הילה לאופר (צילום: שמי רז)
הילה לאופר (צילום: שמי רז)

שאילתה למועצת העיר: קשישים עריריים ממשיכים להירקב בבתיהם

חברת מועצת העיר הילה לאופר מהירוקים הגישה שאילתה למועצת העיר, שבה היא מבקשת לדעת מה נעשה עד כה כדי למנוע את התופעה העגומה, שבה קשישים עריריים נמצאים בבתיהם ימים רבים לאחר מותם במצב של איבוד צלם אנוש

פורסם בתאריך: 1.8.21 18:57

חברת מועצת העיר הילה לאופר ("הירוקים של חיפה") הגישה שאילתה למועצת העיר תחת הכותרת "קשישים ממשיכים להירקב בחיפה".

כותבת לאופר בשאילתה שהגישה: "בחודש אוגוסט 2020 העליתי הצעה לסדר בנושא הקשישים העריריים, שמתגלים לאחר שלרוב ריח כה בלתי ניתן להכלה יוצא מתוך ביתם, גופם לרוב במצב של איבוד צלם אנוש ובמצב ריקבון מתקדם. ביקשתי לקדם פעולות למען העריריים, כולם הצביעו בעד ההצעה לסדר, אך נדמה היה, כי דבר לא נעשה ולכן העליתי שאילתה נוספת בנושא בחודש ינואר 2020. ביקשתי לדעת מה נעשה עד כה, קיבלתי מגילה של תשובות, אך לא קיבלתי כלום. לצערי עברה שנה מאז ההצעה לסדר הקוראת לטפל בנושא ובהקדם, אך העריריים ממשיכים למות בסתר.
אני מבינה, כי ההתעסקות במשחקים פוליטיים גוזלת זמן ואנרגיה, ונדמה כי בסיטואציה שנוצרה, נושאים חשובים וקריטיים כגון הקשישים פחות חשובים ונדחקים לשוליים. הם גם ככה בודדים, וכמו חסרי ישע אחרים, הם קהל פחות אטרקטיבי".

 

 

בשאילתה מבקשת לאופר תשובות לשאלות האלה:  מה נעשה עד כה כדי להבטיח כי מקרים כאלו יצטמצמו משמעותית? מי הגורמים המקצועיים עימם עובדים ומקדמים הגנה על הקשישים? האם החלו בפרישת מדי מים אלחוטיים? אבקש פירוט מלא אם כן".

המקרה האחרון שבו נמצאה גופת קשיש ערירי בביתו במצב של ריקבון מתקדם היה ביום חמישי ברחוב אבא הלל סילבר בחיפה. זה המקרה השמיני מתחילת שנת 2021, שבה נמצאת גופה במצב ריקבון בדירה בעיר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר