חיים צורי, מתן כהנא (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, Arielinson, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף)
חיים צורי, מתן כהנא (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, Arielinson, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף)

עיריית קרית מוצקין נגד השר כהנא: "אינו רשאי לפעול כאילו היה המלך לואי ה-14"

ראש העירייה חיים צורי והעירייה הגישו אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה מינהלית נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא. בעתירה נטען, בין היתר, כי השר מתמהמה בהרכבת המועצה הדתית בקרית מוצקין, וכי "מהלך זה נועד, בעליל, לאפשר לשר לערוך שורה של מינויי מקורבים ומינויים פוליטיים מטעמו במועצות הדתיות", לשון העתירה

פורסם בתאריך: 14.4.22 17:18

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי והעירייה הגישו אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה מינהלית נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, טל ביטון ושמעון אזריאל. העתירה, כך נטען, מוגשת בשל "מחדלו של המשיב 1 (כהנא – ב"כ) להשלים את הרכבתה של המועצה הדתית קרית מוצקין בהתאם לחוק שירותי הדת היהודיים". צורי והעירייה מבקשים מבית המשפט להורות לכהנא להשלים את הרכבת המועצה הדתית בעיר וכן להורות לו לבטל את החלטתו, "אשר החליפה, שלא כדין את המשיבים 3-2 (ביטון ואזריאל – ב"כ) כממונים על המועצה הדתית ולהשיב אותם לתפקידם עד להשלמת הרכבתה של המועצה הדתית".

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אייל נון וחגי וגנפלד, נטען, כי העירייה השלימה את ההליכים להרכבתה של המועצה הדתית קרית מוצקין, ככל שהדברים נוגעים אליה ותלויים בה, אך החתימה והפרסום של הרכב המועצה מעוכבים על ידי השר כהנא. "עד לאחרונה לא היו ידועים לעירייה הטעמים לעיכובים מצידו של השר כהנא בהשלמת מעשה המרכבה, אך עובר להגשת העתירה נודע לה, כי השר כהנא החליט 'לקצוב' את כהונת הממונים על המועצה הדתית, ומהלך זה הבהיר לה מדוע מעכב השר את פרסומו של הרכב המועצה הדתית", נכתב בעתירה.

עוד נטען בעתירה: "העירייה לא הופתעה ללמוד, לצערה, כי התנהלות דומה מצידו של השר הונהגה ביחס לעשרות מועצות דתיות בישראל. מהלך זה נועד, בעליל, לאפשר לשר לערוך שורה של מינויי מקורבים ומינויים פוליטיים מטעמו במועצות הדתיות, בהיקף סיטונאי, תחת הכלל שהיה נהוג עד כה, שראשי המועצות הדתיות היוצאים מתמנים לממונים על המועצות הדתיות בתום שנה מן הבחירות לרשויות המקומיות, עד להרכבתן של המועצות הדתיות מחדש. העירייה דרשה כי השר ישלים את כל הנדרש להרכבתה של המועצה הדתית קרית מוצקין לאלתר. עד להשלמת המרכבה, התנגדה ועודנה מתנגדת העירייה להחלפתם של ביטון ואזריאל שכיהנו כממונים על המועצה הדתית ולקציבת כהונתם, שנעשתה על ידי השר שלא כדין.

 

 

"העירייה פנתה אל השר לשירותי דת בדרישה, לנוכח האמור, כי יפעל לאלתר כדלקמן: ישלים את הרכבתה של המועצה הדתית קרית מוצקין; יבטל את הוראתו בדבר קציבת כהונת הממונים על המועצה הדתית קרית מוצקין. העותרת פנתה אל השר והעבירה אליו את כל המסמכים הנוגעים לעניין הרכבתה של המועצה הדתית קרית מוצקין. לא למותר לציין, כי מאז פוזרו המועצות הדתיות במצוות המחוקק ב-31 באוקטובר 2019, הוארכה כהונת הממונים על המועצות הדתיות מספר פעמים, בהמלצת הוועדה המקצועית הפועלת במשרד לשירותי הדת, ועד ל-15 במארס 2022. השר לשירותי דת הודיע על הארכה גורפת של כהונת כל הממונים על המועצות הדתיות בישראל עד ל-15 במארס 2022, ככל הנראה משום שלא הספיק לעשות את הנדרש על מנת להבטיח מינוי ממונים מטעמו… גם מינוים של ביטון ואזריאל לממונים על המועצה הדתית קרית מוצקין הוארך בהתאם.

"טרם הוגשה העתירה, פנתה העירייה באמצעות יועצה המשפטי, אל השר, בדרישה שישלים את הרכבתה של המועצה הדתית ובדרישה כי יבטל את הוראתו בדבר קציבת כהונתם של הממונים של המועצה הדתית. אם לא די בכך ועוד למעלה מחודש לפני שליחת מכתב זה נשלחו לשר ולשכתו מכתבים רבים, בהם התבקש להותיר את המשיב 6 בתפקידו (הממונה על המועצה הדתית קרית מוצקין – ב"כ) תוך מתן נימוקים של ממש ביחס לכך, אך אלה נפלו על אוזניים ערלות. כאמור, מעבר לשליחת ההרכב (של המועצה – ב"כ) נשלחו תזכורות נוספות ואף שיחות טלפון רבות כדי לזרז את אישור ההרכב של המועצה, אך ללא הועיל. השר התחמק ממתן מענה, והכל מאחר שמענה לגופן של דברים אינו בנמצא, ומכאן כי לא נותרה לעותרים האפשרות אלא לפנות לבית המשפט הנכבד בעתירה זו".

בסיפא של העתירה נכתב: "בפני בית המשפט הנכבד מונחת עתירה שיכולה הייתה להימנע אם השר לשירותי דת לא היה מזלזל בהיותו שר, אשר חלות עליו הוראות הדין, גוף ציבורי ומינהלי, ולא היה בוחר להפר את הוראות הדין. החלטת השר התקבלה בניגוד להוראות החוק לשירותי דת, ואין השר, שהוא נושא משרה בעל סמכות מינהלית, רשאי לפעול כאילו היה מלך לואי ה-14 (אשר על פי המסורת הצרפתית היה ידוע באמרתו כי 'המדינה היא אני' או 'אני הוא החוק'). למרבה הצער, המציאות מראה, כי לגבי דידו של השר, אין חוק אלא רק – ובמלוא הכבוד הראוי – רצונו של השר".

תגובת המשרד לשירותי דת תפורסם כשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר