אלי דוקורסקי והשר יואל רזבוזוב
אלי דוקורסקי והשר יואל רזבוזוב

אגם נופש פעיל יוקם בקרית ביאליק. בסמוך אליו ייבנה בית מלון

ראש העירייה אלי דוקורסקי הציג את התוכנית בפני שר התיירות יואל רזבוזוב, שביקר היום בעיר. האגם יהיה צמוד למרכז העיר החדש, "לב העיר", שבו יופעלו שטחי מסחר לצד מבני ציבור, ביניהם אודיטוריום רחב ידיים, בניין העירייה החדש ובית מלון. הפרויקט ישלב גם בנייני מגורים, שדייריהם יוכלו ליהנות מהנוף הפסטורלי של האגם ומהשטחים הירוקים הסמוכים

פורסם בתאריך: 10.2.22 21:09

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, אירח היום (חמישי) את שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד). בפגישה הציג דוקורסקי את כיווני התפתחות העיר ואת הבנייה המואצת והקמת השכונות החדשות תוך הדגשת ההיבטים התיירותיים.

דוקורסקי עדכן את רזבוזוב, כי בכוונת העירייה להקים בעיר אגם נופש פעיל. לדברי דוקורסקי, הקמת השכונות החדשות במזרח העיר, כמו שכונת נאות אפק, הצריכה מציאת פתרון הנדסי לנושא הניקוז בשכונות אלו. הפתרון עליו הוחלט הוא בניית אגם שישמש גם פתרון הנדסי לשיהוי מי נגר וגם אתר תיירותי של ספורט ונופש.

האגם יוקם צפונית לכביש 22 ומערבית לכביש עוקף קריות, בין הרחובות התל והאצ"ל על שטח של כ-45 דונם. כדי לשמור על גובה המים באגם לאורך השנה כולה, יש לבצע חפירות עד לגובה מי התהום. מסביב לאגם יוכשרו שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים ופינות נוי, תישתל צמחייה המותאמת לסביבה ותותקן תאורת לדים מודרנית וחסכונית. הפרויקט אושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ובכוונת העירייה לקדמו במהירות האפשרית עד לתחילת הביצוע. עלותו המשוערת של הפרויקט כ- 40 מיליון שקלים, שאמורים להיות מתוקצבים על ידי רשות מקרקעי ישראל.

אגם הנופש הפעיל יהיה צמוד למרכז העיר החדש, "לב העיר", שבו יופעלו שטחי מסחר לצד מבני ציבור, ביניהם אודיטוריום רחב ידיים, בניין העירייה החדש ובית מלון. הפרויקט ישלב גם בנייני מגורים, שדייריהם יוכלו ליהנות מהנוף הפסטורלי של האגם והשטחים הירוקים הסמוכים.

 

 

בפגישה היום עם השר רזבוזוב סוכם, כי משרד התיירות יסייע ביעוץ לייצירת תוכנית תיירותית כוללת לעיר שתביא למימוש הפוטנציאל בה.

דוקורסקי: "קרית ביאליק מתפתחת בצעדי ענק בכל התחומים. ברצוני לקדם תחום נוסף והוא תחום תיירות הפנים, לכן אנו מתכוונים ליצור אזור נופש פעיל וספורט אתגרי, ובסמוך אליהם להקים בית מלון".

השר רזבוזוב: "ההשקעה בתיירות בקרית ביאליק תסייע להורדת מחירי החופשה בישראל ולמאבק ביוקר המחייה. כל עסק תיירותי הוא כמו מפעל קטן המספק פרנסה לעובדיו. לכן פרישתם של מוקדי התיירות ברחבי הארץ מקדמת את התעסוקה, בעיקר בפריפריה. זאת מעבר לכסף הרב שמשאירים תיירים ונופשים בעסקים בעיר בעת ביקורם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר