד רועי סבג את השאלות החשובות בכלל בנושא עובד-מעביד ולתקופה מורכבת זו של משבר הקורונה בפרט:

מהי החשיבות לכך שמעסיקים ייוועצו עם עורך דין לדיני עבודה?

"משפט העבודה הוא תחום דינאמי המשתנה במהירות. ישנם עדכוני חקיקה, פסיקה וסוגיות שמעסיקים רבים אינם ערים להם ועשויים להשפיע באופן משמעותי על התנהלותם".

האם יש לך דוגמה שמדגישה את החשיבות בליווי מעסיק על ידי עורך דין לדיני עבודה?

"כן. עובד במפעל גדול בצפון הארץ שפוטר מתפקידו, פנה למשרד העבודה והגיש תלונה נגד המעסיק על הפרות שונות בדיני עבודה. על המפעל הוטל עיצום כספי, בין היתר, כיוון שלא הציג במקום בולט במפעל מודעה בה מפורטים עיקרי זכויות העובדים לפי חוק שכר מינימום. מנהל המפעל כלל לא היה מודע לחובתו לכך.

"מנהל המפעל פנה אליי ושכר את שירותיי ובעקבות פנייתי למשרד העבודה, בוטל העיצום הכספי. אך זה לא הסוף, מנהל המפעל אשר חשש מעיצומים נוספים, שכר את שירותיי לייעוץ וליווי משפטי שוטף בכדי לוודא הטמעה של כל הוראת חוקי העבודה במפעל. חודשים בודדים לאחר מכן, התקיימה במפעל ביקורת פתע של משרד העבודה אשר מצאה כי המפעל עמד בצורה דקדקנית בכל הוראות הדין. המקרה מלמד כי עמידה בהוראות החוק מצמצמת את חשיפת המעסיקים לתביעות בבתי הדין בעבודה ולעיצומים כספיים".

אילו שירותים משרדך מספק עבור המעסיקים?

"משרדי מספק למעסיקים שירותים בכל הנושאים הרלוונטיים ביחסי עבודה, כולל ייעוץ משפטי שוטף בקליטת עובדים ובהליכי סיום העסקה, ליטיגציה בדיני עבודה, הכנת חוות דעת משפטיות, ניהול הליכים מול משרד העבודה ועוד".

כיצד משבר הקורונה משפיע כיום על מעסיקים, בעת החזרה לשגרה?

"מרגע שהחל המשק לחזור לפעילות מבוקרת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החלו חברות ועסקים לקבל החלטות על עתידם העסקי. התחזית היא שגל חסר תקדים של פיטורי עובדים ישטוף את המשק ויפגע בעסקים, זאת בשל הפסדים כספיים שנגרמו להם בתקופת השבתת העסק במשבר הקורונה, וחוסר האפשרות לשלם משכורות לעובדים.

"חשוב להפנים כי למרות האתגריים הכלכליים הניצבים בפני מעסיקים, גם בתקופה זו חלים עליהם הוראות דיני עבודה ועליהם לפעול על פי דין. גם מעסיק העומד בפני סגירה או צמצומים של עסקו מחויב לקיים לעובדיו שימוע לפני פיטורים, ולתת להם זכות טיעון.

"פניות המעסיקים בתקופה זו, הן בעיקר לייעוץ משפטי בסוגיות הקשורות להליכי צמצום כוח-אדם ושינוי תנאי העסקה של עובדים".

מהם היתרונות שמשרדך מספק ללקוחותיו?

"ההתמחות וההתמקדות שלי בדיני עבודה ובייצוג מעסיקים בפרט מספקים ללקוחותיי יתרון משמעותי. תחום דיני עבודה שבעבר היה תחום נישתי עבר בהדרגה למרכז הבמה, וכיום ישנה חשיבות מרובה לכך שרק עורך דין בעל ניסיון והתמחות בדיני עבודה יעניק שירותים בתחום.

"הניסיון המקצועי שצברתי בייצוג מעסיקים במשרד המוביל בישראל לדיני עבודה, פינברג ושות', מקנה לי ידע נרחב וגישה יצירתית בטיפול בתיקים הסבוכים ביותר. בתחום המחקר האקדמי עבדתי עם פרופסור מרדכי מירוני, מחלוצי משפט העבודה ומשכתביו מצוטטים בכל פסקי הדין החשובים, בכתיבת מאמרים וספרים בתחום. למדתי ממנו המון תוך כדי הכתיבה – בעיקר על ניתוח סוגיות מורכבות וחשיבה יצירתית ופורצת דרך.

"משרדי פועל על פי תפישת הלקוח במרכז, ואני מעניק תשומת לב אישית, מענה מהיר וזמינות מרבית לכל לקוח ולקוח. אני נמצא שם עבור לקוחותיי לכל דבר ועניין".

 

עורך דין רועי סבג – משרד לדיני עבודה בחיפה

כתובת המשרד: פלי״ם 2, בניין אורן, חיפה

למעבר לאתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 04-6250000

עו"ד רועי סבג. צילום: רומן סבירסקי

עו"ד רועי סבג. צילום: רומן סבירסקי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר