אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

העירייה דורשת מאוניברסיטת חיפה 85 מיליון שקלים. האוניברסיטה עתרה לבית המשפט

עיריית חיפה שלחה לאוניברסיטה דרישת תשלום של עשרות מיליוני שקלים בגין היטלי סלילת רחובות ועבודות פיתוח. האוניברסיטה טוענת, כי מדובר במדיניות מפלה ובאכיפה בררנית, וכי הקמפוס מהווה רחוב, וככזה אין להטיל עליו היטלים. מבית המשפט היא מבקשת לקבוע, כי דרישת התשלום מבוטלת

פורסם בתאריך: 5.4.22 02:28

אוניברסיטת חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה, הדורשת ממנה לשלם 85 מיליון שקלים בגין היטלי סלילת רחובות ושצ"פ (שטח ציבורי פתוח – ב"כ).

בעתירה טוענת האוניברסיטה, בין השאר, כי בדרישת התשלום נוקטת העירייה במדיניות מפלה כלפיה, כלפי גופים גדולים בסקטור הציבורי וכלפי בעלי נכסים שאינם למגורים בכלל.

מן העתירה: "העירייה גובה היטלי סלילה ושצ"פ אך ורק מגופים מסחריים או תעשייתיים או גופים הנמנים עם הסקטור הציבורי, שאינם מחזיקים בנכסים למגורים ושאינם נמנים עם תושבי המקום, ולפיכך דין דרישות התשלום בטלות מחמת אפליה ו/או אכיפה בררנית. אמת, לא רק העותרת נמנית עם אותם 'כיסים עמוקים', אלא שבאותה רשימה מופיעים גם גופים ו/או חברות אחרות גדולות ויציבות, אשר מתבצעת לגביהן אכיפה סלקטיבית, ואף המדינה – דבר המעיד ומלמד על אפליה פסולה וחמורה, עד כדי כך שהיא מחייבת את ביטול החיובים. גופים אלה, כדוגמת העותרת, נראים בעיני העירייה כ'כיסים עמוקים' לגביית היטלים. משקי בית לא נדרשו לשלם היטלי סלילה ושצ"פ בעת מתן היתר בנייה על שטחי בנייה וקרקע ותיקים באזורים שהיו מפותחים בתקופת דמי ההשתתפות".

 

 

עוד טוענת האוניברסיטה בעתירה, כי קמפוס האוניברסיטה מהווה רחוב, וככזה אינו בר חיוב בהיטלים. כמו כן נטען, כי מאחר ששטח האוניברסיטה עונה על ההגדרה של "שטח המיועד למבני ציבור", הוא פטור מהיטלי פיתוח. "דרישת התשלום בגין סלילה כל כך לקונית, עד כי אין כל אפשרות בידי העותרת לבחון אותה כדבעי. כל שניתן לומר הוא שביחס לסכום האסטרונומי שנדרש בדרישת התשלום, היה מצופה מהעירייה למסור פירוט בדבר טיב העבודות, מיקומן המדויק, מועדן ועוד פרטים מהותיים, אלא שלמעט האמרה הסתומה לפיה 'בוצעו עבודות ברחוב אבא חושי', דבר לא נמסר", לשון העתירה.

בעתירתה מבקשת האוניברסיטה מבית המשפט לקבוע, כי דרישת התשלום של העירייה בטלה, מבוטלת וחסרת תוקף לכל דבר ועניין; או לחילופין לקבוע, כי "העירייה נוהגת באפליה פסולה בפרשנות הדין ובאופן השתת חיובים בהיטלי פיתוח על נישומים בתחום שיפוטה, וכי דרישת התשלום מוקפאת עד להטלה שוויונית של ההיטלים נשוא העתירה שתוכח בדרך של הגשת תצהיר מפורט מטעם יועמ"ש העירייה, כשומרת הסף, ולפיו כל הנכסים למגורים בעיר חיפה חויבו ו/או מחויבים בהיטלי סלילה ושצ"פ בעת ביצוע עבודות סלילה או שצ"פ שאינן ראשונות…".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה תלמד את העתירה ותגיב, כמקובל, בבית המשפט".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר