מקהלת "גתית" (צילום: גיורא יצחק ירדני)
מקהלת "גתית" (צילום: גיורא יצחק ירדני)

מקהלת "גתית" החיפאית תופיע ב"לילה באופרה" לצד שלושה טנורים מאיטליה

הקונצרט, שיגיע ב-9 במארס לאודיטוריום חיפה, הוא חגיגה של מוזיקה איטלקית בביצוע האופרה הקאמרית הישראלית, שלישיית הטנורים והמקהלה החיפאית. בתוכנית" קטעי אופרה ידועים וקטעים קלאסיים בביצוע התזמורת

פורסם בתאריך: 27.2.22 18:52

הישג נפלא למקהלה החיפאית "גתית", שנבחרה להשתתף בפרויקט A Night at the Opera, בביצוע שלושה טנורים מאיטליה, ביחד עם תזמורת סימפונית ותזמורת האופרה הקאמרית. זהו מופע בינלאומי חגיגי של מיטב האריות וקטעי האופרה האהובים ביותר מכל הזמנים בביצוע רוזולינו קלאודיו קרדילה, מנואל רודריגז רמירו וגבריאלה מנג'יונה, אותם ילוו כ-100 משתתפים על במה אחת.

מקהלת "גתית", בניצוחו של זולי פרנק, פועלת כמעט 40 שנים, ומגיעים אליה זמרים מכל אזור חיפה והצפון. רפרטואר המקהלה מגוון, החל ביצירות מהקלאסיקה המקהלתית וכלה ביצירות של מלחינים ישראליים בעיבודים עכשוויים. המקהלה מונה כ-52 זמרים וזמרות. רבים מחבריה הם מורים למוזיקה, בוגרי אקדמיה ומגמות מוזיקה אחרות, בית ספר לחזנות, בית ספר לשירת המקהלה ובעלי רקע עשיר בשירה אמנותית.

המקהלה מופיעה בחיפה במסגרת "החג של החגים" בכנסיות ברחבי העיר, בקונצרטים בפני קהל הבית באולם "רפפורט", בקונצרטים התנדבותיים בערב יום השואה במוזיאון טיקוטין, בערבי זיכרון, בשבת תרבות ובקונצרטים. היא משתתפת קבועה בפסטיבלים בארץ כמו "אבו גוש" וב"זמרייה" באולמות האבירים בעכו ומופיעה בפסטיבלים בינלאומיים לשירה קלאסית אמנותית.

זולי פרנק הוא המנצח והמנהל המוזיקלי של המקהלה החל משנת 2007. הוא בוגר מצטיין של אוניברסיטת ELTE בבודפשט, בעל ניסיון רב בניצוח על מקהלות במולדתו וברחבי אירופה. הוא למד עם בכירי המנצחים בהונגריה וזכה בפרסים מקצועיים ובאהדת הקהל גם יחד. בשנת 2002 עלה לישראל והשתלב בעשייה המוזיקלית בארץ. בשנים האחרונות מעבד פרנק יצירות שונות עבור המקהלות שבניצוחו, ו"גתית" שרה יצירות בעיבודו הן מהרפרטואר הקלאסי והן מהרפרטואר הישראלי.

 

 

"זו הרבה יותר מ'רק' מקהלה", מספרת בגאווה מנהלת "גתית", ענת בירמן, "משתתפים בה חובבי שירה מכל המגזרים, מכל המקצועות, כמו רופאים, עובדים סוציאליים, אנשי הייטק, עולים חדשים וישנים, מורים, צעירים ומבוגרים, יהודים וערבים. יש לנו במקהלה נורווגית, צ'יליאני, ארגנטינאי, אמריקאים, צרפתים. כולם ביחד שרים נפלא, ועל כולם מנצח הונגרי אסלי, צעיר ודינמי בשם זולי פרנק, שיש לו 16 אחים ואחיות. אנחנו עושים תרבות בחיפה כבר 40 שנה. אנחנו גאים להשתתף בפרויקט של שלושת הטנורים ונדמה שהשפיות והנורמליות חוזרות לעולם התרבות, לאחר שנתיים מאוד קשות".

ב-9 במארס, יגיע הקונצרט, בניצוחו של דן רפפורט, לאודיטוריום חיפה. זו הולכת להיות חגיגה מדהימה של מוזיקה איטלקית בביצוע האופרה הקאמרית הישראלית, שלישיית הטנורים ומקהלת "גתית" – החל ממוזיקה מקטעי האופרה האהובים ביותר כמו "לה בוהם" ו"טוסקה" של פוצ'יני, "ריגולטו" ו"לה טרוויאטה" של ורדי ועד לשירים הנפוליטניים והאיטלקיים כמו "או סולה מיו", "פוניקולי פוניקולה", "מאמא" ו"גרנדה". בין לבין התזמורת תנגן קטעים קלאסיים.

"לילה באופרה", אודיטוריום חיפה, 9 במארס, 20:30. מחיר כרטיס: החל מ-179 שקלים. לפרטים נוספים ולרכישה באתר >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר