תוכנית הרחבת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית הרחבת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

דניה מתרחבת: תוכנית שכונת "הוד הכרמל – דניה הירוקה" אושרה בוועדה המחוזית

התוכנית, הכוללת תוספת של 226 יחידות דיור, אושרה בתנאים לאחר שבוועדה המחוזית התקבלו חוות דעת מקצועיות, לפיהן הרחבת השכונה המוצעת משפרת את מוכנותה להתמודדות עם שריפות. עמותת "שומרים על דניה": "התוכנית עלולה להביא לאסון. הכתובת נמצאת על הקיר"

פורסם בתאריך: 8.3.22 19:04

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה את תוכנית שכונת "הוד הכרמל – דניה הירוקה".

בחודש שעבר דנה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית בהתנגדויות, והחליטה לדחות את רובן ולאשר את התוכנית בתנאים.

נגד ההחלטה הוגשו עררים, אולם הם נדחו על ידי ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית. כנגד החלטת ועדת המשנה לעררים והחלטת הוועדה המחוזית, הגישו המתנגדים לתוכנית עתירה לבית המשפט המחוזי, אולם בית המשפט דחה את כל הטענות שהועלו בעתירה למעט בנושא מוכנות השכונה לשעת חירום.

לאור פסק הדין, פנתה לשכת התכנון של הוועדה המחוזית להתייחסותן של רשות הטבע והגנים, רשות כיבוי אש ויועצת התנועה של הוועדה המחוזית וביקשה את חוות דעתן המקצועית בהתאם לפסק דינו של בית המשפט.

על פי התייחסויות הגופים, ההרחבה המוצעת משפרת את מצב השכונה בנושא התמודדות עם שריפות, שכן התוכנית מאפשרת גישה חדשה לרכבי חירום, כוללת הנחיות בנושא רצועת חיץ אש והנחיות לעמידות בפני שריפות, וכן מרחיקה את השטחים הפתוחים מהכביש שישמש את תושבי השכונה לצורכי מילוט בשעת חירום.

לאחר שהוועדה המחוזית שמעה את המתנגדים, את העירייה ואת יזם התוכנית, היא החליטה לשוב ולאשר את התוכנית בכפוף להטמעת הוראות חדשות להבטחת טיפול מחמיר בנושא עמידות בשריפות וטיפול ברצועת חיץ משמעותית של 76 מ' עוד בטרם תחילת הבנייה בשכונה.

"שכונת הוד הכרמל – דניה הירוקה" גובלת מדרום בגן הלאומי "פארק הכרמל" ומצפון בשכונת דניה הוותיקה. התוכנית כוללת תוספת של 226 יחידות דיור. בנוסף, התוכנית מקצה שטחים לטובת מסחר, מבני ציבור, שטח לטובת הקמת בית מלון של כ-50 חדרים וכן כ-35 דונם לשטחים פתוחים.

מ"מ מתכנן המחוז במינהל התכנון, רונן סגל: "מדובר בתוכנית חשובה, המרחיבה את שכונת דניה הייחודית תוך יצירת מתחם מגורים איכותי עם מאפייני דיור מעט שונים, המאפשרים מתן מענה מגוון יותר של יחידות דיור בשכונה. כפי שעולה מחוות הדעת המקצועיות, התוכנית גם תיטיב את היכולת של הגורמים השונים להתמודד עם אירוע חירום כדוגמת שריפה. במבט המנסה לצפות פני עתיד, פיתוח מתחם המגורים החדש יתרום גם לתושבי השכונה הקיימים".

את חברת "דניה הירוקה" ייצג עו"ד אסף עירוני ממשרד ש. פרידמן ושות'.

 

"לא פחות משערורייה"

יו"ר עמותת "שומרים על דניה", עו"ד הלן דורפמן: "ראוי לציין, כי נדהמנו לשמוע אודות החלטת הוועדה המחוזית באמצעות פרסומים בתקשורת ופניות כתבים לקבלת תגובות, שעה שעד למועד כתיבת שורות אלו, לא הומצאה החלטת הוועדה לידינו. כפי שטענו בדיון אשר התקיים אתמול (שני), מדובר בתוכנית, שמבקשת להעמיד את תושבי השכונה ומבקריה בסכנת חיים של ממש, שכן לכולנו ברור שאין אפשרות להתמודד עם שריפות בשכונת דניה, גם כיום, במקרה בו בפועל נצטרך (שוב) לפנות את השכונה, כמו שראינו בשריפות הקודמות – זה פשוט לא יהיה אפשרי.

עו"ד הלן דורפמן (צילום: גיל נחושתן)

עו"ד הלן דורפמן (צילום: גיל נחושתן)

"התוכנית, שבמסגרתה מבקשים לבנות מספר כזה של יחידות דיור, מבנה ציבורי, מלון ומרכז מסחרי במצב הנתון – אינה ישימה ועלולה להביא לאסון. הכתובת נמצאת על הקיר. לא ניתן לקדם תכנון תוך הישענות על שיטת ה'יהיה בסדר' ואין לאפשר דחייה של בדיקות חיוניות משלב התכנון לשלב הוצאת היתרי הבנייה.

"התוכנית המדוברת זוכה להתנגדויות  מקיר לקיר החל בראש העירייה, דרך חברי מועצה, תושבים ואזרחים. המחשבה, כי בעבור רווח כלכלי יכולים ומתכוונים היזמים לסכן את חיי תושבי האזור במקרה של שריפה היא לא פחות משערורייה בעיניי, ואנו, תושבי השכונה, נמשיך במאבק על השכונה ועל חיי התושבים".

עו"ד מורן גור, שמייצג את עמותת "שומרים על דניה", מסר בתגובה: "בכל הכבוד לוועדה, אתמול התקיים הדיון וטרם פורסמה והומצאה החלטה רשמית. צר לנו שיחסי ציבור חשובים מאינטרס הציבור. יחד עם זאת, כמובן ברגע שנקבל את החלטת הוועדה המחוזית, נלמד אותה ונפעל בהתאם, כל זאת לטובת האינטרס הלאומי של תושבי השכונה בפרט ואזרחי ישראל בכלל לשמירה והצלת חיי אדם, למניעת מקרים כפי שאירעו באסונות הכרמל.

עו"ד מורן גור (צילום: איליה מלניקוב)

עו"ד מורן גור (צילום: איליה מלניקוב)

"לא בכדי בית המשפט החזיר את הדיון לוועדה המחוזית בקובעו שלוש אבני יסוד. הראשונה – כי לא הונחה בפני הוועדה תשתית מקצועית של ממש לבחינת החשש למניעת מפגעי השריפה לצד דרכי מילוט מספקות; השנייה – לא אומצה עמדת מבקר המדינה, והשלישית – שהפתרון חייב להיעשות בשלב התוכנית ולא בשלב ההיתר העתידי.

"אם יתברר כי התוכנית אושרה בניגוד לשלוש אבני היסוד שקבע בית המשפט, נעתור נגד ההחלטה. אנו לא מקבלים את המשפט שעלה בדיון 'נגיע לגשר ונעבור אותו'. מדובר באישור שעלול להיות בכייה לדורות, ותפקידנו לשמור על התושבים הוא נר לרגליה של עמותת 'שומרים על דניה'".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה זה משנה כולם מאשימים אותי גם בהתחממות הגלובלית

    אשמח שתהנו תכנית שיקומית ומכוונת לכל מי שהולך לאיבוד בבירוקרטיה, כדי שכולנו נוכל להיות אזרחים תקינים ולממש זכאות לרכישת דירות למי שעדיין אין, אני רוצה שינוי הזדמנויות סוציו אקונומי, כדי שהשכונות החדשות יתמלאו בדורות עם מבט חדשני לחיים ב2022. ❤️❤️❤️

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר