אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

בוגרי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה במקום האחרון במבחני לשכת עורכי הדין

מנתוני בחינות ההסמכה בכתב עולה, כי אוניברסיטת חיפה במקום האחרון בין חמש האוניברסיטאות בארץ. שיעור העוברים בין כלל המתמחים בוגרי אוניברסיטת חיפה הוא 74 אחוז ואילו שיעור העוברים בין המתמחים, שזו להם הפעם הראשונה להיבחן, הוא 77 אחוז. במקום הראשון מדורגת האוניברסיטה העברית עם שיעור של 95 עוברים בין כלל הנבחנים 

פורסם בתאריך: 20.2.22 16:02

בוגרי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מדורגים במקום החמישי והאחרון בין המתמחים והמתמחות, בוגרי הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות בארץ, שעברו את בחינת לשכת עורכי הדין בכתב. כך עולה מנתוני בחינות ההסמכה בכתב של הלשכה שהתקיימו במועד החורף ב-28 בדצמבר האחרון. מהתפלגות הישגי כלל המתמחים והמתמחות שניגשו לבחינה עולה, כי שיעור העוברים בין כלל המתמחים בוגרי חיפה הוא 74 אחוז, ואילו שיעור המתמחים והמתמחות הנבחנים, שזו להם הפעם הראשונה להיבחן, הוא 77 אחוז.

במקום הראשון מדורגת האוניברסיטה העברית עם 95 אחוז עוברים בין כלל הנבחנים ו-95 אחוז עוברים מבין אלו שנבחנו בבחינה בפעם הראשונה; במקום השני מדורגת אוניברסיטת תל אביב עם 87 אחוז עוברים מבין כלל הנבחנים ו-88 אחוז עוברים שניגשו לבחינה בפעם הראשונה; במקום השלישי מדורגת אוניברסיטת בר אילן עם 82 אחוז עוברים מכלל הנבחנים ו-87 אחוז מהנבחנים בבחינת ההסמכה בפעם הראשונה, ובמקום הרביעי מדורגת אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי) עם 81 אחוז עוברים מכלל הנבחנים ו-83 אחוז עוברים מבין הנבחנים בפעם הראשונה.

 

 

על פי הנתונים, לבחינה ניגשו 2174 מתמחים ומתמחות, מתוכם 1177 מתמחים ניגשו לראשונה לבחינה, 345 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השנייה ו-652 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השלישית ויותר.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה בדרכם החדשה. נתוני ההצלחה בבחינה ממחישים כי היא ניתנת למעבר ובאחוזים גבוהים מאוד. עבור מי שמשקיע ושיש בליבו את כוח הרצון – השמים הם הגבול. למאוכזבים אני מבקש לומר, אל נא תאמרו נואש. רבים בינינו עברו את הבחינה בפעם השנייה והשלישית. נסו שוב, והצליחו".

חימי הוסיף: "מקצוע עריכת הדין הופך למבוקש יותר ויותר בין כל ענפי המשק, לרבות ענף ההייטק והפיננסים, ואני גאה בכל אחת ואחד מכם על השקעתכם ועל הדרך שעברתם. עם הצטרפותכם למשפחת הלשכה".

דובר אוניברסיטת חיפה אילן יבלברג מסר בתגובה: "הנתונים שבידכם אינם מעודכנים. ממועד פרסום הנתונים, לפני כחודשיים, התקבלו מספר לא מבוטל של ערעורים של בוגרי הפקולטה של אוניברסיטת חיפה, כך שכעת שיעור העוברים מבין בוגרי הפקולטה עומד, ככל הנראה, על כ-85 אחוז ולא כפי שפורסם בתחילה. כמו כן, הפקולטה מדורגת במקום השלישי בציון הממוצע של בוגריה בבחינה, במרחק של נקודה מהאוניברסיטה שבמקום השני ו-2.5 נקודות מהציון הממוצע שבמקום הראשון. אנו גם גאים על כך שהמצטיין הארצי בבחינות של לשכת עורכי הדין במועד האחרון הוא בוגר של הפקולטה שלנו למשפטים".

דובר האוניברסיטה, יש לציין, לא צירף כל אסמכתה המאשרת את נכונות הנתונים.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר