קנס על סך 250 שקלים בערב החג
קנס על סך 250 שקלים בערב החג

זה לא כל כך נעים לחטוף קנס בערב החג בחנייה ליד הבית

תושבים המתגוררים ברחוב מונטיפיורי בהדר, אחד הבעייתיים בעיר מבחינת חנייה, הופתעו למצוא בערב סוכות על שמשת מכוניתם, קנסות של 250 שקלים, למרות העובדה שהם בעלי תו תושב המקנה להם חנייה ברחוב ללא תשלום. תושבת הרחוב: "הרחוב הפך למכונת מזומנים של העירייה, שלא מבחינה בין מי שהחליטו לעשות דין לעצמם ופוגעת גם בתושבי הרחוב, בעלי תווי חנייה"

פורסם בתאריך: 22.9.21 15:21

בערב חג סוכות, בסביבות השעה 20:20, נדהמו תושבי רחוב מונטיפיורי בהדר למצוא דוחות חנייה שהוצמדו לשמשת החלון של מכוניתם. יצוין, כי רחוב מונטיפיורי הוא אחד הרחובות העמוסים והבעייתיים ביותר בחיפה מבחינת חנייה, בגלל קרבתו לבית החולים בני ציון ולמוסדות ציבור אחרים, כמו בית הספר אורים ומוסד האומנה שבתאי לוי. את המסה העיקרית של ביקוש חנייה יוצרים המבקרים המגיעים אל בית החולים וכן עובדיו, המחפשים חנייה מדי יום, מבלי שיש להם מענה ראוי בתחום בית החולים, או כפי שהובטח להם בעבר – בחניונים כמו בתיאטרון העירוני באמצעות שירות שאטלים למקום.

עיריית חיפה הקצתה את צידו השמאלי של הרחוב לתושבי האזור וחילקה לכולם תווי תושב, המאפשרים חנייה במקום ללא תשלום. צד זה אינו מסומן בשום צבע, אך כן יש שילוט מתאים. המחנים את מכוניותיהם בצד השמאלי של הרחוב, אם אינם מורשים לחנות שם, יסתכנו בדוח של 250 שקלים. צידו הימני של הרחוב מסומן לאורכו בצבעי כחול-לבן, והחנייה בו היא באמצעות מדחן או פנגו.

"מבקרים ועובדים ממשיכים לגדוש את הרחוב ולחנות בצד המסומן לתושבי המקום", אומרת גילה לבני זמיר, תושבת הרחוב, שקיבלה דוח בערב החג, "חלקם הגדול עושים זאת בתום לב, כי הם אינם רואים את השלט המוצב בתחילת הרחוב וכתוב בעברית בלבד. מצב זה הפך את הרחוב למכונת מזומנים. אולם מתברר שהעירייה לא מבחינה בין מי שהחליטו לעשות דין לעצמם ופוגעת גם בתושבי הרחוב, בעלי תווי חנייה".

זה עניין שבשגרה לתת דוחות בסופי שבוע ובערבי חג וחג?

"בבירור שעשיתי כדי להבין מדוע קיבלתי את הדוח ומה פשר התאריך והשעה שמופיעים עליו, התברר כי עיריית חיפה מפעילה צבא מוגבר של פקחי תנועה לאורך כל ימות השבוע ובשעות הערב והלילה עד חמש בבוקר. משעות הערב והלילה, אין בהכרח גישה למסוף, והפקח אינו רואה את פרטי הכתובת המשויכת לרכב. במקרה שלי הוא גם לא טרח לראות את התווית המודבקת לחזית הרכב, שבו ניתן בקלות לראות, כי יש לי זכות לחנות ברחוב שבו אני מתגוררת. מקרים דומים קרו גם לתושבים אחרים המתגוררים ברחוב".

קנס על סך 250 שקלים בערב החג

קנס על סך 250 שקלים בערב החג

במקרה כזה מבטלים את הדוח?

"בסופו של דבר התושבים מגישים ערעור והדוחות יבוטלו, כי לעירייה אין שום לגיטימציה לתת אותם. אולם אני לא משוכנעת שמדובר בטעות, במיוחד כשהיא חוזרת על עצמה. זהו או כשל מערכתי של הפיקוח על החנייה, שאינו מאפשר לפקחים לראות את פרטי בעלי הרכב, או 'שיטת מצליח', שבה נוכחתי ולא פעם בעיריית חיפה. שיטה בה מחלקים דוחות וסומכים על חוסר הנכונות של אנשים לטרוח עבור ביטולם ולהתעקש על זכותם לצדק. במצב כזה אזרח או אזרחית המקבלים דוח מעדיפים לא פעם לשלם אותו ולא להתווכח כמו תגרנים מול העירייה. כבר הצלחתי לבטל דוחות של אלפי שקלים, רק בגלל התעקשות על צדקתי".

אז זו לא הפעם הראשונה שלך.

"בשנה שעברה קיבלתי שני דוחות למרות שעל הרכב שלי יש תווית של תושבת המקום ובמסוף מופיעה כתובתי בבירור בצד מספר הרכב. בחג (יום שלישי) ניגשתי לרכב והבחנתי בנייר זרוק לידו על הכביש. הרמתי את הנייר כדי להשליכו לפח וגיליתי שזהו דוח שניתן לי בערב החג בשעה 20:19 בערב על חנייה ליד ביתי. כנראה שהדוח נפל מהרכב. באותה המידה יכולתי גם לא לראות אותו ולא להעלות על דעתי שקיבלתי דוח במקום היחיד שיש לי בו העדפת תושב מקומי".

מבירור קצר עולה שאת לא הדיירת היחידה שקיבלת דוח בערב החג.

"שכן נוסף קיבל דוח דקה אחריי. שכן אחר אמר לי שקיבל כבר שמונה כאלו, למרות שיש לו תו על שמשת המכונית. מישהו אחר טוען שיש לו 50 דוחות כאלו. לאור הממצאים, חשוב לומר שזה כבר גובל בהטרדת תושבים הגונים, שומרי חוק".

 

 

מה הפתרון?

"אנו תושבי רחוב מונטיפיורי עקבנו ועוקבים אחר תוכנית האב לחנייה ונוכחנו לדעת, כי אין ראייה מעמיקה של המצב ברחוב שלנו. התוכנית מבוססת על עדויות שאין להן מקום במציאות היומיומית כמו הסעות בשאטלים של עובדי בית החולים המחנים את רכביהם בחניון אחר ומרוחק ממנו. בפועל, המציאות היא לא כזו, העובדים ממשיכים להגיע מוקדם בבוקר ותופסים את כל צידו הימני של הרחוב, שבו התשלום הוא סטנדרטי, כך שהחלק השמאלי המוקדש לתושבי האזור הופך להיות האופציה היחידה, ומי שמגיעים לכאן בפעם הראשונה לא מודעים להגבלות מאחר שהשלט היחיד הוא גבוה ובפתח הרחוב ולא בהכרח בטווח הראייה של מי שנוסעים בו ומתחילים בסקירת האפשרויות ליד המדרכה. פועל יוצא הוא שאנו התושבים לא מוצאים מקומות חנייה ברחוב לפעמים גם בשעות הלילה, ימי שישי ושבת משום המבקרים מגיעים לכאן כל העת.

"הבאים לרחוב בסופי שבוע ובשעות הלילה, יוצרים מצב שבו גם ילדינו, המגיעים לבקר בשעות הערב והלילה חונים היכן שמתפנה מקום, לעיתים בצד השמור לתושבים. כולנו בטוחים, כי בשעות אלו אין פיקוח והם רוצים לבקר את ההורים. לא פעם קרה שהילדים שבאו לבקר את הוריהם הגרים ברחוב, קיבלו דוח של 250 שקלים. אנחנו נאלצים לשלם מחיר גבוה על שמירת הקשר המשפחתי או לתכנן את חיינו סביב אפשרויות החנייה שמותירים לנו בית החולים ותוכנית החניה של עיריית חיפה. אנו חוששים שהמצב רק ילך ויורע. אמנם נפתחו שני חניונים פרטיים מול בית החולים, אולם הרחוב שימש וממשיך לשמש ברירת המחדל המועדפת על עובדי בית החולים ומבקריו ואנו התושבים מוצאים את עצמנו מקבלים דוחות על מה שמגיע לנו כתושבי המקום".

מעיריית חיפה נמסר: "הרשות המקומית אינה עובדת במהלך חג הסוכות. לאחר החג נבדוק את התלונה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שולה

    גם ברחוב ארלוזןרןב בחלק העליון כל החניות הפנויות נחטפות על ידי עובדי ררוטשילד

  2. גבי

    אני דייר ברחוב מעל 30 שנה. מצב החניה הולך ומחמיר משנה לשנה. למצוא חניה קשה בכל שעות היממה ולאורך כל השבוע. בתי שבאה לביקור ביום שישי בערב קיבלה דוח חניה שנאלצתי לשלם כי העירייה סירבה לבטל. עומס החניה מורכב מבית החולים שמבקרים,עובדים ובעלי תו נכה שמגיעים לטיפול,בית ספר אורים וגן אומנה שעובדיו ומבקרב גם הם חונים ברחוב,כך שלדיירי הרחוב סיכווי קטן למצוא חנייה. בנוסף משאיות ועובדי בית החולים אשר מתאפשר להם להכנס עם הרעב לתחומי בית החולים,יוצרים פקקים ארוכים עד שהשומרים מאפשרים להם להכנס. קרה לא פעם שהמתנתי כ 15 דקות עד שהתאפשר לי לצאת מרחוב.

  3. תו החניה בצילום משנת 2020...

    נראה שיתכן ואולי בכלל לא היה למתלוננת תו חניה בתוקף?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר