"הכי דוב שיש" - ההצגה הזוכה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2022 (צילום: ז'ראר אלון)
"הכי דוב שיש" - ההצגה הזוכה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2022 (צילום: ז'ראר אלון)

"הכי דוב שיש" – ההצגה הזוכה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2022

הערב (שני) הוכרזו הזוכים של פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה-32, שהתקיים השנה, אחרי הפוגת קורונה, במתכונתו המלאה. כל הזוכים, כל הפרסים

פורסם בתאריך: 18.4.22 21:20

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-32 להצגות ילדים, שהתקיים השנה במתכונתו המלאה עם מופעים מהארץ ומחו"ל, משך אליו כ-50 אלף איש בשלושת ימי הפסטיבל.

הערב (שני) הוכרזו הזוכים של הפסטיבל לשנת 2022. במקום הראשון, בקטגוריית ההצגה הטובה ביותר לילדים, פרס קרן תרבות חיפה, זכתה ההצגה "הכי דוב שיש", המספרת את סיפורו של ברי הדוב, שנולד לשושלת דובים מצטיינים בקראטה ומיועד להמשיך את דרכם. אלא שבסתר ליבו הוא חולם למצוא תחביב שאותו הוא יאהב באמת. כשהוא מגלה את עולם המוזיקה ואת הנגינה בפסנתר, הוא מחליט, כנגד כל הסיכויים ונגד שאר חבריו הדובים שלועגים לו, לנסות ולהפוך לדב הפסנתרן הראשון ביער. ההצגה היא אופרטה לילדים, מחורזת מוזיקלית לצד נגינה לייב על הבמה. ההצגה עוסקת בסוגיית השונות והאפשרות להיות שונה מהאחר וללכת עם האמת הפנימית. את ההצגה ביים עידן עמית. המחזה מאת תום חודרוב וחן גרטי.

מנימוקי השופטים בבחירה: "הצגה מקורית ומלאת דמיון, כשכל המרכיבים הבימתיים בה מתחברים ומעשירים זה את זה. רמת ביצוע גבוהה ביותר של השחקנים וכל היוצרים. מדובר בפורמט תיאטרלי חדשני בעולם ההצגות הילדים, והתוצאה משעשעת, מרגשת ומעוררת מחשבה". ההצגה זכתה בפרס כספי בשווי 10,000 שקלים מתנת קרן תרבות חיפה.

מתוך מאות ההצעות שהוגשו בשלבים המוקדמים של התחרות, בחרה ועדה בראשותו של המנהל האמנותי, רועי שגב, שזו השנה השנייה לכהונתו, חמש הצגות מקור לתחרות. הצגות הפסטיבל השנה בלטו במקוריותן. ההצגות שנבחרו קיבלו תמיכה וליווי אמנותי והועלו בבכורה עולמית בפסטיבל.

 

 

הזוכים בפרסים השונים נבחרו על ידי ועדת השופטים שכללה את הבמאי, מרצה ועורך התוכן יוסי רונן, השחקנית אפרת בוימולד, הבמאי גומא פריד, מעצבת התפאורה אלכסנדרה נרדי ומנכ"לית עמותת אמנות ותרבות בגני תקווה מיכל אהרוני.

גם בגזרה הבינלאומית הצגות הרחוב זכו בפרסים שונים. את פרס מופע הרחוב הטוב ביותר קיבלו המופעים "תלוי בקיר" של dedale de clown ו"שתי שניות" של compagnie du petit monsieur. פרס תהלוכת הרחוב הטובה ביותר הוענק ל"טאץ ווד" מאת jonas & friends .

רשימת הזוכים המלאה:
• פרס הצגת הילדים הטובה ביותר – "הכי דוב שיש"
• פרס המחזה – רן דברת על "הרון הלא נכון"
• פרס הבימוי – ליאת פישמן לוי על "הרון הלא נכון"
• פרס השחקן – אופיר וייל ב"העיניים של טיטו"
• פרס השחקנית – אסתי זקהיים ב"סבתא סורגת"
• פרס עיצוב המוזיקה – נדב ויקינסקי ב"הכי דוב שיש"
• פרס עיצוב התפאורה – גילי גודיאנו ב"סבתא סורגת"
• פרס עיצוב התאורה – יניר ליברמן ב"הכי דוב שיש"
• פרס עיצוב התנועה – עמית לוי ב"ביצת הפתעה"
• פרס עיצוב התלבושות – שירה וייז ב"הכי דוב שיש"
• ציון לשבח על עבודת אנסמבל – שחקני ההצגה "ביצת הפתעה"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר