הרכבלית (צילום: דוברות נתיבי ישראל)
הרכבלית (צילום: דוברות נתיבי ישראל)

הרכבלית: בקשה למתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה שהושג בין הצדדים

בהסכם הפשרה מתחייבות החברות האוסטריות להשלים את מסירת הרכבלית לחברת "כייבל אקספרס", שנבחרה על ידי משרד התחבורה להפעיל את הרכבלית, לא יאוחר מ-25 בינואר 2022, זאת בהנחה שלא יהיו עיכובים משמעותיים בשל מניעת כניסה לישראל או בשל בידודים; יפה נוף תחזיר את ערבות הביצוע לחברות האוסטריות

פורסם בתאריך: 17.12.21 07:38

החברות האוסטריות דופלמאייר וסקייגלייד, משרד התחבורה, התאגיד העירוני יפה נוף וחברת נתיבי ישראל הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה למתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה שנחתם ביניהם בתביעה שהוגשה במאי האחרון, ושדבר הגשתה פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות".

בתביעה שהגישו החברות האוסטריות, המבצעות את פרויקט הרכבלית, הן טענו, כי בשל ההחלטה של משרד התחבורה להעביר את הפרויקט מידיה של יפה נוף לנתיבי ישראל, הן נקלעו ל"מצב קפקאי", שבו אף חברה לא לוקחת אחריות מלאה על הפרויקט, וכתוצאה מסכסוך לא להן, נגרמו להן נזקים כספיים כבדים. תביעה זו, לדברי גורמים המעורבים בנושא, הייתה הגורם המרכזי לעיכוב במועד הפעלת הכרמלית, שנקבע לאוקטובר האחרון במקביל לתחילת שנת הלימודים האקדמית, אך נדחה. ביום חמישי שעבר, פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", כי הצדדים מבקשים מבית המשפט דחייה בדיון שתוכנן לאותו היום, וזאת מאחר שהם נמצאים בשלבים סופיים של חתימת הסכם פשרה.

בבקשה למתן תוקף של פסק דין לפשרה, נכתב: "בלי להודות באיזו מהטענות שהעלה צד כנגד רעהו, ובלי לגרוע מזכויות ומחובות אחרות של הצדדים זה כלפי זה, לפי כל דין או הסכם, הוסכם לקבל את הצעת הפשרה של בית המשפט הנכבד…"

בהמשך מפורטים בבקשה הסעיפים, עליהם הסכימו הצדדים, וכך נכתב: "החוזה שנחתם בין התובעות (החברות האוסטריות – ב"כ) והנתבעת 1 (יפה נוף – ב"כ)… בקשר עם פרויקט הרכבל ממפרץ חיפה לטכניון ואוניברסיטת חיפה יומחה על קרביו וכרעיו לנתבעת 2 (נתיבי ישראל, אליה הועבר הפרויקט מיפה נוף על פי החלטת משרד התחבורה – ב"כ). כל החשבונות מטעם דופלמאייר ייבדקו על ידי נתיבי ישראל, וזאת הן ביחס לחשבונות שעילתם בתקופה שקדמה למועד העברת האחריות על ניהול וביצוע הפרויקט לנתיבי ישראל והן ביחס לחשבונות שעילתם לאחר מועד זה. נתיבי ישראל תגיש את החשבונות שאושרו על ידה לאישור הנתבע 3 (משרד התחבורה – ב"כ). משרד התחבורה יבדוק את החשבונות המוגשים בהתאם לנהליו".

עוד נכתב בבקשה: "מובהר כי יחול עקרון הרציפות, כלומר: כל תשלום המגיע לדופלמאייר במסגרת הפרויקט ישולם על ידי משרד התחבורה, באמצעות נתיבי ישראל, ככל שמשרד התחבורה יאשרו, וזאת בין אם התשלום מגיע עבור התקופה שבה הפרויקט נוהל על ידי יפה נוף ובין אם הוא מגיע עבור התקופה שבה הפרויקט מנוהל על ידי נתיבי ישראל.

"דופלמאייר יגישו לנתיבי ישראל את כל החשבונות שטרם שולמו בהתאם לאבני הדרך בפרויקט (לא כולל חריגים ותביעות). נתיבי ישראל תמסור את התייחסותה המנומקת בכתב לחשבונות הנ"ל, בין אם החשבונות אושרו על ידה ובין אם לאו, בהקדם האפשרי ובכל מקרה לא יאוחר מ-21 יום לאחר קבלת החשבונות הנ"ל לידה. בנוסף, דופלמאייר יגישו לנתיבי ישראל את החשבון הסופי בגין הפרויקט בתוך 30 יום מקבלת תעודת השלמה מנתיבי ישראל, או 30 יום מהמועד בו נתיבי ישראל תמסור את התייחסותה לחשבונות הנ"ל, לפי בחירתה של דופלמאייר".

סעיף נוסף דן בעניינה של יפה נוף, וכך נכתב בו: "יפה נוף תעביר לנתיבי ישראל עותקים מכל המסמכים הרלוונטיים המשויכים לפרויקט ואשר עדיין מצויים אצלה. ככל שיחסרו לנתיבי ישראל מסמכים או פרטי מידע אחרים, לשם בדיקת חשבונות המתייחסים לתקופת ניהול הפרויקט על ידי יפה נוף, ובכלל, היא תפנה ליפה נוף בבקשה ספציפית ויפה נוף תסייע לה ככל יכולתה. יפה נוף תחזיר לתובעות את ערבות הביצוע מיד עם קבלת פסק הדין להסדר זה. מוסכם, כי הערבות תימסר לידי בא כוח דופלמאייר בנאמנות עד לאחר הפקדת הערבות החלופית כהגדרתה להלן. עם מסירת ערבות הביצוע לבאי כוחה של דופלמאייר, תמסור דופלמאייר לנתיבי ישראל ערבות ביצוע בסכום זהה ובאותם תנאים לפי הוראות החוזה המקורי. מובהר כי הערבות החלופית תשמש גם כערבות בדק. הערבות כאמור תוגש עד ליום 17 בינואר 2022 או בתוך שבעה ימי עסקים ממועד מסירת ערבות הביצוע לידי באי כוחה של דופלמאייר, לפי המאוחר מביניהם".

 

הרכבלית (צילום: באדיבות נתיבי ישראל)

הרכבלית (צילום: עופר בן עוז)

 

הסעיף המשמעותי ביותר, והאחרון בהסדר הפשרה, מתייחס למועד מסירת הרכבלית ל"כייבל אקספרס", החברה שנבחרה להפעיל את הרכבלית על ידי משרד התחבורה, וכך נכתב: "הרכבל יימסר על ידי דופלמאייר לידי חברת 'כייבל אקספרס' מטעם משרד התחבורה, כאשר המסירה תתבצע בהתאם לאמור בחוזה המקורי. דופלמאייר מתחייבת להשלים את מסירת הרכבל לא יאוחר מ-25 בינואר 2022. במקרה של עיכובים משמעותיים בשל מניעת כניסה לישראל ו/או בשל בידודים, הצדדים ידונו בדחיית מועד המסירה בהתאם למינימום הנדרש בשל כך (שאינו עולה על ימי העיכוב). המועד הנקוב לעיל למסירת הרכבל יכול ויוארך ככל שיימצאו ליקויים משמעותיים שאינם מאפשרים את מסירתו. במקרה זה יהיה על דופלמאייר לפעול תוך זמן סביר לתיקון הליקויים הנ"ל והשלמת מסירת הרכבל למפעיל במסגרת האורכה המוסכמת עם נתיבי ישראל ו/או משרד התחבורה".

על הבקשה חתמו מצד החברות האוסטריות עו"ד משה ברהוד, מצד יפה נוף עו"ד איל בליזובסקי, מצד נתיבי ישראל עו"ד גבריאל דיסני ומצד משרד התחבורה עו"ד אביגיל כהן שי.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שולה

    תושבי חיפה ממש מודים לכם. רק לא הבנתי איך הרכבלית אמורה לשרת את תושבי חיפה בדיוק? למעט הסטודנטים

  2. בזבוז של 350 מליון שקל!!!

    הפרויקט הכי מיותר בעולם. בכל הקמפוסים יש אוטובוסים ישירים לצפון אף סטודנט לא רוצה להגיע בכלל למרכזית המפרץ הנוראית ומשם לקחת אוטובוסים.
    הרכבל הזה למשל ביום חורפי עם רוחות כמו היום לא יכול בכלל לפעול.
    וכל סמסטר חורף זה גשם ורוחות חזקות באוניברסיטה. חחחח
    פשוט כשלון ידוע מראש עם 350 מליון שקל בנייה והפעלה תג מחיר הזוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר