בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)

נגזר עונשם של שני תושבי חיפה שהורשעו בסחיטה באיומים של קבלנים בחיפה

בית המשפט המחוזי בעיר גזר על חאלד אבו כליב 18 חודשי מאסר בפועל ועל בן דודו, מוחמד אבו כליב, שבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. בנוסף, הם ישלמו עשרות אלפי שקלים קנס ופיצויים. השניים הורשעו בגביית דמי חסות מקבלנים שבונים בעיר פרויקטים במסגרת תמ"א 38

פורסם בתאריך: 21.3.22 14:54

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אמיר טובי גזר היום (שני) על חאלד אבו כליב 18 חודשי מאסר ועל בן דודו, מוחמד אבו כליב, שבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. השניים הורשעו, בהתאם להודאתם, בעבירות סחיטה באיומים שביצעו נגד קבלני בניין בעיר. בנוסף, גזר בית המשפט על הנאשמים מאסר על תנאי, קנס ופיצוי לנפגעי העבירה בגובה עשרות אלפי שקלים.

במסגרת הסדר טיעון, הגישו עו"ד טל פרג'ון ואלעד אשכנזי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כתב אישום מתוקן. על פיו, בין השנים 2021-2019 נהג חאלד לאתר קבלנים, שעסקו בבניית ובשיפוץ מבנים במסגרת תמ"א 38 בחיפה ולהציע להם "שירותי שמירה", כאשר באחד מהמקרים עשה זאת ביחד עם בן דודו, מוחמד.

על פי כתב האישום, השניים הבהירו לקבלנים, כי האזור בו הם פעלו הוא אזור "בשליטתם", מתוקף היותם בני משפחת אבו כליב, "השולטת בשטח", וכי עדיף להם לשכור את "שירותי השמירה שלהם", כי אחרת עלולים להיגרם נזקים לאתרים בהם עבדו או לרכוש המצוי בהם. בעקבות דברי הנאשמים, בחלק מהמקרים הסכימו הקבלנים ושילמו עשרות אלפי שקלים עבור "שירותי שמירה".

 

 

על חאלד אבו כליב נגזרו, בנוסף ל-18 חודשי מאסר בפועל, גם מאסר על תנאי, קנס ופיצויים בסך 75 אלף שקלים. על מוחמד אבו כליב נגזרו, בנוסף לעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים בגובה 10,000 שקלים.

החקירה המורכבת נוהלה על ידי כוח משימה מיוחד אשר הוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה, הכולל את יחידת יאל"כ – להב 433 במשטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ובשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המיסים.

פרקליטם של בני משפחת אבו כליב, עו"ד תומר נווה: "גזר הדין מאוזן וראוי ומשקלל נכונה את הנסיבות בתיק זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר