יואב רמתי (צילום בועז כהן)
יואב רמתי (צילום בועז כהן)

עתירה לבית המשפט: העירייה ביטלה את ההיסעים לתלמידים בניגוד להחלטת מועצת העיר

בעתירה שהגישו יו"ר סיעת הבית היהודי, יואב רמתי, ויו"ר ועד ההורים בבית הספר מוריה-ברקאי, אמיר אלמוג, הם טוענים, כי מועצת העיר אישרה הסדרת היסעים לתלמידי בית הספר, גם אם לא יתקבל לכך מימון ממשרד החינוך. אלא שלמרות ההחלטה המפורשת, העירייה הודיעה על ביטול ההיסעים, בנימוק שלא התקבל לכך אישור ממשרד החינוך

פורסם בתאריך: 29.12.21 02:18

חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת הבית היהודי, יואב רמתי, ויו"ר ועד ההורים בבית הספר מוריה-ברקאי, אמיר אלמוג, הגישו לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה, שעניינה מערך ההיסעים לתלמידי בית הספר מוריה-ברקאי.

בעתירה המוגדרת כ"דחופה", שהוגשה באמצעות עוה"ד יוני שליו-ריבה, אמין רמדאן, אבינועם שינפלד ואורן כ"ץ ממשרד יוסף ישורון ושות', נכתב בין השאר: "מועצת העיר חיפה קיבלה החלטה על הסדרת מערך היסעים לבית הספר מוריה-ברקאי וממנו, לתלמידי בית ספר (תלמידים רכים בשנים – כיתות א' עד ו') המתגוררים במרחק העולה על 2 ק"מ מבית הספר. החלטה זו התקבלה על ידי המועצה, לאחר שהוברר לחבריה, כי תלמידי בית הספר מצויים בסכנת חיים חמורה, שאינה סובלת דיחוי. במסגרת ישיבת המועצה, ב-8 באוקטובר, התקבלה החלטה, לפיה מערך ההיסעים יופעל בין אם יוסדר מימון למערך מטעם משרד החינוך ובין אם לאו. ההחלטה התקבלה לאחר שוועדת הכספים אישרה הקצאת תקציב לצורך העניין, וכן לאחר שהתקבלו לכך אישוריהם של מנכ"ל העירייה, היועצת המשפטית לעירייה וראש מינהל החינוך".

עוד נכתב בעתירה: "לאחר שהתקבלה עמדת משרד החינוך, לפיה לא יינתן מימון למערך ההיסעים, למיטב הידיעה, התקשרה העירייה עם חברת היסעים ואף החלה להפעיל מערך זה. דא עקא, בערבו של אותו יום, בו החל מערך ההיסעים לפעול (יום שני השבוע – ב"כ), הודיעה ראש מנהל החינוך בעירייה, גב' אילנה טרוק להנהלת בית הספר… כי מערך ההיסעים יופסק בשל היעדר תקצוב משרד החינוך (שעה שהעירייה קיבלה את תשובת משרד החינוך עוד קודם לכן, ב-20 בחודש, ומכל מקום, החלטת מועצת העיר קבעה, כי העירייה תפעיל את המערך, בין אם זה ימומן על ידי משרד החינוך, בין אם לאו)".

 

 

העותרים מכוונים בדבריהם להודעה שפרסמה אתמול (שלישי) העירייה, ובה נאמר, כי משרד החינוך אינו מאשר את בקשת העירייה לקיום היסעים לתלמידי מוריה ברקאי. בהודעת העירייה נכתב, כי "הוועדה העליונה, המוסמכת בנושא, אליה פנתה העירייה בבקשה לסייע לתלמידי מוריה ברקאי בהסעות הודיעה, כי היא אינה מאשרת את הבקשה, והאישור שניתן הוא בסיוע לרכישת כרטיסיות בלבד, כאשר מימונן ייעשה כמקובל על ידי העירייה (60 אחוז) ומשרד החינוך (40 אחוז). בהתאם לכך, יופסקו ההסעות המאורגנות, אותן הפעילה העירייה עד להחלטת הוועדה, ביום רביעי (היום – ב"כ). בתוך כך, תחודש חלוקת הכרטיסיות לתלמידים הזכאים להן, כפי שהיה נהוג בעבר".

בסיפא של העתירה נכתב, כי בהחלטה שהתקבלה במועצת העיר אין שום התניה, שאם לא יתקבל מימון ממשרד החינוך אז מערך ההסעים לא ייצא לדרך. "למעשה, עולה כי שונתה החלטת מועצת העיר על ידי ראש העיר או מי מטעמה ומטעמיה", לשון העתירה.

בעתירתם מבקשים רמתי ואלמוג מבית המשפט מתן צו ארעי וצו ביניים להימנע מכל פעולה המבטלת, שלא כדין, את החלטת מועצת העיר וזאת עד להכרעה בעתירה. עוד הם מבקשים מבית המשפט לקבוע, כי כי העירייה מחויבת לפעול בהתאם להחלטת המועצה, החלטה המחייבת את כל הגורמים בעירייה, ובכללם את ראש העירייה וראש מינהל החינוך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר