נחשון צוק ועו"ד ימית קליין (צילומים: בועז כהן)

הוועדה המקומית הצביעה בעד מינוי האן ליו"ר ועדת המשנה. היועמ"ש של העירייה טענה לאי סמכות

בתום ישיבה סוערת במליאת הוועדה המקומית וחרף חוות דעתה של היועצת המשפטית של העירייה על אי חוקיות ההצבעה, הצביעה מליאת הוועדה בעד מינויו של האן ליו"ר ועדת המשנה. יו"ר הוועדה נחשון צוק קבע: "אני מקבל את הייעוץ המשפטי של העירייה. מיכי אלפר ימשיך לשמש יו"ר ועדת המשנה"

פורסם בתאריך: 20.9.21 11:10

אמש (ראשון) התקיימה ישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כשעל סדר יומה, בין השאר, דרישת קואליציית השינוי להצביע בעד מינויו של יו"ר סיעת הירוקים, אביהו האן, ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה במקומו של מיכי אלפר, מ"מ ראש העירייה.

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והקריות" עוד בטרם כינוס הישיבה, חוות דעתה של היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד ימית קליין, הייתה כי אין למליאת הוועדה סמכות משפטית להצביע על מינויו של האן. קליין אמרה בישיבה: "לפי דעתנו המשפטית, אין נפקות. מאחר שמליאת הוועדה המקומית היא נעדרת סמכות בעניין הזה, לא תהיה נפקות מעשית להחלטה שלה, וככל שתצביעו – ההחלטה תהיה בטלה. אני אמליץ ליו"ר הוועדה המקומית (נחשון צוק – ב"כ) שיו"ר ועדת המשנה ייוותר מיכי אלפר".

קליין אמרה בישיבה, כי פנתה למשנה ליועץ המשפטי של הממשלה לעניינים אזרחיים, ארז קמיניץ, בבקשה לקבל את חוות דעתו בנוגע לסמכות מליאת הוועדה להצביע על מינוי האן ולהדיח את אלפר. אלא שעד לקיום הישיבה, לא התקבלה חוות דעתו של קמיניץ. "פנינו לארז כדי לקבל את עמדתו ולא נסתייע עדיין בידינו", אמרה קליין.

 

 

מנגד, נציגי קואליציית השינוי אמרו, כי הם סבורים שיש להם הסמכות להצביע מי יהיה יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, והנושא, כצפוי, פתח ויכוח על חוקיות ההצבעה, שבסופו ביקש יו"ר הוועדה, נחשון צוק, את חוות דעתה המסכמת של קליין. "כרגע עמדתנו שגם אם תתקבל החלטה, לאור חוות דעתנו, ממילא כל החלטה שתתקבל אין לה תוקף משפטי והעירייה לא תצטרך לפעול לפיה", אמרה קליין.

חרף חוות דעתה המשפטית של קליין, ההצבעה התקיימה. 13 חברים הצביעו בעד מינויו של האן, שניים הצביעו נגד.

בתום ההצבעה פנה צוק לנוכחים ואמר: "אני קובע לגבי הסעיף הזה, כיו"ר הוועדה, שאני מקבל את הייעוץ המשפטי של העירייה, ומיכי אלפר ימשיך לשמש יו"ר ועדת המשנה. אני מניח שיהיו כל מיני עתירות או בלגן, כמו שחלק מהאנשים אמרו פה קודם, ולכן כיושב ראש הוועדה, אני אצטרך להנחות בהמשך את הדרג המקצועי אילו נושאים יבואו לכאן ואיזה נושאים יידונו בוועדת המשנה. אני גם אחליט מה ייכנס לוועדת רישוי ומה לא. אני מקבל את ההנחיות של הייעוץ המשפטי של העירייה. אלפר ימשיך לשמש יו"ר ועדת המשנה עד שהכל יתברר בבתי משפט או כאשר היועץ המשפטי לממשלה או כל דרג אחר יכריע. אנחנו ננחה את הדרג המקצועי מה יגיע אלינו למליאה ומה יעלה לוועדת המשנה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. החתול שומר על השמנת

    מאוד הגיוני סה"כ שיועצת משפטית שמועסקת על ידי ראש העיר וסגנה ועובדת דה פקטו כעו"ד פרטי של ראש העיר, תקבע אם יש נפקות להחלטה לכבד את זכות שליחי הציבור לבחור יו"ר ועדת משנה אחר מזה שמשרת את האינטרסים של רה"ע

  2. רם

    נראה שצריך להחליף יועצת משפטית – אחת שמציגה טיעונים משפטיים כמו שצריך, לא השערות ואולי משאלות לב, ובעיקר שלא תגמגם…

  3. חיפאי ירוק.

    בקיצור הם באו להפריע. ולא לשנות.
    הג'ובים לא חולקו לפי מה שהם רצו, אז יאללה להפיל את ראש העיר.
    הם לא הבינו שניקוי האורוות יקח יותר משנתיים-שלוש..
    השחיתות והבזבוז שהונהגו פה בעירייה במשך עשורים הם עצומים והטיפול בהם עמוק ומייסר.
    קאליש, הרוב איתך המשיכי כך.

  4. שרון

    מדוע לא מקבלים את דעתה של היועצת המשפטית של העירייה? הפעם צוק צודק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר