הרצאה בזום (צילום: Elmirex2009/depositphotos.com)
הרצאה בזום (צילום: Elmirex2009/depositphotos.com)

"אל תענה לי בשאלה כמו יהודי", אמר המרצה הערבי לסטודנט יהודי בקורס סיעוד

סטודנטים שהשתתפו אתמול (שלישי) בשיעור בזום במסגרת קורס סיעוד בתחום בריאות הנפש טוענים לאמירה גזענית של המרצה כלפי סטודנט יהודי. משרד הבריאות בתגובה: "המקרה מוכר לנו. המרצה התנצל והעביר את התנצלותו בכתב למשתתפי הקורס"

פורסם בתאריך: 16.2.22 21:31

סטודנטים בקורס על בסיסי בסיעוד בתחום בריאות הנפש, שמתקיים במרכז להכשרה של משרד הבריאות בחיפה (במתחם בית הספר לרפואה הסמוך לרמב"ם) טוענים, כי אתמול (שלישי) במהלך הרצאה שהתקיימה בזום אירע מקרה "גזעני".

לדברי סטודנטים, אחד המרצים (שמו שמור במערכת), ממוצא ערבי, הטיח באחד הסטודנטים שענה לו בשאלה, את המילים: "אל תענה לי בשאלה כמו יהודי". תגובתו זו של המרצה עוררה את תדהמתם של הסטודנטים, ובתגובה הם החליטו לשלוח מכתב למנהלת המרכז להכשרה, צופיה רפפורט.

בפנייתם לרפפורט כתבו הסטודנטים: "היום, 15 בפברואר, במהלך שיעור זום במסגרת קורס על בסיסי, נאמרה התבטאות גזענית על ידי המרצה… במהלך שיחה עם סטודנט. במהלך השיחה הסטודנט ענה לשאלת המרצה בשאלה, בתגובה ענה לו המרצה בזעקה: 'אל תענה לי בשאלה כמו יהודי'".

מוסיפים הסטודנטים בפנייתם: "במסגרת עבודתנו כאחים ואחיות במקצוע הסיעוד אנחנו שואפים לאחדות ושיתוף פעולה ללא הבדל דת, גזע ומין בינינו לבין המטופלים ובינינו לבין עצמנו. שיח שכזה, אפילו אם בהומור, לא מתקבל בשנת 2022, בטח שלא מאח מוסמך ומרצה לסיעוד, במיוחד כאשר עיקר תוכני הרצאותיו נוגעים בנושאים כמו יחסי רגש ואמפתיה עם המטופל ועם הסובבים. נציין כי הדבר הועלה על ידי מספר סטודנטים בפני רכזת הקורס נטליה סטרלניקוב. בתודה ותקווה לשינוי".

 

 

אחד הסטודנטים אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "האירוע שקרה היום בשיעור דווח למנהלת מערך הקורסים המתקדמים לסיעוד. אנחנו, קבוצה של סטודנטים, מאוד-מאוד נפגענו, וכולנו יודעים איך הדברים היו נראים אם מרצה יהודי היה מתבטא כך כלפי ערבי".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות": "משרד הבריאות מכיר את התלונה. מבירור שנערך מול מנהלת המרכז להכשרה בצפון ומול המרצה, המרצה התנצל והעביר את התנצלותו בכתב למשתתפי הקורס. אנו מקווים, כי מקרה כזה לא יישנה. מערכת הבריאות בכלל ומקצוע הסיעוד בפרט תמיד היה ועודנו מקום של מפגש ושיח של סולידריות ועשייה חברתית, מקום שבו ערבים ויהודים עובדים כתף אל כתף למען מטרה נעלה ומשותפת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר