כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר

מערכת החינוך: הסתדרות המורים הכריזה על שביתה. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה הערב (רביעי) על השבתת הלימודים מחר בכל מוסדות החינוך, במחאה על הפסקת מדיניות בידוד התלמידים. ההורים יצטרכו לחכות לבוקר להחלטת בית המשפט בבקשת משרד החינוך לצווי מניעה

פורסם בתאריך: 26.1.22 22:21

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה הערב (רביעי) על השבתת הלימודים מחר בכל מוסדות החינוך, למעט החינוך המיוחד. זאת במחאה על הפסקת מדיניות בידוד התלמידים.

הודעתה של בן דויד לצוותי ההוראה: "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה – אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים – יצטרפו למחאה. אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים".

מנגד, משרד החינוך הוציא את ההודעה הבאה: "מחר, יום חמישי, תיכנס לתוקף מדיניות הבדיקות החדשה במערכת החינוך. כל התלמידים יחויבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע – בימים ראשון ורביעי. לאחר ביצוע הבדיקה, נדרש התלמיד או אחד מהוריו לדווח על כך בפורטל משרד החינוך. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית – יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים; תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית – לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים הרביעי והחמישי ולתוצאה שלילית בשתיהן)".

עוד נמסר בהודעה: "תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא (חמישה ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו. יודגש: תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים.

 

 

"מחר, יום חמישי, נדרשים כל תלמידי ישראל לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים. המתווה החדש חל על תלמידים בכל הגילים (עד 18)  בכל מוסדות החינוך".

בהודעה שהוציא בשעה זו ראש מינהל שכר והסכמי שכר במשרד החינוך למנהלי משאבי אנוש ומנהלי מחלקות ברשויות המקומית, נכתב: "בהמשך להודעת מזכ"לית הסתדרות המורים, לפיה על המורים והגננות לא להתייצב מחר במוסדות החינוך במחאה על החלטת הממשלה על ביטול הבידודים, ובהמשך להודעת יו"ר הסתדרות המעו"ף על אי פתיחת גני הילדים, אלא על ידי סייעות בלבד, הריני לעדכנכם, כי בשעה זו עמל צוות הממונה על השכר במשרד האוצר ומשרד החינוך על בקשה להוצאת צווי מניעה. לפיכך, נבקשכם להיערך לפתיחת מוסדות החינוך כסדרם".

מהמוקד העירוני נמסר בתגובה: "הסתדרות המורים הודיעה על השבתת המערכת, לא כולל החינוך המיוחד. משרד החינוך מנסה להוציא צווי מניעה בשעות אלה.
בשעה 06:00 בבוקר נוציא הודעה בהתאם להחלטת בית המשפט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר