בית הספר רמת הנשיא (צילום: שושן מנולה)
בית הספר רמת הנשיא (צילום: שושן מנולה)

"נועלים את תושבי נווה דוד בשכונתם. זו אפליה מבישה, משפילה ומעליבה"

תושבת נווה דוד, אושרת שירקולקר, שביקשה לרשום את בנה העולה לכיתה ז' לבית הספר עירוני ה', נענתה בשלילה. לדבריה, נאמר לה בעירייה שתלמידים מנווה דוד יכולים להירשם אך ורק לבית הספר רמת הנשיא. שירקולקר: "אנחנו החצר האחורית של חיפה. לכל שאר השכונות בסביבה יש אפשרות לבחור רישום ליותר מבית ספר אחד"

פורסם בתאריך: 22.8.21 14:08

במשך חודשיים וחצי, מנסה אושרת שירקולקר, תושבת שכונת נווה דוד, לרשום את בנה שעולה לכיתה ז', לבית הספר עירוני ה'. כל ניסיונותיה נתקלו בחומה בצורה, והתשובות שקיבלה מסגנית ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה, טלי שטיינברג, הן בעלות נוסח אחיד: "דחיית בקשת העברה".

"כל מה שעשיתי לא עזר", מספרת שירקולקר, "רציתי לרשום את בני לעירוני ה' בגלל סיבות אישיות, אך להפתעתי הרבה, נודע לי מגורמים בעירייה, שההחלטה לגבי תושבי שכונת נווה דוד, אחת היא: רישום אך ורק לבית הספר רמת הנשיא, ללא שום זכות וטו או זכות בחירה. במשך חודשיים וחצי מטרטרים אותי בין הוועדות השונות, כי גם הגשתי ערעור שלא התקבל, והתשובה ממש אחידה – בלי הסבר, בלי נימוק, וזו הרגשה מאוד רעה".

בצר לה, פנתה שירקולקר במכתב לראש מינהל החינוך סיגל ציוני, שם שטחה בפניה את הסיבות בגללן אינה מעוניינת לרשום את בנה לחטיבת הביניים ברמת הנשיא לתועלתו של הבן. "תפקידי כאם לדאוג לו ולבחור עבורו את הסביבה שמתאימה לו בראש ובראשונה", היא כתבה במכתב והוסיפה, "אני פונה אלייך בתקווה גדולה שתוכלי לסייע לי ולגלות הבנה ורגישות בנושא, היות שבכך טובתו של הילד שלי". על מכתב זה היא לא זכתה למענה.

שירקולקר, תעשי לנו סדר.

"לכל שאר השכונות בסביבה – רמת הנשיא, נאות פרס ושפרינצק, למעט שכונת נווה דוד  – יש אפשרות לבחור רישום ליותר מבית ספר אחד. עד כה בנווה דוד הייתה אפשרות להירשם לכמה וכמה בתי ספר, כמו עירוני ה', עירוני א', חוגים ועוד. הדבר ההזוי הוא שלתושבי רמת הנשיא עצמם ניתנה האפשרות לבחור גם את חוגים. לנו לא ניתנה אפשרות כזו, ובמכתב ששלחו לי על דחיית הערעור נכתב כי 'העיר חיפה פועלת בהתאם לשיוך אזורי הרישום. לא מצאנו נימוקים מוצדקים לבקשתכם לצאת מאזור השיוך שלכם'. הייתי רוצה שהבן שלי ילמד בבית הספר החדש, קרוב לשכונה, אבל לצערי זה לא ייטיב איתו. זו אטימות וחוסר רגישות נוראית. נדמה שאנחנו החצר האחורית של חיפה".

 

 

אמירה מאוד קשה.

"אם זה היחס שתושבי השכונה מקבלים, ויותר מזה ילדינו שאמורים להיות שווים, סימן שאנחנו החצר האחורית של חיפה, ואל לנו חלילה לדרוש יותר. זו ההרגשה שנותנים לנו. זו אפליה מבישה  שכל מטרתה היא לנעול את תושבי נווה דוד מלהגיע לאזורים אחרים. פשוט משפיל ומעליב".

מעיריית חיפה לא התקבלה עד כה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר