מאפיית "פירור זהב" בתלפיות (צילום: שירי ויצנר)
מאפיית "פירור זהב" בתלפיות (צילום: שירי ויצנר)

משהו חם מהתנור בתלפיות

אחרי שמכרו את המאפים המשובחים שלהם בקיבוץ בית אורן, החליטו משי פלר-סרוסי, מיכל פז ורועי ממן להעתיק פעילות למקום משלהם בשוק תלפיות, וכך נפתחה בשישי האחרון מאפיית "פירור זהב", המציעה עוגות, קרואסונים, מיני לחמים ושאר מיוחדים. נכון לעכשיו המכירה מתבצעת רק בחמישי-שישי

פורסם בתאריך: 21.2.22 12:05

שוק תלפיות התחדש בשישי האחרון בשחקן חיזוק משמעותי לחובבי הפחמימות – מאפיית "פירור זהב" של משי פלר-סרוסי, מיכל פז ורועי ממן.

פלר-סרוסי, ילידת קיבוץ בית אורן, למדה בישול ועבדה במטבחים בתל אביב במשך כמה שנים. כשחזרה לקיבוץ, התרכזה באפיית לחמים ואף טסה לסן פרנסיסקו כדי ללמוד ולהתמקצע באפייה. כששבה לארץ, הרגישה שהיא חייבת לפתוח מקום משלה, "כדי שאוכל ליצור בו, לחבר את האוכל לאנשים ולקהילה", היא אומרת. היא בדיוק פגשה את ממן, שגם רצה לפתוח מאפייה, ולאחר חיפושים אחר מקום מתאים שהעלו חרס, הם התמקמו בסטודיו הישן של אימה בקיבוץ. זה היה מבנה ישן של רפת, אותו הם שיפצו במו ידיהם, וביום שהסתיים השיפוץ, התבשרה פלר-סרוסי שנכנסה להריון. לאחר הלידה היא לקחה לעצמה חופשה ארוכה, ובינתיים נסגרה המאפייה, בעיקר בגלל מגפת הקורונה שהשתלטה על העולם. כשהחליטה לחזור, היא צירפה לעסק את פז שעבדה אצלם, ומאז הם ביחד.

"תוך כדי הקורונה והבלגנים, הגשתי בקשה למענק וקיבלתי 50 אלף שקלים מהמדינה לפתוח מאפייה", היא מספרת, "בכסף הזה קניתי מרדדת ומעט ציוד, ואז לראשונה התחלתי לעשות קרואסונים ולא רק לחמים. התחלנו למכור קרואסונים וכל מיני מאפי דניש, ובמשך כמעט שנה, ביססתי את קו המוצרים הזה. אמנם מכרנו ללקוחות ובימי שישי הייתה לנו נקודת מכירה קבועה, אבל לא היה לנו בית. לא הייתה לנו חנות שבה נוכל לראות ולהכיר את הלקוחות שלנו. מכיוון שהיינו בתוך הקיבוץ, לא יכולנו למכור במקום, והרבה התפספס לנו. עד שהשפית רבקה ויזנפלד התקשרה אלי וסיפרה שהיא הולכת לפתוח בתלפיות מעדנייה. נפגשנו והתחלנו לעבוד. באספקה הראשונה שהבאתי ל'מלמעלה' של ויזנפלד, איך שנכנסתי לבניין, הרגשתי בית. ככה הגענו לסירקין 21, והבנו שזה זה. בפוקס מצאנו נכס צמוד בשטח של 100 מ"ר, לשם נעביר את כל הייצור. הרצון תמיד היה למצוא בית אחד שמכיל הכל, לראות את האנשים שאוכלים את המאפה שנוצר במקום. זה מבחינתי הרגע הכי חשוב ביום. שלוש שנים שאני מחכה לרגע הזה, ובשישי האחרון זה היה ממש מרגש".

מאפים מיוחדים. מאפיית "פירור זהב" בתלפיות (צילום: שירי ויצנר)

מאפים מיוחדים. מאפיית "פירור זהב" בתלפיות (צילום: שירי ויצנר)

 

 

למה אתם פתוחים רק יומיים בשבוע, בחמישי-שישי?

"אנחנו ממש רוצים לשמור על האיכות שלא תיפגע. אנחנו רוצים לבנות את המקום לאט ובטוח. אם נתחייב עכשיו לכמה ימים, יש סיכוי שנמעד ולא נשמור על האיכות. אני רוצים שזה יהיה נכון וטוב ובסטנדרט שלנו, בתקווה שבחודש הבא כבר נפתח מרביעי עד שישי, וכשנעבור לשם לאחר שלושה חודשי שיפוץ, נהיה פתוחים באופן קבוע משלישי עד שישי, עם לחם טרי כל יום, קרואסונים טריים, ואם יילך טוב, אולי נפתח כבר מיום שני. אנחנו רוצים למקסם את הכוחות שלנו למוצר טוב ולשירות מצוין, שהכל יהיה פיין".

התפריט הקבוע, אליו יתווספו בעתיד גם ספיישלים, מורכב מעוגות שמרים בגדלים שונים (45-10 שקלים); קרואסונים (18-12 שקלים); שבלולים, קראפין ודניש (26-18 שקלים); לחמי שאור קלאסי, עם 100 אחוז כוסמין (24-22 שקלים); לחם גאודה הולנדית ומרוות בר (29 שקלים); חלת שמן זית (20 שקלים); בגט (14 שקלים); קרקרים מחמצת (18 שקלים למארז).

 

"פירור זהב", סירקין 21, שוק תלפיות. ימי פעילות בחודש פברואר: חמישי 17:00-09:00, שישי 16:00-09:00

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר