דובים בגן החיות בחיפה (צילום: רמי שלוש)
דובים בגן החיות בחיפה (צילום: רמי שלוש)

"לא קיבלתי תחושה שגן החיות נמצא בידיים טובות"

אחרי שלושה חודשים השיבה עינת קליש רותם לשאילתה של הילה לאופר מהירוקים על מצבו של גן החיות בחיפה, וכתבה: "גן החיות מנוהל על ידי אתו"ס, שמתמחה בניהול תזמורת וגופי אמנות, מפיק אירועי בידור, מתחזק מתקני ספורט ו'על הדרך' מתפעל גן חיות. הקשר והידע המקצועי בין כל המטלות הללו הוא רופף"

פורסם בתאריך: 1.12.20 16:38

ראש העיר עינת קליש רותם השיבה היום (שלישי) על שאילתה שהגישה לה חברת מועצת העיר הילה לאופר מסיעת הירוקים כבר לפני יותר משלושה חודשים באשר לגן החיות העירוני, ובתשובתה הפנתה ביקורת קשה כלפי התאגיד העירוני אתו"ס.

כזכור, בשאילתה כתבה לאופר כי "גן החיות הוא כתם לעיר. הגן הוא מיושן, הכלובים הם קטנים לחלק מבעלי החיים, בעיקר הטורפים הגדולים, וחלק מבעלי החיים הכלואים פיתחו התנהגות כפייתית פסיכוטית עקב טיפול לקוי, חוסר בהעשרה, מקום קטן וכו". לטענתה, בעל החיים שסובל מהמצב הקשה ביותר ההוא האריה: "לא מעט תושבים מעידים כי הם שומעים את האריה האומלל והמדוכא מיילל בלילות. עד כמה שידוע לי, גן החיות הוצא בעבר מארגון גני החיות העולמי בשל אי עמידה בתנאי אחזקה, וכיום הוא שייך לאותו הארגון. אין פיקוח על מבקרים אשר מטיילים בגן, זורקים אוכל לבעלי החיים ומסכנים אותם".

לאופר ביקשה מענה לכמה שאלות, ובהן מה נעשה כדי להקל את תנאי השבי של החיות, כמה מטפלים עובדים בגן, כמה תצוגות קיימות בו, ולמה אין פיקוח ואכיפה נגד מבקרים שמסכנים את בעלי החיים. עוד עולה מהשאילתה כי יש שמועה בדבר העתקתו של גן החיות למקום אחר, ולאופר ביקשה לבדוק את נכונותה.

בתשובתה כתבה קליש רותם: "גן החיות מנוהל על ידי אתו"ס, שמצד אחד מתמחה בניהול תזמורת וגופי אמנות כמו מועדון הביט, ומצד שני מפיק אירועי בידור, מתחזק מתקני ספורט ו'על הדרך' גם מתפעל גן חיות. הקשר והידע המקצועי בין כל המטלות הללו הוא רופף ומזכיר חנויות כלבו חסרות התמחות מהמאה הקודמת".

ראש העיר הוסיפה שהיא "שותפה לביקורת על אופן ניהול גן החיות. ככל שהתעמקתי בנושא בשנתיים האחרונות, לא קיבלתי תחושה שהמקום נמצא בידיים מנהלות טובות, וזאת למרות שיש עובדים רבים בגן שעושים עבודה מקצועית טובה ומסורה. נכון להיום אין עדיין כל תוכנית מסודרת עבור הגן, אלא רק בחינה של הנושא עם גורמי מקצוע שונים. לאחרונה הוחלט עם האקולוגית העירונית יעל אולק, לאחר שיחה עם יועצת ראש הממשלה לנושא בעלי חיים טל גלבוע, להקים צוות לבחינת המשך דרכו של גן החיות, בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים – רשות הטבע והגנים ומשרדי ממשלה".

את תשובתה סיימה קליש רותם בכך ש"בכוונתי לבדוק באופן מעמיק את תפקודו של גן החיות, את מצבם של בעלי החיים שחיים בו ואת העתיד הנכון לו".

 

 

לאופר אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מסכימה עם כל מילה של ראש העיר. אני לא חושבת שאתו"ס, שה-DNA שלו הוא בידור ותרבות, צריך לנהל גן חיות. יש לי המון עדויות להתנהלות לא טובה, ואני אומרת את זה בעדינות. הגן לא צריך להתקיים במתכונת הנוכחית. אפשר להפוך את גן החיות למקום מדהים עם ערך חינוכי מטורף, שמכל הארץ יגיעו אליו אנשים ובאמת ייהנו, ולא ייצאו ממנו בתחושה קשה כמו שקורה להרבה מבקרים שנחשפים לתנאים שבהם מוחזקים בעלי החיים".

יו"ר דירקטוריון אתו"ס יעקב פינגולד מסר בתגובה: "הצטערתי לקרוא את תשובתה של ראש העיר לשאילתה בנושא גן החיות. לפני חודש נערכה ביקורת של הווטרינר העירוני, שהוא גם הרגולטור מטעם משרד החקלאות הממונה על רווחת חיות הבר בישראל, והביקורת שיבחה את ניהול גן החיות ואת השמירה על רווחת בעלי החיים. לגן החיות מגיעים יותר מ-130,000 מבקרים בשנה, ובהם עשרות אלפי תלמידים מבתי הספר בחיפה ובסביבה שמצביעים ברגליים בהגיעם לביקור בגן. שלושת הווטרינרים ו-20 המטפלים המסורים ימשיכו לשמור על רווחת גן החיות להנאתם של המבקרים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. חדווה

    את אתו"ס צריך לסגור. אתו"ס הוא גוף כבד, בזבזני, לא יעיל וכושל. בגלל אתו"ס אין תרבות בחיפה.

  2. חיפאית

    גן חיות קטן, עלוב, מיושן ומוזנח. מי צריך אותו כשיש את גן החיות הנהדר, הגדול והמודרני בקרית מוצקין?

  3. קליש מה יהיה?

    אפשר לתת לאריה כול יום חזיר אחד והוא יהיה מפסוט!! (גם ישצח לקבל חזירה) נכון קליש?

  4. רמבי

    יש להעביר לגן זה גם יונים כמו יונה יהב, גימלאי שעדיין מנסה את מזלו…… הוא יסתדר שם נהדר עם הבבונים מעריצי ביבי.

  5. גוגו

    להזכירכם טל גלבוע יועצת בעלי החיים של נתניהו הוקפצה למשרה בזכות חברות עם מי מבניו של ראש הממשלה וכל הידע שלה מסתכם באהבת כלבים וחתולים ויעיד על כך האריה המילל בלילות לאלוהים שיעביר אותו משם לעולם הבא במהרה.אתוס מנהלים בידור שכבר לא קיים ממרץ בכל הארץ ובחיפה עוד לפני הוירוס.מה שכן גם קליש מנהלת את חיפה כולה בצורה בידורית ולכן גם היא חושבת שזה קל להצחיק אריות.לדעתי תביעה ייצוגית כנגד מנהלי גן החיות בכלל וראשת העיר בפרט יעזור לחיות לקבל עיר אחרת מקום אחר ניהול אחר ראוי יותר.תלמידי בתי בספר המובלים לשם בכוח כחלק מתכנית הלימודים מגיעים לגן החיות ובעשרים מטר הראשונים מבינים שהם הגיעו למחנה השמדה לחיות והתעללות בחיות חסרות ישע כך שמייד עושים אחורה פנה ומחכים למורים במתחם הכניסה.כבר ראיתי נערים ונערות בוכים שם לאחר שראו את המקום המזוויע הזה. "תנו לחיות לחיות" רק לא בחיפה. צחוק הגורל ישנו בגן זוג חזירי בר שלא מבינים איך הם בכלובים כשכל שבילי וגני הכרמל והכבישים מלאים בחזירי בר חופשיים שזו כנראה שאילתא לשרת השיוויון-גילה גמליאל.

  6. עמוס

    בעירייה מגייסים יועצים לכל דבר בעלות גבוהה.כדאאי לגייס גם יועץ לבן החיות,כולל כמובן צוות מינהלי.אפשר לצרף את הגן לאחד המנהלים החדשים המוקמים

  7. רני

    יש להעביר את גן החיות לפארק הקישון ולתת שם שטחים שגודלם סביר, מצד שני אין הצדקה לכלוא חיות בכלובים, צריך לסיים עם הסאגה המיותרת ועל הדרך לסגור גם את שאר גני החיות

  8. אחד שמכיר

    את'וס גם לא יודעת לנהל דברים אחרים, כל יום שהגוף הזה עוד קיים הוא בושה לעיר.
    גן החיות בחיפה צריך למצוא את הזהות שלו, אם יפשפשו עמוק יזכרו שהוא גן לימודי, אפשר לעשות שם אינסוף פעולות חינוכיות שמלמדות על שמירה על בעלי החיים.
    יום אחד ביקרתי שם ושאלתי את את המדריכה על המצוקה של בעלי החיים, היא אמרה שהיא טבעונית ועובדת בגן מתוך אהבה לחיות שנמצאות שם, נתנה לי הרצאה מעלפת על היתרונות והחסרונות של גני החיות ואיך החיות בעצם מוצאות את עצמן בגן ואיך הן מעבירות את הזמן. מעולם לא שמעתי שום דבר כזה מאתוס עצמה, הם מפרסמים את הגן כמו שמפרסמים הופעה, אולי כדי שילמדו מהספארי וגן החיות התנכ"י איך עושה הסברה.

  9. לשעבר בגן

    בואו נדבר קצת על העובדים בגן שמרוויחים שכר מינימום בתת תנאים, לפחות בתקופתי, ורובם פשוט התחילו לעבוד שם כי הם אוהבים חיות ורוצים לטפל בהן גם בתנאי השבי הלא נעימים, עובדים בשמש הקופחת, בגשם זלעפות ובחגים ובחופשות וחגים, הרי כל עבודה אחרת אפשר לדחות כשיורד גשם זלעפות אבל החיות עדיין צריכות טיפול, עדיין צריכות לאכול. תמיד עבדנו גם בחוסר בכח אדם.
    העבודה בגן גמרה לי את הבריאות הנפשית והפיזית, צר לי על מי שעדיין נשאר לעבוד שם בטח בימים אלה שהגן משמש כשק חבטות בין אתו'ס לעירייה.
    להעביר את ניהול הגן מאתוס לעירייה למישהו מקצועי שמבין בגני חיות, אולי אפילו מבין בחינוך ובאמת להפוך את המקום למקום חינוכי מה שהוא היה אמור להיות ולהחזיר לעובדים מעט מהכבוד העצמי שלהם, הכשרות מקצועיות, אפשרויות להתפתח.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעלי החיים נמצאים בידיים יותר טובות מאשר מצב תושבי חיפה בידי מהנס עיר כושל ששנים ייצר כאן מאות מפגעים כמו חביבה רייך ודוחות קטלניים עליו של מבקר המדינה (פרשת מגדל ככר קרית ספר) ועוד וממשיך להזיק

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להוציא את החיות מהכלובים ולהכניס לשם אנשים מסוימים .

  12. גלי

    תשובה חסרת תוחלת של ראש עיר שהיא חדלת אישים.
    העיר חיפה כולה לא נמצאת בידיים מנהלות טובות. זה העניין.
    עובדי גן החיות מטפלים בו כהלכה. וגם גן חיות הוא עניין חוויתי נטו וקשור לתחום התרבות והקהילה.
    עכשיו היא רוצה להתחיל ללמוד את העניין. הלמידה שלה אף פעם לא מסתיימת מקסימום מביאה יועצים שיחזיקו לה את הידיים הרועדות.

  13. אייל

    יש להעביר את גן החיות בצמוד לחי-בר בפארק הכרמל שם יש מרחבים עבורן. אלו שלא מתאימות יש להעביר לגני חיות בסביבה כמו חי פארק מוצקין והספארי.
    את שטח גן החיות וכל מה שבטוחו צריך להפוך להגדלה של גן האם.
    אפשר להגדיל את פארק גן האם פי 3 ולעשות בו מפלים, בריכות דגי נוי, גן בוטאני ויותר מתקנים כמו מתקן נינג'ה והתעמלות חוץ גדול.
    הציבור ירוויח בענק מהוצאת גן החיות והגדלה פי 3 של גן האם.

  14. לשנות לפארק גדול

    מציע לערוך משאל תושבים בקשר לגן החיות.
    לדעתי רוב התושבים בעד גן חיות עירוני במתכונת אחרת מצומצמת ופחות כלובים, יותר פתוחה ובאזור שלא יהעה מטרד לתושבים.
    גן האם יכול להיות פארק עם יותר שטח ומשחקים לילדים כי נכנסות לגור המון משפחות צעירות בכרמל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר