מיכל האמוניה (צילום: רמי שלוש)
מיכל האמוניה (צילום: רמי שלוש)

חיפה כימיקלים הגישה ערעור נגד סגירת מיכל האמוניה: "הנתונים מופרכים"

החברה ביקשה לבטל את החלטת בית המשפט לריקון מיכל האמוניה תוך עשרה ימים. לדבריה, הפסקת פעילות האמוניה תחסל פעילות מגזרי תעשייה שלמים

פורסם בתאריך: 15.7.17 16:08

חברת חיפה כימיקלים הגישה היום (רביעי) ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים מתחילת השבוע שקבע שיש לסגור את מיכל האמוניה ולרוקנו תוך עשרה ימים. החברה טוענת בערעורה כי "כל טענות עיריית חיפה כבר נדחו בעבר על ידי בית המשפט וגורמי ביטחון מוסמכים ובהם צה"ל והמועצה לביטחון לאומי". עוד נכתב בערעור כי "עיריית חיפה מפריחה נתונים מופרכים ודמגוגיים שתכליתם לזרוע בהלה בקרב הציבור, שעה שלא רק שאין להם כל תימוכין מדעיים או עובדתיים הרי שהם גובלים בהטעייה – לא פחות".

לטענת חיפה כימיקלים העובדות אותן הציגה עיריית חיפה בדרישתה לסגור את המיכל הינן דו"ח מוזמן שאינו מסתמך על ממצאים חדשים וכי כותביו לא טרחו לבקר במסוף האמוניה הארצי, להיפגש עם החברה ומומחיה, "כמו גם עם מומחי פיקוד העורף, המועצה לביטחון לאומי והמשרד להגנת הסביבה שלהם יש המיומנות הבקיאות והידע הנדרשים למעקב ופיקוח שוטף על מסוף האמוניה הארצי והאמצעים להגנתו ואשר חוות דעתם עומדת בסתירה ובניגוד, לשון המעטה לנטען בדו"ח", נכתב בערעור. החברה מציינת שהיא הגישה לבית המשפט העליון חוות דעת השוללת את האמור בדו"ח וכי עיריית חיפה הסתירה את המידע הזה מבית המשפט לעניינים מקומיים.

לטענתם, "מסוף האמוניה הארצי מספק 100% מתצרוכת האמוניה של מדינת ישראל ובאם תופסק, לא תתאפשר פעילותם של מתקנים ביטחוניים רגישים דוגמת הכור הגרעיני בדימונה, בתי חולים, תע"ש, רפא"ל, מערכות לטיהור מים וכן הפסקת פעילותן של מגזרי תעשיה שלמים במשק הישראלי, על כל המשתמע מכך כולל פיטורי עשרות אלפי עובדים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העיר חיפה, הנהלתה וראש העיר, מצביעים בדאגה על העובדה לפיה הנהלת חיפה כימיקלים מתעלמת מהחלטת בית המשפט וטרם החלה בפינוי מיכל האמוניה כפי שהונחתה בפסק הדין האמיץ של השופטת. תחת זאת מפעילה החברה מנופי לחץ על ממשלת ישראל ודי לשמוע את דברי השר להגנת הסביבה אלקין על הלחצים המופעלים נגדו. במקביל נוקטת חיפה כימיקלים במסע הפחדה בתקשורת על השבתת המשק וקריסתו במקרה של פינוי המיכל. אנו קוראים להתאחדות התעשיינים שקראה היום שלא לפנות את המיכל ליטול קורה מבין עיניה. רק לפני שנים מעטות , שבת מפעל חיפה כימיקלים לחודשים ארוכים והמשק לא קרס. התאחדות התעשיינים צריכה לשים לנגד עיניה גם את תושבי חיפה ואת עובדי המפעל שפועלים לצד פצצה מתקתקת ולא רק את בעלי ההון. אנו תובעים ממשלת ישראל, לעמוד לצד תושבי חיפה וערי המפרץ ולא לאפשר לחיפה כימיקלים להמשיך ולשטות בתושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר