ח"כ קינלי-טורפז וחברי ועד קרית חיים (צילום: ועד קרית חיים)
ח"כ קינלי-טורפז וחברי ועד קרית חיים (צילום: ועד קרית חיים)

"שערו בנפשכם, כ-200 מטרים ממכלי דלק מזהמים ניצבים שני בתי ספר"

במילים אלה סיכם חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ משה קינלי-טורפז, את ביקורו אתמול בקרית חיים. קינלי-טורפז הוזמן לקריה על ידי חברי ועד קרית חיים, המנהלים את המאבק לפינוי מכלי תש"ן מריכוזי אוכלוסייה

פורסם בתאריך: 16.5.22 11:38

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ משה קינלי-טורפז (יש עתיד), ביקר אתמול  (ראשון) בקרית חיים, והתקשה להסתיר את תדהמתו מהעובדה שבמרחק של כ-200 מטרים בלבד מהמכלים של תש"ן, שאחד מהם עלה באש רק בשבוע שעבר, ממוקמים שני בתי ספר, שבהם לומדים מאות תלמידים. ח"כ קינלי-טורפז הוזמן לביקור בקריה על ידי ועד קרית חיים, המנהל את המאבק לפינוי המכלים מריכוזי אוכלוסייה.

קינלי טורפז סייר ביחד עם ראשי ועד קרית חיים בסמוך לחוות המכלים ובחוף קרית חיים, שנחשב בעבר לחוף אטרקטיבי, אך כיום סובל מנסיגה בקו החוף, כתוצאה מהקמת נמל המפרץ. בסיור  השתפו יו"ר ועד קרית חיים צילה ברוך, מ"מ יו"ר הוועד  ברוך שמאילוב,  סגן יו"ר הוועד פסח טבק, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה בוועד ד"ר מתי גולני ומנכ"ל הוועד חיים סגל.

 

 

חברי הוועד שטחו בפני קינלי-טורפז את הקשיים שעימם נאלצים להתמודד תושבי קרית חיים, לטענתם כתוצאה מקיפוח מתמשך מצד עיריית חיפה, בהם ירידה משמעותית ברמת השירותים המוניציפאליים, הניתנים לתושבים, ההתמודדות עם מפגעי איכות הסביבה ובראשם הקרבה של מכלי תש"ן לבתי מגורים ובתי ספר והחשש מהקמת נמל תעופה בינלאומי במפרץ חיפה, שעלול לגרום לפגיעה מממשית בחיי התושבים. ראשי הוועד ציינו, כי ביחד עם ועד קרית שמואל, הם מייצגים יותר מ-43 אלף תושבים במאבק המשותף לפינוי מכלי תש"ן, הגורמים  לתחלואה קשה ומטרדי ריח ונגד הקמת נמל תעופה בינלאומי בסמוך.

ח"כ קינלי-טורפז אמר בסיום ביקורו: "הביקור בוועד קרית חיים הפתיע אותי לטובה. פגשתי קבוצת  אזרחים הפועלים בהתנדבות לטובת האזור. למדתי על ההשפעה המזיקה של מכלי הדלקים הנמצאים כה סמוך לבתי התושבים בקרית חיים ועמדתי מקרוב על הסכנות הכרוכות בהמשך המצב. שערו בנפשכם, כ-200 מטרים ממכלי דלק מזהמים ניצבים שני בתי ספר! הבטחתי לסייע לקדם את פינוי המכלים, שגם כך פעילים רק בחלקם לעתיד ירוק ואופטימי לתושבי האזור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר