התמרור ברחוב עפרון 4 המבטל את איסור החנייה (צילום: בועז כהן)
התמרור ברחוב עפרון 4 המבטל את איסור החנייה (צילום: בועז כהן)

השופטת מתחה ביקורת על העירייה וזיכתה אדם שהחנה את רכבו באדום-לבן

הנאשם, שחנה את רכבו ברחוב עפרון ליד אבני שפה באדום-לבן, טען בבית המשפט שעשה כן, כי במקום ניצב תמרור המבטל את איסור החנייה. טענת העירייה, כי התמרור לא מבטל את איסור החנייה אלא את התמרור המתיר חנייה – נדחתה. לא די בכך שטענה אינה הגיונית, אלא היא סותרת כל היגיון בריא", פסקה השופטת

פורסם בתאריך: 9.6.22 14:49

באוגוסט אשתקד הגיע לפתחו של בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה עניינו של אדם, שביקש להישפט לאחר שקיבל דוח חנייה ברחוב עפרון הסמוך לבית החולים רמב"ם.

על פי הדוח, שניתן באפריל שנה שעברה, רכבו של הנאשם חנה ברחוב עפרון 4 במקום בו אסורה העצירה והחנייה ליד אבני שפה באדום-לבן. הדוח הסתכם ב-250 שקלים.

בדיון, שהתקיים אתמול (רביעי), הודה הנאשם, כי הוא מבין את העבירה המיוחסת לו – חנייה באדום-לבן, אך הסביר, כי הוא חנה במודע באדום-לבן, "כי היה תמרור המבטל את האדום-לבן". לשופטת הציג הנאשם צילום, ממנו עולה בבירור, כי התמרור המדובר נמצא בדיוק לפני סימוני השפה הצבועים באדום-לבן.

השופטת סיגלית גץ-אופיר אמרה בדיון: "בית המשפט צופה בתמונה, שבה רואים שמוצב תמרור שהחנייה אסורה, עליו יש פס שחור שמעיד על כך שאיסור החנייה מבוטל, הגם שבהמשכו יש אדום-לבן".

עו"ד עדי כהן, באת כוחה של המאשימה (עיריית חיפה – ב"כ) אמרה: "אני מציגה תמונה. יש תמרור המאפשר חנייה, ולאחר מכן תמרור המבטל את התמרור הראשון… מדובר באזור שאסור להחנות בו, אדום-לבן מובהק בנתיב נסיעה".

 

 

השופטת כתבה בהחלטתה: "כאשר בית המשפט צופה בתמונה שמוצגת על ידי הנאשם ואינה מוכחשת על ידי באת כוח המאשימה, נראה בבירור, כי קיים שלט שמלמד על כך כי איסור החנייה במקום – מבוטל. הטענה, לפיה מדובר בשלט שבה לבטל את השלט הקודם, לא די בכך שהיא אינה הגיונית, אלא היא סותרת כל היגיון בריא. בתחילת אזור טעינה ופריקה מוצב שלט האוסר חנייה, ובצמוד לו שלט הקובע כי מותרת חנייה לצורך טעינה ופריקה, ולטענת המאשימה אף מצוין מקום חנייה לפריקה וטעינה על הכביש. ככל שבסיום אותו מקום המותר לטעינה ופריקה סברה המאשימה כי אין יותר להחנות בו, היה עליה להציב שלט האוסר חנייה, ולא שלט הקובע שהחנייה אסורה ועליו פס שחור המבטל זאת".

השופטת פסקה: "בנסיבות אלה, על אף שהמדרכה הייתה מסומנת באדום-לבן, ניכר כי כל אדם באשר הוא יכול היה לטעות ולחשוב כי איסור החנייה בטל. בנסיבות אלה, מאחר שלא ניתן להרשיע את הנאשם מעבר לכל ספק סביר, מצאתי לזכותו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה סבורה, כי פסק הדין שגוי ושוקלת את המשך צעדיה בנושא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר