שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)
שדרות אפרים קציר (צילום: בועז כהן)

אטימות: לזוג הפנסיונרים נמאס להיות כלואים בביתם בנאות פרס

כבר שנה וחצי שבני הזוג חיה ושמואל בס, המתגוררים ברחוב אפרים קציר, לא יכולים לצאת מהשכונה ולחזור אליה בכל פעם שבאצטדיון מתקיימים משחקי כדורגל. הסיבה: הם מתגוררים בשכונה בשכירות והם לא תושבי קבע בחיפה

פורסם בתאריך: 7.12.21 16:52

לחיה ושמואל בס, פנסיונרים המתגוררים ברחוב אפרים קציר בנאות פרס, נמאס להיות כלואים בביתם בעת שבאצטדיון סמי עופר מתקיימים משחקי כדורגל.

על פי הנוהל, לנאות פרס אין כניסה בשעות שבהן מתקיים אירוע באצטדיון, אלא אם כן, המבקשים להיכנס הם תושבי השכונה, להם מתאפשרת הכניסה באמצעות מדבקה ייעודית שהנפיקה להם  העירייה. אלא שלבני הזוג בס, השוכרים דירה ברחוב אפרים קציר, יש דירה נוספת בירושלים, וכתובתם בירושלים היא זו המופיעה בתעודת הזהות שלהם. למרות העובדה שהארנונה שהם משלמים על הדירה בנאות פרס רשומה על שמם, כל פניותיהם לעירייה בבקשה שתכיר בהם כתושבי השכונה, נענו בשלילה. לדבריהם, התשובה שקיבלו הייתה, שעליהם לשנות את כתובתם בתעודת הזהות, גם אם הם חשבון הארנונה מופיע בשמם בעיריית חיפה.

בס: "הסיפור הוא שאנחנו שכרנו דירה בנאות פרס לתקופה ארוכה, והעירייה מסרבת לתת לנו תו מעבר. אנחנו גרים בשכונה קרוב לארבע שנים, ובשעות המשחקים באצטדיון אנחנו כלואים בבית – לא יכולים ללכת לסופר, לא לקחת את הנכדים מהגן.. אנחנו נעולים בבית מהשעה ארבע. התקשרנו, דיברנו ושלחנו מכתבים. כלום. זו המדיניות של העירייה, שצריך להיות תושבי קבע של חיפה ושאנחנו נשנה בתעודת זהות את הכתובת לחיפה. הסברתי בעירייה שאנחנו לא יכולים, כי אנחנו רשומים כתושבי קבע בירושלים ואני מקבלת שם הנחה כפנסיונרית. בחיפה אני משלמת ארנונה מלאה, אני משלמת את כל חובותיי, וזה לא מספיק להם. אני מרגישה אזרחית סוג ב'. מה בסך הכל אני מבקשת? ללכת לסופר או להביא את הנכדים? כולאים אותנו בתוך השכונה! אנחנו גרים באפרים קציר ואנחנו לא יכולים להגיע לקסטרא או לנסוע לספורטן לקחת את הנכד שלי מהשחייה. זה פשוט הזוי. איפה נשמע דבר כזה?".

 

בס מוסיפה: "אני משלמת ארנונה, והארנונה על שמי, אז אני שואלת את פרנסי העיר חיפה, כי לא הבנתי – מה ההיגיון מאחורי זה? אני אומרת לך, אני לא רוצה לראות את העירייה הנוראית הזו. הגענו עד למצב של צעקות מולם. הגיעו מים עד נפש. השבוע היו שני משחקים, ובשני הימים האלה נאלצנו להתמודד עם המצב הזה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "תו מעבר ניתן לתושבי שכונת נאות פרס בכפוף להצגת חוזה שכירות עדכני או ספח תעודת זהות, המצביע על כתובת מגורים עדכנית של התושב. לאחר שיועבר העתק חוזה שכירות עדכני לידי העירייה, תונפק לפונה תו מעבר".

על כך אמרה בס: "את חוזה השכירות שלחתי לאגף החנייה בעירייה לפני יותר משנה. זה לא ממש עזר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יונתן

    יכולים לבקש מאחד הילדים שישנה את כתובתו, ושיצהיר שהוא משתמש ברכב. או שיסעו באופניים

  2. אני 2

    זה באמת מאוד לא בסדר אם שלחו חוזה שכירות צריכם לתת להם את היכולת לצאת מהבית ואים לא הם יכולים לתבוע אותם

  3. אבא חושי

    תתבעו את העירייה על עוגמת נפש, תראו כמה מהר תקבלו אישור..

  4. הלו גברת, להזכירך האצטדיון היה עובדה מוגמרת

    לפני שהשכונה בכלל אוכלסה. את החלטת לגור שם, לכן אין לך על מה להלין, ויש קו אוטובוס גם בזמן משחקים. לא טוב לך? מדינה חופשית, תעברי דירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר