קיריל קארטניק ולזר קפלון (צילום: בועז כהן)
קיריל קארטניק ולזר קפלון (צילום: בועז כהן)

הקרב על הקול הרוסי במועצת העיר: קארטניק נגד קפלון

במכתב ליועצת המשפטית של העירייה טוען חבר המועצה קיריל קארטניק, כי לזר קפלון, המשמש יו"ר העמותה לקליטת עלייה, הפך את עמוד הפייסבוק של התאגיד העירוני לכלי לתעמולת בחירות. קארטניק: "עמוד הפייסבוק מלא  בצילומים של מר קפלון, וידיאו של מר קפלון, אזכורים על מר קפלון". קפלון בתגובה: "אני צריך להגיב על כל שטות?"

פורסם בתאריך: 12.7.22 13:19

חבר מועצת העיר קיריל קארטניק שלח מכתב ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, שבו הוא טוען ל"שימוש אסור במשאבי תאגיד עירוני לצורך תעמולת בחירות", כשהוא מייחס זאת לחבר המועצה לזר קפלון במסגרת תפקידו כיו"ר העמותה לקליטת עלייה.

כותב קארטניק לקליין: "נדהמתי לגלות, כי בזמן האחרון עמוד הפייסבוק של התאגיד העירוני 'הרשות לקליטת עלייה בחיפה' הפך לכלי תעמולת בחירות של יו"ר הנהלת התאגיד מר לזר קפלון. עמוד הפייסבוק הזה נועד ליידע אלפי עולים חדשים וגם ותיקים דוברי השפה הרוסית על דברים שחשובים להם: פתיחת אולפנים, קורסים, סמינרים, אירועי תרבות, פגישות עם מומחים, התייעצויות, טיולים בארץ ישראל וכו'. כל העדכונים הללו מופצים ומעתיקים אחר כך בעשרות קבוצות פייסבוק ואתרים בשפה הרוסית.

"בפועל, בניגוד למקובל, עמוד הפייסבוק הנ"ל מתמלא בדמותו של יו"ר התאגיד: צילומים של מר קפלון, וידיאו של מר קפלון, אזכורים על מר קפלון וכו' – ממש פולחן אישיות. במשך פחות מחודש (מ-9 ביוני עד 6 ביולי 2022) גיליתי 14 מקרים הללו. בהודעות מטעם הרשות ועם לוגו הרשות כתוב ללא בושה: 'תודה רבה למר לזר קפלון',  דבר שלא מקובל באף תאגיד עירוני אחר בחיפה. יתרה מכך, אפילו הזמנות לטיולים בחינם פורסמו תחת השם 'הרשות לקליטת עלייה בחיפה בניהולו של מר לזר קפלון'. האם מועצת העיר כבר שינתה את שם התאגיד?".

 

 

קארטניק מסיים את מכתבו: "לעניות דעתי, מדובר בהפרה חמורה של איסור שימוש במשאבי תאגיד עירוני למען קידום אישי פוליטי של מר קפלון. אני מבקש לנקוט בצעדים הדרושים בהתאם לחוק ולהנחות את הנהלת התאגיד והעומד בראשו להפסיק את פעילותו הבלתי חוקית". למכתבו צירף קארטניק צילומי מסך מעמוד הפייסבוק של הרשות לקליטת עלייה.

קארטניק, להזכיר, הוא סיעת יחיד במועצת העיר מתוקף התפצלות הסיעה המקורית של דוד עציוני, חיפה מתחדשת, שממנה התפצלו יעקב פיינגולד ותמי ברק. קארטניק נכנס למועצה לאחר שעציוני התפטר. כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", לזר קפלון, שנכנס למועצה במסגרת סיעת חיפה ביתנו (סיעה בת של ישראל ביתנו), הודיע לאחרונה על פרישה מהמפלגה, בזמן שקארטניק, שהצטרף אליה, עשוי להתמודד במסגרתה בבחירות בשנה הבאה.

קפלון מסר בתגובה: "שהיועצת המשפטית תגיב. אני צריך להגיב על כל שטות?".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר