תחנת הצלה בחוף זמיר (צילום: אלה אהרונוב)
תחנת הצלה בחוף זמיר (צילום: אלה אהרונוב)

כ-20 מצילים הודיעו שהם "חולים". תחנות הצלה נסגרו

המצילים מוחים על תנאי עבודה קשים, 12 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע. לדבריהם, ארבעה אופנועי ים מצילי חיים (מתוך חמישה) מושבתים, כי אינם תקינים, וכך גם רכב שאמור להסיע חובשים ממקום למקום. "אפילו מוצר בסיסי כמו קרם הגנה כבר לא מסופק לנו כשלוש שנים", אומר מציל

פורסם בתאריך: 11.8.21 13:30

כ-20 מצילים נעדרו היום מעבודתם בחופי חיפה לאחר שהודיעו כי הם "חולים". בעקבות כך, חלק מתחנות ההצלה בחופי העיר נסגרו.

מצילים, איתם שוחח "כלבו – חיפה והקריות", סיפרו על התנאים שבהם הם נאלצים לעבוד. לדבריהם, יש מצילים שנאלצים לעבוד 12 שעות מדי יום במשך שבוע שלם. היעדר כוח אדם, לטענתם, גורם לכך שהם לא יכולים לצאת לחופש. בנוסף, הם העלו טענות לגבי ציוד הצלה לא תקין. כך למשל סיפרו, כי ארבעה מתוך חמישה אופנועי ים לא עובדים וכך גם רכב שמיועד להסעת חובשים. אחרים גם דיברו על כך שמוצר בסיסי כמו קרם הגנה ממש לא מסופק להם זה שלוש שנים.

"איזה בן אדם יכול לעבוד שבעה ימים בשבוע, 12 שעות בכל יום" אמר אחד המצילים, "דבר ראשון אנחנו מקווים שכל המצילים יהיו בריאים. דבר שני – שידאגו לנו למחליפים, כדי שנוכל גם לנוח. אי אפשר לעמוד בעומס הזה. צריך לזכור גם שאנשים נפצעים במהלך עבודתם. זה לא שאנחנו עובדים במשרד, זה מקום עבודה שנופלים ונפגעים בו, וזה לא פשוט, אז מתפלאים שמצילים נפצעים?".

 

 

אותו מציל הוסיף: "אופנועי ים שזה כלי מציל חיים, ארבעה מתוך חמישה לא עובדים. הרכב שמיועד לקחת את החובשים לכיוון דרום מושבת כבר חודש וחצי. כל הדברים האלה יוצרים עומס על העבודה. לפני שלושה ימים הייתה הצלה, באים להתניע את אופנוע הים – לא עבד. המציל היה צריך לרוץ. אתה יודע מה זה להתחיל לרוץ קילומטר כדי להציל בן אדם? לא צריך להגיע למצב כזה. לדעתי, תחנה 3 בחוף זמיר לא עובדת כעת, וגם התחנה הצפונית בחוף הכרמל לא עובדת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מספר מצילים הודיעו הבוקר על מחלה, ובעקבות כך נסגרו שלוש תחנות הצלה. אנו מאחלים לכל המצילים החלמה מלאה וחזרה מהירה לעבודה מלאה. בתוך כך, חופי הרחצה פתוחים לרשות הציבור, שמתבקש להקפיד להתרחץ אך ורק באזורים בהם מותרת הכניסה לים מול תחנות ההצלה הפעילות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. החיפאי

    רק שהמצילים שוכחים שהם עובדים חצי שנה חצי שנה ישנים כמו בצבא הטבחים

  2. שרול

    כמה שקוף שהוועד תכנן את זה. כל יום הם משביתים אגף אחר בעירייה. קיץ חוף…דורכים לנו במקום כואב.

  3. חיפאי

    הרבה ישמחו להחליף אותם בתפקיד אולי זאת הזדמנות לרענן את כח האדם בתחום המצילים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר