ניצולי שואה מ"הבית החם" של עמותת "יד עזר לחבר" מתארחים בלשכת המפכ"ל (צילום: "יד עזר לחבר")
ניצולי שואה מ"הבית החם" של עמותת "יד עזר לחבר" מתארחים בלשכת המפכ"ל (צילום: "יד עזר לחבר")

" אני כאן, כי אתם הייתם בשבילנו אז וגם היום"

כך אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, לניצולי השואה מ"הבית החם" של עמותת "יד עזר לחבר", שהתארחו בלשכתו. מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג: "בראש הפירמידה ששומרת על החוק במדינת ישראל עומד אדם דגול וישר שעושה רק למען המדינה והחברה בישראל"

פורסם בתאריך: 13.1.22 18:27

רגעים מרגשים נרשמו אתמול (רביעי) בלשכתו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, כשהמייסד והמנכ"ל של עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, יחד עם ניצולי שואה מ"הבית החם" של עמותת "יד עזר לחבר", באו כדי להודות לו על עשייתו, מאז נכנס לתפקידו.

סבג אמר למפכ"ל: "אנחנו נרגשים להיות כאן. הכבוד שלנו הוא בעצם העובדה שהסכמת לארח אותי ואת ניצולי השואה של 'הבית החם'".

שמעון סבג ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי (צילום: "יד עזר לחבר")

שמעון סבג ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי (צילום: "יד עזר לחבר")

המפכ"ל אמר במהלך הביקור, כי עוד בהיותו מפקד משמר הגבול ביקר את ניצולי השואה "הבית החם" ותמך בהם. לדברי המפכ"ל, הקשר שלו עם ניצולי השואה שזור לאורך כל הקריירה הצבאית המקצועית שלו, וגם עכשיו הוא מרגיש חובה וצורך להיות לצידם של השורדים.

"אני עומד כאן כדי להודות לכם על מי שאתם, על מה שהייתם למען העם היהודי. אתם עומדים כאן, אצלי בלשכה, אבל אני כאן, כי אתם הייתם בשבילנו אז וגם היום. אנחנו חבים לכם את הקמת המדינה, אנחנו מצדיעים לכם. עברתם ייסורים, סבל ואכזריות, ואתם עומדים כאן היום ומוכיחים לכולם, כי עם ישראל חי ולעולם לא נשבר ולא מוריד את הראש".

 

 

סבג סיפר, כי עיניו של המפכ"ל דמעו, כאשר הושיב את ניצולי השואה אחד אחד ושוחח איתם. "ראיתי את האנושיות של האיש הזה. אדם שעומד בראש גוף כל כך חשוב ומקדיש זמן והרבה מרץ לטובת הניצולים, הוא מבחינתי אדם מיוחד. הוא הבטיח, כי יבחן אפשרות לחבר כל ניצול שואה למוקד המשטרתי ובכך יאפשר לו מענה בשעת מצוקה בכל שעה ביום".

ניצולת שואה אמרה למפכ"ל: "אנחנו מעריכים את מה שאתה עושה, אנחנו יודעים כמה חשובה לך מדינת ישראל וכמה אתה קשוב אלינו".

בסיום המפגש הוענק למפכ"ל, ערב יום השואה הבינלאומי שיצוין ב-27 בחודש, מגן הצדק החברתי של עמותת "יד עזר לחבר"; מגן לו זכו כמה בודדים לאורך השנים על תרומתם למען ניצולי השואה ובכלל למען חיזוק מדינת ישראל. "אני מרגיש שבראש הפירמידה ששומרת על החוק במדינת ישראל עומד אדם דגול וישר שעושה רק למען המדינה והחברה בישראל", סיכם סבג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר