רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

זעאתרה: לבדוק את התנהלות העירייה באירועי "החג של החגים"

יו"ר סיעת חד"ש טוען במכתב למבקר העירייה עופר טל, כי העירייה כשלה בארגון האירועים וכי אלפי משפחות היו נצורות בבתיהן במשך חודש שלם, כשהן סובלות ממפגעי רעש ומרוצי מכוניות. לדבריו, התקבלו אצלו תלונות על כך שרבים לא יכלו להגיע למיסות בכנסיות בערב החג, "דבר המהווה פגיעה חמורה ובלתי סבירה בחופש הדת והפולחן"

פורסם בתאריך: 4.1.22 17:19

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה פנה למבקר העירייה עופר טל בדרישה לפתוח בבדיקה בנושא אירועי "חג החגים" לשנת 2021.

במכתב ששלח לטל כותב זעאתרה: "'חג החגים' הוא אירוע ותיק וחשוב בחיפה, שבו מעלים על נס את ערכי הסובלנות והחיים המשותפים בעיר. מדובר גם באירוע שיש בו פוטנציאל לחיזוק העסקים והתיירות. משנה לשנה, ובמיוחד בשנה החולפת 2021, מתגבר הסבל התושבים באזור ואדי ניסנאס, המושבה הגרמנית והעיר התחתית כתוצאה מהמחדלים המתמשכים בארגון האירוע על ידי המשטרה והעירייה.

"למרות שידוע שנה מראש שהאירוע מתקיים, ההכנות בפועל קרו רק לקראת חודש נובמבר. דבר שלכל הדעות פגע באיכות הארגון; משנה לשנה יש מגמה של דילול באירועי התרבות, זאת בניגוד לדעתם של אנשי המקצוע לרבות תאגיד בית הגפן; דבר שפוגע באופיו המיוחד של 'חג החגים' שנבנה עם השנים.

"המשטרה והעירייה נכשלו בכל הקשור להסדרי התנועה. אלפי מכוניות זרמו לשכונות המגורים הצפופות. אלפי משפחות ננצרו בבתיהן במשך חודש שלם תוך שהם סובלים ממטרדים בלתי פוסקים של רעש ומרוצי מכוניות עד השעות הקטנות של הלילה ומהיעדר גישה של רכבי חירום. חלק מהתושבים נמנעו מלגשת לבתיהם בשל החסימות… עשרות בתי עסק נפגעו בשל חוסר הארגון ופקקי התנועה שמנעו מלקוחותיהם להגיע אליהם".

 

 

זעאתרה טוען במכתבו, כי התקבלו אצלו תלונות, הן מתושבים והן מכמרים, על כך שבשל המצב, רבים לא יכלו להגיע למיסות בכנסיות בערב החג. "דבר המהווה פגיעה חמורה ובלתי סבירה בחופש הדת והפולחן".

עוד כותב זעאתרה, שבחודש נובמבר הוא פנה למחלקת הביטחון בעירייה וביקש להביא לידיעתם את דרישותיהם של התושבים לגבי הארגון והסדרי התנועה, לנוכח ניסיון השנים הקודמות, אלא ש"ככל הנראה רווחתם של התושבים לא עמדה לנגד עיניהם של קברניטי האירוע".

מהעירייה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר