מרכז הסיוע ההומניטרי של עיריית חיפה (צילום: דוברות העירייה)
מרכז הסיוע ההומניטרי של עיריית חיפה (צילום: דוברות העירייה)

מאות עולים מאוקראינה הגיעו לחיפה. עמותת "לב ח"ש" פתחה מוקד סיוע

למערך הטיפול והסיוע לעולים ולפליטים בחיפה דרושים מתנדבים דוברי רוסית ואוקראינית. עמותת "לב ח"ש" מעניקה מענה בהצטיידות בבגדים, שמיכות, כריות, בגדי ילדים, מעילים משחקים, כלי בית ריהוט ועוד

פורסם בתאריך: 28.3.22 17:16

כ-800 עולים, מרביתם מאוקראינה, הגיעו לאחרונה לחיפה, ומספרם צפוי לגדול במהלך השבועות הקרובים. העולים מתאכסנים בחלקם בחדרי מלון, אשר הושכרו עבורם לתקופה קצובה על ידי משרד העלייה והקליטה, ובחלקם האחר אצל קרובים וחברים.

הטיפול בעולים מתבצע על ידי חדר מצב עירוני, שהוקם לצורך תיאום הפעילות בין הגורמים השונים, בהובלת  הרשות לקליטת עלייה ובסיוע מינהל הרווחה, מינהל החינוך, מינהל התפעול ומינהל קהילה.

לראש חדר המצב מונה מנהל אגף הביטחון העירוני יאיר זילברמן, שציין, כי חדר המצב מתכנס בתדירות גבוהה, במטרה לתאם בין הגורמים השונים הפועלים במשותף להצלחת הליך הקליטה ולהבטיח מענה יעיל ומהיר לכל צורך העולה מהשטח.

במקביל, הקימה העירייה מרכז סיוע הומניטרי המספק מצרכי מזון, מוצרי היגיינה, בגדים וצעצועים שתורמים תושבי העיר לעולים החדשים המגיעים לחיפה חסרי כל מאזורי המלחמה.

במהלך השבועות הקרובים צפויים להגיע לחיפה עולים רבים נוספים, ולכן מבקשת העירייה להרחיב את מערך הסיוע והטיפול בהם על מנת להבטיח את כל צורכיהם.

לטובת מערך הטיפול והסיוע לעולים ולפליטים בחיפה דרושים מתנדבים: לסידור, ארגון וקטלוג מתחם חלוקת הציוד; דוברי רוסית ואוקראינית לביצוע שיחות עדכון, בירור ואיתור בעיות וצרכים; בעלי דירות המעוניינים להשכיר את דירותיהם לתקופת שכירות קצרה.

המעוניינים להתנדב או להציע דירות לשכירות קצרת מועד מתבקשים לפנות למוקד העירוני 106, שיעביר את פנייתם לגורמי המקצוע בעירייה וברשות לקליטת עלייה.

 

 

במקביל, עמותת "לב ח"ש" פתחה בבניין העמותה ברחוב יל"ג 7 מוקד חדש המסייע לפליטים ולעולים מאוקראינה. המוקד מאויש על ידי מתנדבים דוברי אוקראינית, ועד כה כבר מטופלים בו עשרות משפחות, העושות את צעדיהן בארץ הראשונים כפליטים או עולים ושוכנו בחיפה.

הפליטים המופנים למרכז "לב ח"ש" על ידי מחלקת הרווחה של עירית חיפה וגורמי קליטה וסיוע נוספים זוכים למענה מצוות המוקד בהצטיידות בבגדים, שמיכות, כריות, בגדי ילדים, מעילים משחקים, כלי בית ריהוט ועוד.

מוקד הסיוע של עמותת "לב ח"ש" (צילום: לב ח"ש)

מוקד הסיוע של עמותת "לב ח"ש" (צילום: לב ח"ש)

פתיחת המוקד נעשית, תוך כדי ההכנות האינטנסיביות לחלוקת המזון המסורתית של "לב ח"ש" כמדי שנה בערב חג הפסח ליותר מ-1000 ניצולי שואה, קשישים ומשפחות .

מנכ"לית "לב ח"ש", דקלה כהן מיכאלי: "כמו בכל האירועים הגדולים והמשמעותיים המצריכים היערכות ולוגיסטיקה מורכבת, אנו מעמידים לרשותם של הנזקקים את הצוות המדהים של מאות המתנדבות והמתנדבים שלנו שנכונים לסייע לכל פונה. הצוות שהוקם הפעם דובר את השפה המתאימה ומכיר את הצרכים של הפליטים והעולים. אנו מודים לכל השותפים שלנו שכמו תמיד גם הפעם נרתמו לעזרתנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר