חוגגים שבועות בחיפה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חיפה)
חוגגים שבועות בחיפה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חיפה)

תביאו ביכורים: מיטב אירועי שבועות בעיר

חג השבועות יצוין השנה בחיפה בשורה של פעילויות. ליקטנו עבורכם את מבחר המופעים, ההרצאות והסדנאות. שימו סליכם על כתפיכם ותבואו

פורסם בתאריך: 30.5.22 14:55

יום רביעי, 1.6

גינת איינשטיין, 19:00-16:45: פעילות עם פעילי הגינה, הורים ותלמידים. הכניסה חופשית.

בית הספר הבונים, רמת ספיר, 17:00: הפנינג למשפחות ולילדים. בתוכנית: תחרות מאכלי גבינה קהילתית – התושבים מוזמנים להביא מאכלי גבינה מעשי ידיהם. כמו כן יתקיימו משחקי מים בשיתוף שבט "אפיק" ומסיבת מוזיקה ישראלית.

המרכז הקהילתי בת גלים, 19:00-17:00: אירוע שבועות לכל המשפחה. בתוכנית: הכנת זרים לראש, עמדת טחינת קמח, בועות סבון וצילום מגנטים.

בשעה 18:15 ייערך במרכז טקס הבאת ביכורים בהנחיית עידו אבידן. הטקס יכלול הסברים וסיפורים קצרים על החג ומשמעות שמותיו הרבים בליווי שירי שבועות.

פארק אשכול, רמת אשכול, 19:30-17:00: הפנינג למשפחות ולילדים. בתוכנית: טקס ביכורי תינוקות, סדנת בועות, יצירת סלי טנא, מתחם ג'מבורי לקטנטנים ומופע קסמים ואשליות.

גינת סירקין, 21:00-19:00: חגיגת שבועות עם פעילים מקומיים, אשר תכלול דיון בנושא החג וקטעי נגינה ושירה.

חוגגים שבועות בחיפה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חיפה)

חוגגים שבועות בחיפה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חיפה)

יום חמישי, 2.6

מרכז דתי נו"ש, 18:30-16:00: הפנינג שבועות שיכלול סדנת חוויות, משחק בריחה בנושא קבלת תורה לקראת שבועות, בהפעלת אביטל, סלע והכנת טנא לחג השבועות בהפעלת רעות שרוני.

בשעה 18:00 יתקיים טקס תיקון ליל שבועות בגינה הקהילתית הסמוכה למתנ"ס רמת אלון, בהנחיית הרבה, איריס יניב.

בשעה 20:15: תיקון ליל שבועות – דיון בנושא ספרות חז"ל במקורות חג השבועות בהנחיית הרב חגי לונדין.

בשעה 21:00: מופע מוזיקלי ושירה.

אמפי נורדאו, 19:00-17:00: הפנינג שבועות. הפעילות בסימן 100 שנים להדר. פתוח לקהל הרחב. בתוכנית: בועות סבון, שזירת זרי פרחים, ציורי פנים, פינת יצירה, פעילות הדגמות מדעיות, עמדת צילום עם חציר ופרה, ריקודי עם בהנחיית יוסי לילה.

יום שישי, 3.6

הגינה הקהילתית, מתנ"ס רמת אלון, 10:00: הפנינג לילדי גן יסעור והוריהם, שיכלול תהלוכת שבועות ופעילות בגינה הקהילתית בשכונה.

שבת, 4.6

"מרכז חדרים" (קרית ספר, אחוזה), החל מ-22:30: תיקון ליל שבועות, תחת הכותרת "על כל פשעים תכסה אהבה". עוד בתוכנית: "שיחה על אהבה וזוגיות ומה שביניהם", אותם יעבירו בני הזוג אמנון וורדה רזיאל ז'קונט.

בחצות, פרופ' אהרון בן זאב וד"ר קרן אור חן ידברו על "אהבה – האם היא במיטבה כאשר היא טרייה". במקביל, באותה שעה, ד"ר גילי קוגל וד"ר שרה כהן שבוט ידברו על "חמלה לצד אלימות באהבת אלוהים לישראל".

בשעה 01:30, אור ליום ראשון, 5 ביוני – רוטם עטר, מנהלת "מקום לשירה", תדבר על "אמנות התרגום כמעשה אהבה". במקביל, הרב אלחנן דעי ישוחח על "דוד ובת שבע. אהבה או תאווה?".

בשעה 02:45, הרב מתנאל חיון ידבר על "יסודות האהבה: מטעמים מארון הספרים היהודי", והרבנית מיכל כהנא תדבר על "בין בבל וירושלים", על אהבה, שנאה וכל מה שביניהם.

ב-04:30 תתקיים תפילת שחרית וקריאת מגילה. כל הפעיליות הן ללא תשלום. יוגש כיבוד קל ושתייה חמה לאורך כל הערב.

בית "אור חדש" (הנטקה 55), 19:30: פתיחה חגיגית של תערוכה קהילתית בנושא "הומור", שאותה אוצר שחר שבו, מנהל "הגלרייה און-ליין".

בשעה 21:00 – קריאת המגילה בשילוב שירים ישראליים.

בשעה 22:00, ד"ר צפי זבה-אלרן תרצה על "צחוק בצד: מחשבות רציניות על הומור, בדיחות וקלות דעת".

ד"ר קרן אור חן (צילום: מורן לוי)

ד"ר קרן אור חן (צילום: מורן לוי)

בשעה 23:15 – הרצאתו של הרב גבי דגן על "למה צחקה מיכל? צחוק ומיניות במקרא".

בשעה 00:15 – הרבה נעמה דפני-קלן תדבר על "הומור חתרני בספרות חו"ל".

במקביל להרצאות, יתקיימו סדנאות פתוחות לקהל וללא עלות (בהרשמה מראש), על ידי אמנים ואמניות חיפאיים בתחומי הכתיבה, הקולאז' והפרינט.

טופס הרשמה מקוון >>>

נעמה דפני-קלן (צילום: חגית הורנשטיין)

נעמה דפני-קלן (צילום: חגית הורנשטיין)

מדעטק" (שמריהו לוין 25), שבת עד שני, 6-4 ביוני: המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון מציג את תערוכת "עושים בועות" לחקר חווייתי של בועות סבון ענקיות. במסגרת התערוכה תתקיים סדנת "יוצרים בועות" ליצירת כלים בצורות מקוריות, שאיתם ניתן להפריח בועות סבון בגדלים ובצורות שונות. כמו כן, יתקיים מופע הדגמות (ר)טוב במיוחד, "קסם המים" – איך יוצרים מזרקה, איך נוצרות מערבולות, מהו הקסם של בועות הסבון, האם אפשר למלא אותן בעננים ובכלל, איך נוצרים עננים?

שבועות במדעטק (צילום: מושון תמיר)

שבועות במדעטק (צילום: מושון תמיר)

הפעילויות מתווספות ל-5000 מ"ר של בילוי משפחתי בתערוכות הקבע עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית, הנאה והבנה במגוון ענק של נושאים מדעיים מרתקים, בפארק המדע הפתוח, בו יכירו הילדים את המדענים הגדולים בהיסטוריה ויוכלו לגעת, לטפס, להתנסות ולהפעיל בעצמם סדרה של מוצגי ענק שימחישו להם עקרונות מדעיים ובמתחם הגיל הרך, המציע לילדים הצעירים מרחב התנסות, המשלב פעילות משחקית עם חוויה של הבנה מדעית טכנולוגית.

יש לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש באתר >>>

המרכז הקהילתי בת גלים, 16:30: טקס ביכורי תינוקות. התוכנית כוללת: הכנת כתרים, שירה ועוד.

בשעה 20:30 תתקיים במרכז חגיגת שבועות. בתכנית: שזירת פרחים, מעמד הר סיני כמעמד חלומי. לאחר מכן הופעה של ANNA RF, שיעורים וסדנאות לבחירה – סדנת קולאז', סדנה בתנועה, שתי סדנאות לימוד.

 

 

יום שני, 6.6

גן אורלי אופיר רוממה, 16:00: מופע לילדים, שזירה בפרחים ובועות סבון. הכניסה חופשית.

מרכז דתי נו"ש, 20:30: ערב נשים, שיכלול סדנה לשזירת פרחים.

יום שלישי, 7.6

הגינה הקהילתית, מתנ"ס רמת בגין, 17:00: אירוע למשפחות. בתוכנית: הפעלות בשיתוף תושבים, מתנדבים, ומרכז הנוער הצריף: יצירה, פינות צילום, ביכורי תינוקות וריקודים, מפגש עם חקלאים ופעילות סיפורי עצים ואגדות.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר