קטלוגים וכרזות של תערוכות זרוקים בכניסה למוזיאון טיקוטין (צילום: בועז כהן)
קטלוגים וכרזות של תערוכות זרוקים בכניסה למוזיאון טיקוטין (צילום: בועז כהן)

חוברות מהודרות, ספרים וקטלוגים של תערוכות במוזיאון טיקוטין נזרקו לרחוב

ראש העירייה קליש רותם שלחה הערב (ראשון) מכתב חריף למנכ"ל המוזיאונים יותם יקיר: "בסוף השבוע הושלכו ממוזיאון טיקוטין קרטונים רבים, ובהם פריטי אמנות שונים. מיותר לציין, כי מדובר באירוע חמור, ואני מצפה ממך לשאת באחריות של השלכת הקרטונים על תוכנם העשיר והחשוב"

פורסם בתאריך: 20.2.22 19:38

אלפי קטלוגים, ספרים, תמונות ופוסטרים מתערוכות של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית זרוקים מחוץ למוזיאון כשהם ספוגים במי גשמים. בין החומר שהושלך ניתן למצוא חוברת כרומו מהודרת של 60 הדפסים יפניים עכשווים שהופקה לרגל חגיגת 60 שנה למוזיאון, עשרות ספרים בכריכה קשה בשם "קודש. אמנות. אסתטיקה." אודות תשמישי קדושה מאוסף מאנה כץ, וכן קטלוגים מעשרות תערוכות שהתקיימו במוזיאון.

אמנם, אחת מעובדות המוזיאון פרסמה פוסט, שבו נכתב כי המוזיאון עושה סדר במחסנים והחליט לזרוק מוצרים ישנים של תערוכות בטרם יעברו לגריסה והזמינה את כל המעוניין להגיע סמוך לכניסה למוזיאון לבוא ולקחת. גם במוזיאוני חיפה טוענים כי פרסמו הודעה, שמזמינה את כל מי שחפץ, לבוא ולקחת חומרים. אבל עובדה זו לא משנה את המראות הלא נעימים של קטלוגים זרוקים.

ספרים וקטלוגים הושלכו לרחוב בכניסה למוזיאון טיקוטין (צילום: בועז כהן)

ספרים וקטלוגים הושלכו לרחוב בכניסה למוזיאון טיקוטין (צילום: בועז כהן)

הערב (ראשון) שלחה ראש העירייה, עינת קליש-רותם, מכתב חריף למנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר, שכותרתו "פגיעה חמורה באוצרות תרבות". כותבת קליש-רותם ליקיר: "נדהמתי לגלות באמצעות פרסומים ותמונות שהופצו בפייסבוק, כי בסוף השבוע הושלכו ממוזיאון טיקוטין קרטונים רבים, ובהם פריטי אמנות שונים. מיותר לציין כי מדובר באירוע חמור, ואני מצפה ממך, כמנכ"ל מוזיאוני חיפה, לשאת באחריות של השלכת הקרטונים על תוכנם העשיר והחשוב, ללא מחשבה וללא התחשבות באמנים וביוצרים האמונים על אותן יצירות. עיריית חיפה בראשותי מקדמת מדיניות של קיימות ודאגה אמיתית לסביבה. אין לי ספק שלפחות חלק מהמיצגים שנזרקו כלאחר יד יכלו לשמש את מוסדות החינוך בעיר, הספריות וגם גופים נוספים בעלי עניין ואזרחים שוחרי אמנות.

 

 

"כראש העיר, אני מוקיעה אירוע חמור זה, שנעשה ללא מחשבה וללא גילוי כל רגישות ורואה בך אחראי לנושא, אלא אם כן הדבר נעשה ללא ידיעתך. במקרה זה אבקש לדעת מי הוא האחראי למעשים אלו ומה בכוונתך לעשות בנידון".

ממוזיאוני חיפה נמסר בתגובה: "מדי מספר שנים אין מנוס מלעשות סדר במחסני המוזיאון. מדובר בקטלוגים של תערוכות ישנות, מלפני שנים, שיש הכרח לפנות. מוזיאוני חיפה הקדישו למהלך מחשבה רבה. לפני הפינוי וזה כמה שבועות, הוחלט לאפשר לקהל הרחב, להגיע למקום ולקחת קטלוגים, ללא הגבלה, חינם ללא תשלום. החומר שנותר, יפונה למחזור כמקובל באופן מסודר. צר לנו על כך שפעולה שמטרתה הייתה למען הקהילה, התפרשה לבסוף באופן שלילי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר