עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)

קליש במכתב לעובדים בעקבות החלטת ועדת הכספים: "בודקים את כל המשמעויות הניהוליות, הכלכליות והמשפטיות"

קליש-רותם שלחה הבוקר מכתב לכל עובדי העירייה, שבו היא כינתה את החלטת ועדת הכספים "מהלך דורסני ולא אנושי": "לשלוח עשרות עובדים הביתה, שעושים עבודה חשובה ואף קריטית למען העיר, בשביל להגדיל את תקציב ה'רזרבה'". עוד כותבת ראש העירייה, כי היא בודקת את ההחלטות הוועדה מבחינת תקפותם המשפטית

פורסם בתאריך: 14.3.22 10:00

ראש העירייה עינת קליש-רותם שלחה הבוקר מכתב לכל עובדי העירייה, לאור ההחלטות שהתקבלו בוועדת הכספים ביום חמישי האחרון. כזכור, ביום חמישי החליטה ועדת הכספים על שורת צעדים ושינויי סעיפים בתקציב 2022, הכוללים קיצוצים מהותיים. בין הצעדים עליהם החליטה היה ביטול שלושה מינהלים – מינהל ארגון ושירות לציבור, מינהל תקס"י (תרבות, קהילה, ספורט וים) ומינהל רווחה.

"קראתי יחד איתכם על כוונת חלק מחברי מועצת העיר לקצץ בשכר העובדים, בתקנים, ולשנות את המבנה הארגוני של עיריית חיפה. לצערי הרב, המלחמה הפוליטית בי (לגיטימית ככל שתהיה), חצתה את כל הקווים האדומים האפשריים. המצב הפיננסי של עיריית חיפה הוא הטוב ביותר זה שנים רבות. לא זו בלבד שהשנה אנו מתקנים את אופן רישום התקציב לאחר שנים רבות, בו הרישום ואופן הוצאת הכספים נעשו בצורה לא תקינה (מהלך המצר את הגמישות שלנו ביכולת לממן הוצאות), חלק מחברי מועצת העיר דורשים, בנוסף, להעביר תקציבים רבים מסעיפי כוח האדם לסעיף שנקרא 'רזרבה', המתוכנן להסתכם ביותר מ-100 מיליון שקלים. מדובר בדרישה שאין בה כל הגיון – לשלוח עשרות עובדים הביתה, שעושים עבודה חשובה ואף קריטית למען העיר, בשביל להגדיל את תקציב ה'רזרבה'", כתבה קליש-רותם.

עוד כתבה ראש העירייה לעובדים: "אין ולא תהיה הצדקה למהלך כה דורסני, הרסני ולא אנושי, במיוחד כאשר חלק מהבקשות לקיצוצים מכוונות לעבר תפקידים מסוימים במערכת, לאנשים שיש להם שם, משפחה וחיים פרטיים. מדובר בעובדות ועובדים שחלקם עזבו מקומות עבודה כדי להגיע לעיריית חיפה, שנבחרו במכרזים, ושאין להם יד ורגל במצב הפוליטי בחיפה. אנשים שנותנים את נשמתם לעירייה, ועושים עבודה מצוינת. אני אעשה הכל כדי שהמלחמה בי לא תיכנס לפתח ביתם. אנו עובדים יחד, כל צוות הנהלת העירייה, ובודקים את כל המשמעויות הניהוליות, הכלכליות והמשפטיות לדרישות של אותם חברי מועצה.

"הלשכה המשפטית רתומה יחד איתנו לפעול בנושא זה ולהגן עליכם. חשוב לי להבהיר שלחברי מועצת עיר אין כל סמכות ניהולית – לא בתחומים של כוח אדם ולא בשאלות של מבנה ארגוני של עירייה. מדובר בסמכות הניתנת אך ורק להנהלת העירייה, בראשה אני עומדת. אני מקווה שהחששות שלכם, ככל שהם קיימים – יפוגו במהרה. אנחנו נעשה הכל כדי שתוכלו לחזור ולעבוד בשקט ועם אנרגיות חיוביות".

 

יו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "חבל שראש העיר משתמשת במאגרי מידע עירוניים על מנת לנסות לזרוע פחד בקרב עובדי העירייה המסורים כאשר היא יודעת שהתקנים שנקלטו בשנתיים וחצי האחרונות, רובם שלא כדין, הם תקנים של בכירים, ולכן על מנת לנסות להצדיק את התנהלותה הקלוקלת היא משתמשת במאגרי המידע העירוניים בניסיונות לזרוע פאניקה, כדי להצדיק את התנהלותה חסרת האחריות בנושא כוח אדם וכספי ציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר