רומן דוריס בסרט "אייפל" שיפתח את הפסטיבל (צילום: יח"צ חו"ל)
רומן דוריס בסרט "אייפל" שיפתח את הפסטיבל (צילום: יח"צ חו"ל)

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-19 ייפתח מחר בסינמטק חיפה

בפסטיבל השנה יוקרנו 16 סרטים, תשעה מהם מהשנה האחרונה וב-11 מהם הנשים תופסות מקום מרכזי. לחובבי הקולנוע הצרפתי זו הזדמנות נהדרת לפגוש שוב את הכוכבים הגדולים ז'ראר דפרדייה, איזבל הופר, ג'ולייט בינוש, נטלי ביי, סופי מרסו ושרלוט רמפלינג

פורסם בתאריך: 15.5.22 14:59

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-19 ייפתח מר (שני) בסינמטק חיפה עם הסרט "אייפל" של מרטין בורבולון. זו תהיה הקרנת בכורה ישראלית לסרט בכיכובם של רומן דוריס והשחקנית הצרפתית-בריטית, אמה מקיי, המוכרת מהסדרה "חינוך מיני". הסרט נותן הצצה לסיפורו של הארכיטקט והמהנדס הנודע והקמתו של המגדל שהפך לסמלה האייקוני של פריז.

בפסטיבל השנה יוקרנו 16 סרטים, תשעה סרטים מהשנה האחרונה, כשב-11 מהם הנשים תופסות מקום מרכזי, והן הדמויות הבולטות והמובילות את העלילה. כמה מהסרטים בוימו על ידי נשים.

בין הסרטים: "אשליות אבודות" של קסבייה ג'יאנולי, המבוססת על ספרו של בלזק – הסרט שזכה השנה בתחרות הסזאר בשבעה פרסים, בהם פרס הסרט הטוב ביותר ופרס לצמד השחקנים הצעירים בנג'מן וואזן וונסן לקוסט.

הסרט "מחכים למר בוג'נגלס" (צילום: יח"צ חו"ל)

הסרט "מחכים למר בוג'נגלס" (צילום: יח"צ חו"ל)

איזבל הופר מוכיחה שוב שהיא אחת השחקניות הגדלות בעולם בדרמה הפוליטית "ההבטחות" לצידו של השחקן רדה כאתב; אנייס ג'אוי וניה בנסעיד בפינג פונג מרתק בסרט "הקומפניונס" העוסק בנערה חובבת אמנות רחוב ששירותי הרווחה מנסים למצוא לה דרך להתרחק מהרחוב המאיים עליה; ריג'ני אפירה תשבור את ליבכם כקאמי, הדמות האקסצנטרית בסרט "מחכים למר בוג'נגלס". הסרט מבוסס על רב המכר של אוליבייה בורדו שתורגם לשפות רבות ובעברית יצא לאור בשם "ככה החיים יפים"; עוד שתי נשים שמנהלות דיאלוג מיוחד הן השחקנית הוותיקה סבין אזמה, המוזה של הבמאי אלן רנה, והשחקנית העולה לינה קודרי, בדרמה המעובדת מספר בריטי של וילקי קולינס "בדמותה של אישה אחרת", בבימויה של אורליה ג'רוג; היוצרת היהודייה הצעירה פרנקי וואלר יצרה דרמה משפחתית "יותר מדי אהבה", על יוצרת סרטים המתכוננת לביים סרט על הסבתא שלה בת ה-90 פלוס, ניצולת השואה. ולסיום סרט מרגש במיוחד – "מחשבות נפלאות", המבוסס על סיפור אמיתי. לואי, מנהל בית לוויות, רווק מושבע המקדיש את עצמו לעבודתו. איגור, חד כתער וסובל משיתוק מוחין, חובב פילוסופיה ששותפיו למסע הם סוקרטס, שפינוזה וניטשה הדואג להרחיק עצמו מהעולם ויודע מעט מאוד על חברות, מיניות ומפגשים אמיתיים. דרכיהם של השניים מצטלבות בצירוף מקרים שמתרחש רק בחיים האמיתיים. הבמאים והתסריטאים, ברנאר קמפן ואלכסנדר ז'וליין, גם מככבים בתפקידים הראשיים.

 

 

את הפסטיבל ינעל  הסרט "מישהו שומע אותי" של השחקן-במאי פסקל אלבה, המופיע בסרט לצידה של סנדרין קיברלין. זוהי דרמה מרגשת על גבר בראשית שנות ה-50 לחייו, המגלה שהוא מאבד את השמיעה ומנסה להתעלם מכך, אבל המציאות מזמנת לו התמודדות מעניינת ואולי פתח לתקווה ואהבה.

הסרט "מישהו שומע אותי" שינעל את הפסטיבל (צילום: יח"צ חו"ל)

הסרט "מישהו שומע אותי" שינעל את הפסטיבל (צילום: יח"צ חו"ל)

המהדורה ה-19 של הפסטיבל תאפשר לכם להיפגש שוב עם הכוכבים האהובים ז'ראר דפרדייה, איזבל הופר, ג'ולייט בינוש, נטלי ביי, סופי מרסו, שרלוט רמפלינג ועוד, לצד כוכבים עולים כמו בנג'מין לברן, ונסן לקוסט, לינה קודרי ועוד.

פסטיבל הקולנוע הצרפתי, סינמטק חיפה, 31-16 במאי. הפקה וניהול אמנותי: קרולין בונה, עדן סינימה, בשיתוף המכון הצרפתי בישראל, סרטי "יוניפראנס" וחברת "ל'אוקסיטן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר