מתנ"ס נווה דוד (צילום: בועז כהן)

מורים והורים זועמים: מדוע לא חודשה פעילות מרכז הלמידה במתנ"ס נווה דוד?

פעילותו של מרכז הלמידה, המעניק שיעורים פרטיים במחירים מוזלים לתלמידים המתקשים בלימודים, הופסקה במארס בשנה שעברה בשל התפרצות הקורונה. אולם עד עתה הוא לא שב לפעול. העירייה: "מרכז הלמידה יופעל מחדש על ידי המרכז הקהילתי, שכבר החל לקלוט רכז ומורים"

פורסם בתאריך: 12.10.21 17:18

מורים והורים זועמים על העובדה כי מחודש מארס אשתקד, עם התפרצות נגיף הקורונה, ועד עתה לא חודשה פעילותו של מרכז הלמידה לילדים שפעל במתנ"ס בשכונת נוה דוד. גם ההורים וגם המורים קוראים לעירייה להחזיר את הפעילות לטובת התלמידים המוחלשים.

אחת המורות אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הסיפור הוא כזה. במתנ"ס נוה דוד היה מרכז למידה. אלו שיעורים שלא ניתנים בחינם, אבל הם יותר זולים מאשר להזמין הביתה מורה פרטי. זה שירות שמיועד לתושבי נווה דוד או לכל מי שיש לו אישור מהביטוח הלאומי. לאוכלוסיות חלשות יש תמיד הנחה. ההוראה היא פרטנית, לכל מורה יש פינה משלו, עיניים מול עיניים. מלמדים לפי מה שנדרש לכל תלמידים. זה לתלמידים לכל הכיתות, מא' עד י"ב. הצוות כולל מורים עם תעודת הוראה בעלי ניסיון".

מוסיפה אותה מורה: "כל השנים היה תור לשיעורים האלה, כי זה באמת היה מאוד מוצלח. ב-15 במארס בשנה שעברה הפעילות הופסקה, חשבנו שזו הפסקה קצרה בגלל הקורונה, אבל בחודש יוני כל המורים קיבלנו מכתבי פיטורים, שבהם נאמר להם שעקב חוסר תקציב מופסקת הפעילות. מאז אין שיעורים. ההורים פנו לכל מיני גורמים, והעירייה אמרה שהיא מוכנה לתת תקציב. אבל בתקופה ההיא בשנה שעברה, לא יודעת אם הייתה משמעות לפעילות שלנו, כי יום אחד לימדו ויום לאחר מכן לא. זה היה מוצדק. עכשיו התלמידים חזרו ללימודים, כל הצוות שלנו מחוסן, אז שאלנו את מנהל המתנ"ס מה עושים, והוא אמר שעדיין אין תקציב".

 

 

יוליה כנוביץ' רוזן, אמא לתלמיד שנעזר בשירותי הלמידה במתנ"ס: "ילדים שזקוקים לזה, ילדים בעלי צרכים שזקוקים לזה – וזה לא בחינם… הבן שלי לא מסוגל לשבת, והוא היה הולך לשם ושם הוא היה פורח. היו יושבים איתו, היו מסבירים לו אחד על אחד. הייתי משלמת על שלושה שיעורים שונים באהבה. עכשיו העירייה שמטה לנו את השטיח מתחת לרגליים. הילד שלי הוא דיסלקט ודיסגרף, והעירייה שמטה לו את השטיח. כתבנו מכתבים, ניסינו, לא התקדם לשום מקום. אין תשובות. למה לפגוע בילדים? הילד שלי מושלם כמו שהוא, אבל הוא זקוק לעזרהף והעזרה הזו נלקחה ממנו. עזרה בתשלום, לא בחינם! אני מוכנה לשלם, רק תחזירו את המורה שלימדה אותו!".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "פעילות מרכז הלמידה (במרכז הקהילתי) הופסקה של מגפת הקורונה, כאשר הפעלת מרכזי למידה הייתה כמעט בלתי אפשרית. בעקבות האישור שניתן להפעיל את מסגרות החינוך הבלתי פורמלי במתווה החינוך הפורמלי יופעל גם  מרכז הלמידה מחדש על ידי המרכז הקהילתי, שכבר החל לפעול לקליטת רכז ומורים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר