עינת קליש רותם (צילום: דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קליש לעובדים: דבריי לא הובנו כראוי בכתבה בסוף השבוע

במכתב ששלחה קליש רותם לעובדי העירייה היא מבקשת להבהיר את דבריה שפורסמו בראיון בסוף השבוע ל"ידיעות אחרונות" ושעוררו זעם בקרב העובדים והוועד. "הכתוב לא שיקף את תמונת המציאות המורכבת, שעליה אני מבקשת להרחיב", כתבה ראש העירייה לעובדים

פורסם בתאריך: 1.8.21 15:37

בסוף השבוע פורסמה במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" כתבה עם ראש העירייה עינת קליש רותם שעוררה תגובות רבות. בין היתר משום דבריה על חזירי הבר – "אנשים אומרים לי שחזירי הבר חמודים". בכתבה נשאלה קליש אודות מינהלת 2030 ובין השאלות שעלו הייתה השאלה מדוע אנשים במנהלת חיצונית צריכים להרוויח 40 אלף שקל בחודש. "אתה רוצה את אנשי המקצוע הכי טובים שיש, את מיטב האנשים שיודעים לבנות חשיבה אסטרטגית לעיר. אתה רוצה להגיד לי שאנשים כאלה ירצו לבוא להיות עובדי עירייה?".

עובדי העירייה הוזכרו גם כשהכתב הטיח בקליש רותם על מצב התברואה הירוד ברחבי העיר. קליש השיבה כי הדברים הולכים להשתנות תוך שהיא מותחת ביקורת קשה על התנהלות עובדי אגף התברואה: "היום הגעתי לאתר כלי הרכב של פינוי האשפה, וחלקם היו במוסך, כי הנהגים לא קמו בבוקר לעבודה. כל אחד עם סיפור אחר, וכל הדברים האלה מתחילים להיבדק לעומק-לעומק".

דבריה של קליש רותם עוררו זעם במסדרונות העירייה, וועד העובדים אף הוציא תגובה לדברים: "אנו דוחים את הטענות המוזרות והארס שנשלח כלפי עובדי העירייה. ניסיונה של ראש העיר להסיט את האש ממצבה הנואש בעירייה, מתסכול התושבים, מהתנהלותה האישית ומכישלונותיה אל עבר עובדי העירייה – לא יצלח".

כעת, מבקשת קליש להנמיך את גובה הלהבות בתוך העירייה, דבר שאילץ אותה להוציא הבהרה לכל העובדים בדואר האלקטרוני, וכך כתבה להם: "בסוף השבוע פורסם במוסף '7 ימים' ריאיון איתי, שעסק בין היתר ביועצים חיצוניים ובעובדי עירייה. הכתוב לא שיקף את תמונת המציאות המורכבת, שעליה אני מבקשת להרחיב: יועצים חיצוניים נשכרים על ידי העירייה ומִנְהליה – ממנהל הכספים, דרך הלשכה המשפטית, מנהל התפעול, ההנדסה ועד לשכות מנכ"ל וראש העיר – כדי לתת שירותים זמניים וייחודיים בתחומי התמקצעות, שקשה לעיתים למצוא בשוק העבודה. על פי רוב, הם מציעים את שירותיהם למספר מקומות וארגונים אחרים במקביל. אצל רובם עבודה כשכירים היא לא אופציה. גם העירייה מצידה מעדיפה שלא להעסיק יועצים במשרה מלאה ובתנאי קבע, אבל לעיתים היא זקוקה לידע מקצועי, ייעודי וממוקד, שאותו היא רוכשת על בסיס התקשרות זמנית".

 

 

קליש רותם הוסיפה וכתבה: "הצורך להסתייע בהתמחויות המקצועיות הספציפיות של יועצים לא פוגע כהוא זה בחשיבותה ובתרומתה של עבודתם של עובדי העירייה. חשוב לי להביע את הערכתי העצומה לכל אותם עובדים המשקיעים ותורמים בכל מרצם וליבם, כל אחד בתחומו שלו. כבודם גם של עובדים קבועים וגם של יועצים זמניים – במקומו מונח. את הערכתי לעובדי העירייה אפשר למדוד, לשמחתי, ולא במילים. מאז כניסתי לתפקיד שופרו לאין ערוך תנאי השכר של מגזרים רבים בעירייה – סייעות, פקחים, עובדים סוציאליים, עובדי אחזקה במוסדות החינוך, אנשי תברואה ומנהל ההנדסה. בכוונתי להמשיך לפעול למענכם עוד ועוד".

בסיום מכתבה מתייחסת קליש רותם למצב הפוליטי השברירי בעיר. "בהזדמנות זו אעדכן, שכל האירועים הפוליטיים המתחוללים בשבועות האחרונים במועצת העיר, אין ולא יהיה בהם כדי להשפיע על המשך עבודתכם השוטפת ועל תפקודה של העירייה תחתיי", כתבה, "על פי חוקי המדינה, כראש עיר שנבחרה ברוב מכריע בבחירות ישירות, אמשיך, ביחד עם המנכ"ל ועם כל צוות הניהול, להוביל את העירייה ואת עובדיה בעשייה למען העיר חיפה והתושבים. לא נאפשר למועצה כזו או אחרת לפגוע בעובדים, בתפקודם ובתנאיהם, ובוודאי שלא לעצור את העשייה הברוכה של כולנו או לפגוע בעיר. אנחנו ממשיכים כרגיל, ביתר שאת ובכל הכוח".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. שבתאי

    היא רק לא מבינה שהדבר היחיד שמאיים על העובדים ומהווה מוקד לתיעוב זו היא ולא מועצת העיר או התקשורת

  2. מתנדבת

    קליש, יש לך כל כך הרבה עוזרים ויועצים! מה לגבי עוזרת שפשוט תדבר במקומך?

  3. השקוף

    גברתי ראשת העיר את ממשיכה בגיבובים של שטויות!!!בושי והיכלמי לאיזה מצב העיר הזאת הגיעה "בזכותך".פשוט עצוב שהעיר השלישית בגודלה בישראל כך מתנהלת!!!!!

  4. מ.י

    מעניין. כשהיה צריך להעניק פרס לקלוד ללוש היא לא פצתה את הפה.
    וכשהיא כבר מדברת אז היא עושה פאדיחות.

  5. רחל

    ועד העובדים אינו טיפש
    ועובדי העיריה
    מאוגדים מעל 70 שנה
    בהסתדרות העובדים
    הועד כבר החל
    לבדק הערכות משפטית
    נגד קליש.
    חלאס קליש

  6. נינה

    לא תקין שראשת עיר תתייחס לעיר שלה בצורה לא מכובדת ומזלזלת, פעם היא אומרת שחיפה עיר מתה ופעם היא אומרת החזירים חמודים ובאים אנשים תל אביב לבקש ממנה שתראה להם איפה יש חזירים כאילו שהחזירים הם אחד מסמלי העיר! מגיע לתושבי חיפה וגם לעובדי העירייה
    ראשת עיר שתדע להעריך את העיר ותאהב את העיר ותקדם אותה ותטפל בבעיות הדחופות כמו בעית החזירים ובעית ריבוד הכבישים ושיקום השכונות…

  7. עובד עירייה לשעבר

    כל העירייה מושחתת ואני מתכוון לכל עובדי העירייה כולם מושחתים זו התרבות היהודית…

  8. רחח

    נוסף להיותה ראש עיר לא ראויה היא גם משקר. לעובדים שהעיתואי לא הבין אותה זא ת תיד התרוץ העלוב שלה לא מבינים אותה

  9. דין דין

    עשרים עורכי דין בעיריה אבל כמגיע תיק כבד שוכרים עורך דין מבחוץ במאות אלפי שקלים למה? כי לא סומכים על עובדי העיריה. אנשים בודדים מתים בדירותיהם ואיפה הרווחה. אנשים מתלוננים במאה ושש ולא מקבלים מענה. אין שיתוף פעולה בין ראשת העיר ועובדיה. מסקנה מי שהוא מהם חייב ללכת.

  10. רוני

    נולדתי בחיפה, הורי מכאן, אין ספק שחיפה הלכה 30 שנה אחורה! הכל מוזנח מלוכלך פשוט גועל נפש החזירים לא מאפשרים לצאת מהבית חבל על הדור הצעיר חייבים מישהו צעיר שיכול לקחת אותנו קדימה כמו באר שבע, קרית שמונה,רמות יצחק ועוד.

  11. יגיל

    מבני חינוך שחיכו שנה לטיפול העירייה ולא נעשה דבר וגם חופשת הקיץ מסתיימת וטרם התחלתם לטפל. איפה את חיה?

  12. איקס

    אנ וחבריי כעובדיי עיריית חיפה בבית הספר לחינוך מיוחד לא קיבלנו מכתב כזה או אחר מראשת העירייה לא במייל ולא בעבודה…אז בבקשה לא לומר לכל עובדיי העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר