שרית גולן (צילום: מיכה בריקמן) וסופי נקש
שרית גולן (צילום: מיכה בריקמן) וסופי נקש

פנייה למבקר המדינה: "חשש לשימוש בכספי ציבור לתעמולה פוליטית של ראש העיר"

אל דרישות תשלום הארנונה לשנת 2022, שהתקבלו בימים אלה בתיבות הדואר, צורף עלון מהודר, המפרט את פעולות העירייה בתחומים שונים. חברות מועצת השינוי, סופי נקש ושרית גולן-שטיינברג, שלחו מכתב למבקר המדינה, שבו הן טוענות כי מדובר בלא יותר מתעמולה פוליטית של ראש העירייה, וכן כי בין רוב הפעולות המתוארות בעלון אין שום קשר לכספי הארנונה

פורסם בתאריך: 2.1.22 13:46

בימים האחרונים קיבלו תושבי חיפה את שוברי תשלום הארנונה לשנת 2022. למעטפה צורף גם עלון מפואר, שבו, תחת הכותרת "הארנונה 2021-2022 – ההשקעה של כולנו", מפורטים פעולות והישגי העירייה, כמו: הרחקת חזירי הבר מהעיר והחזרתם לטבע, הרחבת מיזם "20 דקות זוז", הגדלת תקציב התברואה, נתוני הזכאות לבגרות, התחדשות העסקים והסטארט-אפים ברובע הנמל, הקמת מרכז הפיתוח של אינטל בפארק מת"ם (בצירוף תמונתה של ראש העירייה), השקעה של 60 מיליון שקל בשיקום הכבישים ("לאחר שנים של קיפאון בטיפול במצב הכבישים הירוד"), שיקום וחידוש מתחם סירקין ומבנה שוק תלפיות.

חברות מועצת השינוי סופי נקש ושרית גולן-שטיינברג, הטוענות כי העלון הוא לא יותר מאשר תעמולה פוליטית של ראש העירייה, שלחו מכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, שכותרתו: "חשש לשימוש פסול בכספי ציבור ומאגרי מידע לצורכי תעמולה פוליטית של ראש עיריית חיפה".

כותבות נקש וגולן-שטיינברג: "לפני מספר ימים קיבלו תושבי העיר חיפה, כ–70 אלף בתי אב, מעטפה הכוללת את שוברי הארנונה לשנת 2022. אלא שבנוסף לכך ולמרבה הפליאה, הכילה המעטפה גיליון בגודל דף A3  הנושא את הכותרת "הארנונה, 2022-2021 ההשקעה של כולנו", ובו תכנים המהווים יחסי ציבור לעיריית חיפה בראשותה של עינת קליש רותם".

מתוך העלון שצורף לשוברי תשלום הארנונה

מתוך העלון שצורף לשוברי תשלום הארנונה

השתיים מוסיפות במכתבן, כי רוב הפעילות המתוארת בעלון כלל לא ממומנת באמצעות כספי הארנונה: "מדובר בדף מידע מנייר קשיח צבעוני, שעלות הפקתו והדפסתו עולה מאות אלפי שקלים, ומתמקד בעשיית יחסי ציבור תוך התייחסות לפרויקטים שמקדמת ראש העיר, ואשר רובם אינם קשורים לכספי הארנונה המשולמת בעיר", כותבות השתיים ומוסיפות: "נראה, כי ראש העיר, אשר תדמיתה ומעמדה הפוליטי בשפל חסר תקדים ונתפסת בקרב רוב ברור של הציבור כמי שכשלה בקידום העיר ואף הביאה להתדרדרותו בתחומים רבים כמו תברואה, תחבורה, חינוך ועוד החליטה להשתמש בכספי הציבור ובמאגרי המידע העירוניים כדי לעשות יחסי ציבור לעשייתה השנויה במחלוקת. בכך, קונה לעצמה ראש העיר יתרון פוליטי תוך ניסיון להנדס את התודעה הציבורית באמצעות גיליון מידע שבינו ובין הארנונה אין קשר".

עוד כותבות נקש וגולן-שטיינברג: "כך לדוגמה, נכתב בגיליון על שיקום שוק תלפיות ורחוב סירקין והקמת מרכז ימי בשכונת בת גלים. שני אלה ממומנים מקרנות פיתוח ומהלוואות ולא מכספי הארנונה, למרות הכותרת שבפתח הגיליון. ואמנם, הפקת הגיליון נעשתה במסווה של יחצנות לעיריית חיפה מבלי להזכיר שמה של ראש העיר, אך הגיליון כולל את תמונתה מאירוע הנוגע לחברה הכלכלית, וכאשר ברור, כי יחצנות לעירייה היא למעשה יחצנות לעומדת בראשה.

מתוך העלון שצורף לשוברי תשלום הארנונה

מתוך העלון שצורף לשוברי תשלום הארנונה

"לא יעלה על הדעת, כי ראשי ערים ינצלו את הפלטפורמה של חלוקת מעטפות הארנונה לתושבים לצורך יח"צ וקידום עצמי. תושבים צריכים להרגיש שהם מקבלים תמורה בעד הארנונה ולא שיספרו להם מעשיות בגיליון מידע שבינו לבין הארנונה הקשר אפסי. למרבה הצער, אין זו הפעם הראשונה שראש העיר משתמשת במשאבים עירוניים ציבוריים לצורך מטרותיה הפוליטיות ולמעשה, נראה, כי דף העירייה משרת אותה לצורך קידומה האישי. כך בהפקת סרטונים בהם מככבת ראש העיר ובין אם בפוסטים עירוניים, בהם דואגים להכליל את תגובתה באופן תדיר ומלאכותי. כל כביש שמרובד או רחוב שמנוקה זוכים לסרטון עם תגובת ראש העיר במסגרת מסע יחצ"נות שלא מבייש שום מועמד בקמפיין בחירות, רק חבל שהדבר נעשה במשאבי ציבור עירוניים. בהקשר זה נפנה את כבודו לדף הפייסבוק של עיריית חיפה, לסרטונים המופקים שם, לתוכנית המשודרת בדף ונקראת Haifa on air המקדם את העשייה העירונית, מתוך מטרה להתמודד עם ביקורת ציבורית כנגד היעדר התפקוד של ראש העיר והעומדת בראשה".

 

 

בסיום מכתבן מבקשות נקש וגולן-שטיינברג ממבקר המדינה לקבוע כי פרסום העלון המצורף לשוברי הארנונה, תוך שימוש במאגרי המידע המידע לחלוקתו, "מהווים מעשה שלא כדין". עוד מבקשות השתיים מאנגלמן לבצע בדיקה מקיפה "להתנהלות אגף הדוברות בעיריית חיפה והשימוש שעושה ראש העיר במשאביו לצרכיה שלה".

גורמים בעירייה, עימם שוחח "כלבו חיפה והקריות", אמרו באופן לא רשמי, כי העלון קיבל את אישורה של המחלקה המשפטית בעירייה.

עד עתה לא התקבלה תגובה רשמית לדברים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר