ההולוגרמה של ניצולת השואה יהודית הרשקוביץ, בת 93 (צילום: שקד ארמה)
ההולוגרמה של ניצולת השואה יהודית הרשקוביץ, בת 93 (צילום: שקד ארמה)

צפו במיזם המרגש של עמותת "יד עזר לחבר": עדויות של ניצולי שואה מונצחות בהולוגרמות

עמותת "יד עזר לחבר" חנכה היום סדרה של הולוגרמות, שבהן מונצחים ניצולי שואה, חברי העמותה, כשכל אחד מהם מספר את סיפורו האישי. מנכ"ל העמותה שמעון סבג: "החלטנו לגרום לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את הסיפור שלהם לדורות הבאים באמצעות הולוגרמות" 

פורסם בתאריך: 14.12.21 17:05

מה יקרה כשניצול השואה האחרון יילך לעולמו? האם זוהי הדרך החדשה לגעת בנצח? לרגל "עשרה בטבת", יום הקדיש הכללי לזכר הנספים במחנות ההשמדה שמקום קבורתם לא נודע, שחל היום (14 בדצמבר), חונכת עמותת "יד עזר לחבר", בהשקעה גדולה, הולוגרמות המנציחות, במציאות מדומה ובתלת ממד, עדויות של ניצולי שואה מ"הבית החם", המתגוררים בקרית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה.

אתמול (שני), עם סיום הקמתה והשלמתה של ההולוגרמה של ניצולת השואה מהונגריה, יהודית הרשקוביץ, בת 93, אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, שמעון סבג: "כאן, אצלנו בחיפה ב'מוזיאון השואה' של עמותת 'יד עזר לחבר', החלטנו לגרום לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את הסיפור שלהם לדורות הבאים באמצעות הולוגרמות. שכרנו לצורך העניין אולפן צילומים. ניצולי השואה נשאלו שאלות רבות. זה היה מדהים לצפות בזה. ניצולת השואה יהודית הרשקוביץ תספר איזה שינוי כביר זה חולל בחייה – לספר את הסיפור שלה בצורה שתנציח אותה לעד. ההולוגרמה כבר מוצגת במוזיאון, ולפי העדויות היא גורמת לצופים לבכות".

צפו בעדותה של יהודית הרשקוביץ, בת 93 (צילום ועריכת וידיאו: שקד ארמה)

עוד אמר סבג: "לצד הטכנולוגיה המתקדמת, ניצולי השואה שלנו אומרים לי "אל תחשבו שהטכנולוגיה היא העיקר, היא רק כלי שאנחנו משתמשים בו כדי לדבר אל מעבר למסך: אל המוסר, המצפון והלב. אי אפשר להישאר אדישים למשמע עדות של ניצול או ניצולת שואה. הסיפורים הקשים האלה מותירים זיכרון שלא יימחה. הנשים והגברים האלה שמדברים אלינו היו שם באמת. הם חוו על בשרם את זוועות הנאצים, הם מזכירים לנו למה ובזכות מי אנחנו כאן היום. מה שעצוב זה שהם הולכים ומתמעטים. מי שחיים בינינו כיום, היו ילדים פעוטים או נערים בתקופת השואה, וגם הם כלים ונעלמים. הטכנולוגיה הזו מצלמת את ניצולי השואה באמצעות מספר מצלמות ואז מפיקה דמות הולוגרפית באמצעות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית.

 

 

"המטרה שלנו היא להספיק ולצלם כמה שיותר. יש ניצולי שואה מאושוויץ, שלצערי לא הספקנו לצלם, אך ישנם כ-30 ניצולי שואה נוספים, אשר מחכים שנפיק להם את העדות המצולמת שלהם. ללא התמיכה של הציבור הרחב, לא נצליח להשלים את הפרויקט ואיסוף העדויות הנוספות. כל הרעיונות האלה עולים לנו הרבה כסף, וכשמדובר בפרויקט חברתי ללא כוונות רווח, מקורות המימון מצומצמים למדי. אם יימצאו הסכומים הנדרשים ותוכניות הפיתוח יתקדמו כמתוכנן, נמשיך בפרויקט ההנצחה, עזרו לנו לנצח את הזמן, מפני ששעון החול הולך ואוזל".

היום בבוקר (שלישי) ערכה עמותת "יד עזר לחבר" עצרת לזכרם של הנספים שמקום קבורתם לא נודע. בטקס שולבו קריאת "יזכור" וקריאת "קדיש" מפי רבה של העמותה, הרב יעקב ממן. כמו כן הוצגה לראשונה ההולוגרמה החדשה ב"מוזיאון השואה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר