לזר קפלון. "המכתב שהגיע לידיך הוא לא סופי"
לזר קפלון. "המכתב שהגיע לידיך הוא לא סופי"

נפסל מכרז שהוציא קפלון ברשות לקליטת עלייה

בעקבות התערבותם של חברי מועצת העיר צביקה ברבי וסופי נקש, בדקה המחלקה המשפטית של עיריית חיפה חמישה מכרזים ומינויים ברשות לקליטת העירייה בראשותו של סגן ראש העיר לזר קפלון. מסקנותיה קובעות כי מכרז אחד הוא פסול, אחד נמצא עדיין בבדיקה, אחד נמצא בטיפולו של היועץ המשפטי של הרשות ובשניים לא נפל כל פגם

פורסם בתאריך: 21.3.19 19:09

בתחילת חודש פברואר יצאו חברי מועצת העיר צביקה ברבי וסופי נקש, שחברים בדירקטוריון הרשות לקליטת עלייה, נגד מכרז למנהל מחלקת קליטה ברשות. השניים טענו כי המכרז יצא ללא ידיעתם ודרשו לעצרו, ונקש אף הצהירה כי בפגישה עם סגן ראש העיר לזר קפלון, שמשמש כיו"ר דירקטוריון הרשות, סוכם כי המכרז ייעצר וכי תמונה ועדת מכרזים ואיתור שבראשה היא תעמוד. בהמשך דרש ברבי לבחון מכרזים נוספים שהוציאה העמותה ושבעקבותיהם כבר אוישו כמה תפקידים.

ברבי פנה בעניין לראש העיר עינת קליש רותם, לממלא מקומה נחשון צוק, למזכירת העיר ברכה סלע וליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין בדרישה לבדוק את חוקיות המינויים. "בשבועות האחרונים אנו עדים למינויים רבים של מקורבים לקפלון", כתב ברבי בפנייתו, "מדובר במינויים לתפקידים שלא היו קיימים לפני הבחירות ולמעשה הוקמו על ידי קפלון ללא ידיעתנו לתפקידים ציבוריים שחלה עליהם חובת מכרז שלא בוצע על ידי קפלון". עוד נטען כי המכרזים נערכו על ידי קפלון "באופן עצמאי תוך ניסיון להסתיר זאת מאיתנו".

בעקבות הפנייה בדקה המחלקה המשפטית חמישה מכרזים ומינויים, ומסקנותיה שהגיעו לידי "כלבו – חיפה והצפון" קובעות כי מכרז אחד הוא פסול, אחד נמצא עדיין בבדיקה, אחד נמצא בטיפולו של היועץ המשפטי של הרשות עו"ד יעקב גילת ובשניים לא נפל כל פגם.

בנוגע לתפקיד סגן מנהל מחלקת תרבות קבעה המחלקה המשפטית כי "המכרז פסול ויש לבטל את המינוי בכפוף לשימוע שייערך למועמדת טרם מסירת ההודעה". הסיבה לפסילה נעוצה בסעיף 23 לתקנות העיריות באשר למכרזים ולקבלת עובדים שקובע כי הרכב ועדת בחינה לא יהיה זוגי ולא יפחת משלושה, וכי יו"ר ועדת הבחינה יהיה נציג עירייה ובין שאר חבריה יהיה לפחות נציג ציבור אחד. "בהתאם להוראה זו, הוועדה למינוי עובדים במכרז בעירייה כוללת נציג ציבור, נציג אגף משאבי אנוש ונציג ועד עובדים", כתבה עו"ד ענבל בן ארי, סגנית היועצת המשפטית לעירייה, "בהתאמה, הוועדה למינוי עובדים במכרז בתאגיד צריכה לכלול: נציג ועד מנהל שהוא מקרב הציבור, נציג נוסף מבין חברי הוועד המנהל ומנכ"ל העמותה/המנהל המקצועי הרלוונטי בעמותה. במקרה זה נפל פגם בהרכב ועדת המינוי במכרז דנן, שלא כללה אף נציג מקרב הציבור. מעבר לכך יש לציין את העובדה שהמבנה הארגוני של העמותה נמצא בשלבי בחינה, לרבות סוגיית פיצול המשרה האמורה, תקני כוח האדם בעמותה ותנאי השכר".

באשר למכרז תפקיד רכזת שילובים נקבע ש"פרסום המכרז נעשה כדין", אך המחלקה המשפטית השהתה את החלטתה בעניין. הסיבה: בוועדת המכרזים שדנה במכרז היו חברים קפלון, מנהלת מרחב חיפה והקריות במשרד הקליטה ז'אנה פטרוקובסקי ומנהל פרויקטים בעמותה לקליטת עליה איציק יתח. "במקרה זה ראוי היה שקפלון לא יישב בוועדת הבחינה כי אם חבר דירקטוריון אחר, אך ראינו חשיבות בעצם ישיבתה של נציגת משרד הקליטה בוועדה כאמצעי לשמירת האובייקטיביות והשקיפות". טרם קבלת החלטה במכרז זה כתבה בן ארי כי "אנו מבקשים להבין את התפצלות הקולות ומה הצביעה נציגת משרד הקליטה – האם הצביעה למועמדת שנבחרה ברוב קולות כאופציה ראשונה או למועמדת שנבחרה ברוב קולות כאופציה שנייה".

בנוגע לתפקיד עוזרת פרויקטים בשלוחת הדר התקיים בירור מול גילת שהעלה כי העובדת פוטרה שלא כדין והליך החזרתה לעבודה נעשה בתיאום ובאחריות של גילת מול בא כוחה של העובדת וכי "הנושא בטיפול ובליווי של גילת". בנוגע לתפקיד מזכירת פניות ציבור קבעה בן ארי כי "בהתאמה להליך קליטת עובדים במשרות זוטרות בעירייה, לא נפל פגם בהליך בחירת העובדת". בנוגע לתפקיד רכז ניצולי שואה – משרה זוטרה שעל פי כללי תקנות העיריות היא פטורה מחובת מכרז – נקבע כי "לא נפל פגם בהליך הבחירה".

 

 

קפלון מסר בתגובה: "המכתב שהגיע לידיך הוא לא סופי. זו המלצה. כשיהיו החלטות סופיות נפעל בהתאם".

נקש: "השירות המשפטי של העירייה אמר את דברו. אני מקבלת את המסקנות גם אם אני לא מסכימה עם כל מה שנכתב בהן. לדעתי, דין משרה זוטרה הוא כדין כל משרה".

ברבי: "לאחר שנחשפתי להתנהלות ברשות לקליטת עלייה הבנתי שיוצאים מכרזים תפורים ללא הליך הוגן והזדמנות לכל התושבים. קיימתי שיחה דחופה עם העובדים ואספתי את הממצאים, לאחר מכן הפניתי את הממצאים ליועצת המשפטית, לראש העיר ולמזכירת העיר. לאחר בדיקת הנתונים אכן נמצאו פגמים. כרשות ציבורית אנו כפופים לחוק וחבים בחובת אמון מוגברת. עלינו להקפיד על טוהר המידות ולפעול בשקיפות מוחלטת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לעשטת מכרז על כל התפקידים כולל בלשכת ראש העירייה

    עמו שכתבו בטעות בכלבו: הרשות לקליטת העירייה
    גם לעוזרים ורלשים של ראש העיר לא נעשה מכרלא נבדקה התאמה והשכלה קודמת.
    למה? זה לא כספי ציבור?

  2. לסגור אותם מיידית

    ראש העיר הבטיחה נקיון ושקיפות והתייעלות
    קיבלנו:
    מינוי מקורביה חוסר שקיפות ובזבוז סגן חמישי
    המשך העמותה לקליטת פעילי ישראל ביתנו = עמותה מיותרת בכפילות מול משרד הקליטה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר