שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

יום שישי, כ"ה בתשרי, תשפ"ב. הדלקת נרות: 17:55, צאת השבת 19:02 - פרשת השבוע: "בראשית"

פורסם בתאריך: 1.10.21 15:07

אז הנה שוב אנחנו נפגשים ומתחילים מבראשית.

התורה שאנחנו לומדים צריכה להיות תורת חיים, כזאת שמורה לנו הוראה והדרכה בחיים שלנו בשנת 2020. אז הבה נלמד מפרשת בראשית מסר מיוחד לתקופה שלנו.

הביטוי "יום שלישי פעמיים כי טוב" מתייחס ליום השלישי לבריאה, שבו כתוב באופן מיוחד פעמיים "כי טוב" על הדברים שנבראו בו, בעוד שבכל שאר הימים נאמר עליהם פעם אחת "כי טוב".

טוב, לא ממש בכל הימים. ביום השני לא נאמר בכלל "כי טוב". למה? חז"ל מסבירים שביום זה נבראה המחלוקת הראשונה (בין מים למים), ועל מחלוקת אי אפשר לומר מילה טובה.

אבל בעוד שנאמר הרבה טוב על מעשה הבריאה ואפילו נאמר בסוף "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד", יש בריאה אחת שעליה נאמר במפורש שהיא לא טובה: "לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו". הבדידות היא דבר לא טוב.

משבר הקורונה הביא אלינו גם את נגיף הבידוד והלבד, ואנחנו צריכים להילחם בנגיף הזה ולעשות כל שביכולתנו לסייע למי שנכפתה עליו בדידות בתקופה זאת – להרים טלפון, לקיים פגישות זום, לשלוח משהו מתוק ועוד.

 

 

יוסף מסמל יותר מכל את היכולת לצאת ממשבר ולטפס מבירא עמיקתא לאגרא רמה. מתברר, כי אחד מסודות ההצלחה שלו הוא היכולת שהייתה לו לשים לב למצוקת האחר, תוך כדי שהוא בעצמו שרוי במשבר.

לאחר שנמכר על ידי אחיו ועוד התגלגל לבית האסורים, הוא הבחין יום אחד בשרי המשקים והאופים שפניהם רעות, והוא נחלץ לעזרתם. בדרך כלל כשאדם שרוי בעצמו במצוקה, הוא לא פנוי וחיוני למצוקות של הזולת, אבל יוסף שומר על חיוניות ורגישות בכל מצב, ובסופו של דבר בזכות כך, הוא יוצא משם ונהיה משנה למלך מצרים.

גם אנחנו, על ידי מעשים של חסד ונתינה, דווקא בתקופה זאת כשגם לנו קשה, בעזרת ה' נעבור אותה ונזכה לגאולה וישועה.

הדברים יהיו לעילוי נשמת אבי היקר, שבשבת בראשית אנו מציינים שנתיים לפטירתו בתפילה לגאולה שלמה תיכף ומיד ממש.

שבת שלום ומבורך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר