פינת ההנצחה לזכרו של רס"ן חן פוגל בתיכון ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
פינת ההנצחה לזכרו של רס"ן חן פוגל ז"ל בתיכון ליאו באק (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

אביו של הטייס חן פוגל ז"ל: "הוא היה ילד חייכן. חכם. אף פעם לא החזיק נשק" (וידיאו)

אביו של הטייס רס"ן חן פוגל ז"ל שנהרג אמש (שני) בהתרסקות המסוק מול חופי חיפה סיפר הבוקר בקול נשנק על בנו: "הוא היה כל-כולו מחויב לצבא. הפעם האחרונה שראינו אותו הייתה בשבת האחרונה". הלווייתו תתקיים היום ב-15:00 בבית העלמין הצבאי בעיר

פורסם בתאריך: 4.1.22 13:28

הלוויתו של רס"ן חן פוגל ז"ל, הטייס שנהרג אמש (שני) בהתרסקות המסוק מול חופי חיפה, תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בעיר. מדובר צה"ל נמסר, כי המשפחה מבקשת להימנע מסיקור תקשורתי של ההלוויה.

חן פוגל סיים את לימודי התיכון בבית הספר ליאו באק, שם הוצבה הבוקר פינת הנצחה לזכרו. הוא בנם הבכור של ד"ר אירית, חוקרת מוח, וירון, איש צבא בעברו. לפני זמן קצר, התייצב האב השכול אל מול מצלמות אנשי התקשורת מחוץ לביתו שבשכונת ורדיה וסיפר על בנו.

"חן היה הבן הבכור שלנו, עלם חמודות", אמר כשקולו נשנק, "ילד חייכן, אינטליגנטי ונבון. הוא היה חכם, חברותי, אדם שאף פעם לא החזיק נשק. הוא היה טייס, וכשהיה צריך להחזיק אקדח, הוא תמיד התחמק מלהחזיק נשק ביד שלו ותיעל את דרכו להיות ביחידת המסוקים של חיל הים, כך שהוא לא נדרש לעשות שום פעולות התקפיות.

סא"ל ארז שחייני ז"ל ורס"ן חן פוגל ז"ל (באדיבות דובר צה"ל)

סא"ל ארז שחייני ז"ל ורס"ן חן פוגל ז"ל (באדיבות דובר צה"ל)

"חן למד בבית הספר הפתוח בחיפה, אחר כך נסענו לשנתיים לקנדה, בגלל הדוקטורט של אשתי. הוא כל כך התגעגע לארץ, שאחרי שנה הוא חזר לכאן להיות פה חודשיים בארץ. למרות שאשתי קיבלה הצעה להישאר בקנדה, הוא אמר לנו שהוא כל כך אוהב את הארץ והוא רוצה לחזור, אבל אם נחליט להישאר, אז הוא יישאר איתנו, כי הוא אוהב אותנו. זה בעצם מה שהחזיר אותנו לפה.

 

 

"מאז אהבתו לארץ הלכה והתפתחה. הוא היה בחוג לסיירות של הקרן הקיימת לישראל, הוא עשה שנת שירות באופקים ובסיומה הוא התגייס לצה"ל. הוא היה כל כך ערכי. הוא אמר שהוא יתחיל מהטופ, כי זימנו אותו לקורס טייס, למרות שהוא רצה סיירות. הוא אמר שלמרות שהוא לא רוצה להיות טייס, מה יש לו להפסיד. אם הוא ייפול מהקורס, זה יהיה לסיירות. כמובן שהוא סיים קורס טייס".

כשנשאל מה היו חלומותיו של חן, ענה האב השכול: "בדיוק דיברנו על כך בשבת, הוא לא היה מגובש על עצמו, הוא כרגע היה כל-כולו בצבא. הוא שימש בתפקיד סמ"ק ב', שזה סגן מפקד טייסת. זו הייתה עבודה מבוקר עד לילה וכל-כולו היה מחויב לצבא. הפעם האחרונה שראינו אותו הייתה בשבת האחרונה".

בתאונה אמש נהרג גם סא"ל ארז שחייני. יהי זכרם ברוך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר