עבודות שמן על נייר של אנסטסיה גלפמן סיליס וירין ברנט (צילום: שחר סיון)
עבודות שמן על נייר של אנסטסיה גלפמן סיליס וירין ברנט (צילום: שחר סיון)

מתבוננים ומציירים: תערוכה של תלמידי קורס רישום וציור תיפתח בחמישי הקרוב בתלפיות

בתערוכה "מבט קרוב", שתיפתח ב-HQRN בשוק תלפיות, יציגו שבעה תלמידים של בית הספר העצמאי לאמנות "הנביאים" עבודות בעיפרון, צבעי שמן והדפס. חלקן תוצאה של התבוננות ביצירות אמנות של אמנים אחרים וחלקן תוצאה של התבוננות בסביבתם הקרובה

פורסם בתאריך: 22.11.21 14:51

ביום חמישי הקרוב, 25 בחודש, בשעה 19:00, תיפתח ב-HQRN, בשוק תלפיות התערוכה "מבט קרוב" – תערוכה קבוצתית של שבעה תלמידים בקורס רישום וציור בבית הספר לאמנות "הנביאים". מנחה הקורס הוא שחר סיון, האמן שעומד בראש קבוצת אמנים שהקימו את בית הספר העצמאי הגדול בחיפה ובו יותר מ-60 תלמידים קבועים, הלומדים בקורסים מגוונים בתחומי הצילום, הציור, הכתיבה, העריכה והפיסול. בנוסף, לבית הספר מגיעים עשרות מבקרים להשתתף באירועים שוטפים של הרצאות, תערוכות פופ-אפ, סדנאות והקרנות סרטים.

גל מרים עמית - דיוקן עצמי. שמן על נייר (צילום: שחר סיון)

גל מרים עמית – דיוקן עצמי. שמן על נייר (צילום: שחר סיון)

חלומם של קבוצת האמנים היה להקים בית ספר עצמאי, מקום שאליו אנשים יכולים לבוא, להתנסות ולחוות גישות שונות להתבוננות וחומר, מקום שיהווה בית לאמנים היוצרים בו, ומעל הכל מקום המחויב רק לתרבות ויצירה ואינו קשור לשום ממסד.

בתערוכה מוצגות עבודות בעיפרון, שמן והדפס. העבודות, רובן ככולן, נעשו מתוך התבוננות.

הפורטרטים המוצגים עוסקים בשאלת האחר, חלקם מתוך התבוננות ביצירות אמנות של אמנים כמו אן גייל ג'קומטי, חלקם מתוך התבוננות באחר הממשי: במודל שמולנו או בנו במראה. "כשאני מציירת, אני מתמסרת לרגשות שלי, כל רגש שמניע אותי. אני חושבת שברגע שאנחנו מוציאים משהו מעצמנו זה מקרב אותנו לאחרים", אומרת תאיר דהן.

"גגות" של ירין ברנט. עיפרון על נייר 2021 (צילום: שחר סיון)

"גגות" של ירין ברנט. עיפרון על נייר 2021 (צילום: שחר סיון)

דורית לבון שטרנפלד מתארת את תהליך היצירה במילים: "התבוננתי בצללים, בצבעים ובכתמים השונים, אותם ניסיתי להעביר לנייר. פורטרטים לוקחים להתבוננות מאוד מרוכזת ולהתקרבות אל האדם המצויר".

עבודות הרישום מתמקדות בסביבה הקרובה לתלמידים – רחוב סירקין, שוק תלפיות והנוף הנשקף מחלונות בית הספר. פעולת הרישום בנוף הופכת את המרחב המצויר לאישי-אינטימי. האמן-רשם, מייצר קשר בינו לבין פינה, סמטה או בניין וכך פותח פתח לדיאלוג חדש בין הצופה לנוף.

"סירקין פינת שפירא" של תמר ינקו. מונוטייפ (צילום: שחר סיון)

"סירקין פינת שפירא" של תמר ינקו. מונוטייפ (צילום: שחר סיון)

"הרגשתי תחושת שייכות לאזור בחיפה שלא באמת גדלתי בו. אהבתי לראות ייצוג אמנותי גבוה לזוויות החדות וללכלוך של חיי היומיום", אומרת תמר ינקו.

ירין ברנט אומר: "הרגשתי שאני מצליח לייצר עניין בסביבה דרך הצורות, הקווים והטונים. רציתי לראות אחרת את הכיעור המקיף אותי ואת ההזנחה. חשבתי לתת לסביבה הזדמנות חדשה דרך עיניי".

 

גל מרים עמית מתארת את התהליך: "השתדלתי להיות נוכחת בציור כמיטב יכולתי, בחוויה של להיות בתוך העור שלי. ישנן השפעות מסוימות שלפעמים חזקות ממני, כמו ציפייה לתוצאה מסוימת או החלטות פזיזות. עבדתי על להישאר סבלנית ופתוחה לכל דבר אשר עשוי לבוא. הדימויים שהתגלו לא היו ידועים לי".

שחר סיון: "בשנה החולפת בין הסגרים, יצאנו לשוטט ולרשום באזור שוק תלפיות, בין הדוכנים והפחים אספנו רגעים וקומפוזיציות. לפעמים עלינו לגג של בית הספר שלנו המשקיף לרחוב החלוץ-פינת רחוב יחיאל, ממש מעל הדוכן של הפירושקי וציירנו משם גגות וקירות מתקלפים. בחורף התכנסנו פנימה לסטודיו ופנימה להתבוננות בעצמנו – דיוקן עצמי. ניסינו לשמר את המקום הייחודי של כל אחד ואחת. אין כלל אחד לציור. שאלנו את עצמנו איך היד רואה את העולם בזמן הציור ולא מה הראש חושב על הציור. בתערוכה מוצגות כ-40 עבודות ברישום, הדפס עץ, מונוטייפ וציורי שמן. זוהי תערוכה רב-גונית ויחד עם זאת כולה אינטימיות ומחקר של הקרוב".

האמנים המשתתפים: אנסטסיה גלפמן סיליס, גל מרים עמית, דורית לבון שטרנפלד, דורית קוינטנר, ירין ברנט, תאיר דהן, תמר ינקו.

HQRN (הקרן), סירקין 5, שוק תלפיות. פתיחה: 25.11.21, נעילה 15.1.22.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר