שלומי מורצקי (צילום: אלוניס)
שלומי מורצקי (צילום: אלוניס)

"המהות היא לא לבוא ולגזור קופון, אלא לתת ללקוח ערך מוסף"

"נדל"ן זה קודם כל אנשים. לפני שאנחנו מוכרים בית, אנחנו מגשימים חלום לבן אדם". מתחרים? "מעריכים ומכבדים את כולם". כסף? "אמצעי ולא העיקר". חיפה? "פשוט קיפאון אחד גדול" • שלומי מורצקי, בעלים משותף של "מגורים החברה לנדל"ן", פותח את הבית

פורסם בתאריך: 14.7.22 12:03

על "מגורים החברה לנדל"ן": אני בעלים משותף עם מאיר תורג'מן ואלכס קרמר. אנחנו פועלים זה כעשור בתחום של שיווק פרויקטים, מכירת דירות יד שנייה, התחדשות עירונית ויזמות. עשינו מיתוג מחדש, נקראנו פעם בשם אחר, אבל זה פחות רלוונטי.

רזומה: אני עוסק בתחום הנדל"ן 10 שנים – גם בתיווך וגם בשיווק פרויקטים. למעשה, הקמנו את המחלקה הזו לפני ארבע שנים וחצי. אני מוביל את תחום ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 בחברה. זהו תחום שמאוד קרוב לליבי.

כמה עובדים במשרד? 25 סוכנים.

באילו שכונות אתם מתמקדים? "לכל סוכן יש את אזור ההתמחות שלו. אנחנו עובדים כיום בחיפה, נשר וטירת כרמל, ולכל אזור יש מספר מתווכים שהתמקצעו בו, כאשר בתוך האזור יש חלוקה ממש ברמת הרחובות. כך, אתה יכול לתת ללקוח ערך מוסף, כי כשאתה מבצע מסה של עסקאות באזור מסוים, אתה מכיר אותו הכי טוב. המהות היא לא לבוא ולגזור קופון, אלא לתת ערך מוסף ללקוח, לתת לו את כל המעטפת שהוא צריך ולא בסיסמאות. אנחנו one stop shop, וזה בא לידי ביטוי בכל המעטפת שהקונה-מוכר מקבל מאיתנו. אם זה בליווי בקבלת משכנתה, עורך דין, קבלן שיפוצים, אדריכלים, ובעצם כל דבר שהלקוח צריך בתחום הנדל"ן.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? כמו בכל דבר בחיים, בכל תחום יש איש מקצוע שמתמחה בו. כשיש בעיה משפטית, פונים לעורך דין, וכשעושים עסקת נדל"ן פונים למתווך. אחרי הכל, חוץ מהילדים, מה יותר יקר לבן אדם מאשר הבית שלו. בעסקה הכי גדולה שעושים בחיים – אין משחקים. קחו איש מקצוע שיסביר, שילווה אתכם, ובסוף זה יתבטא גם במחיר, אבל לא רק. אלא גם בדרך. לפעמים הדרך חשובה לא פחות מהמטרה הסופית.

מה המוטו שלכם? מאוד פשוט. זו אמנם קלישאה, ואני בטוח שכולם אומרים את זה, אבל בסוף, באמת, נדל"ן זה קודם כל אנשים. לפני שאנחנו מוכרים בית, אנחנו מגשימים חלום לבן אדם. בין אם זה להשקעה ובין אם זה למגורים, זו עסקה שהיא אחת הגדולות של אדם בחייו. אנחנו עוזרים לו לקבל את ההחלטה.

מהן ההעדפות של הלקוח החיפאי? היום כולם רוצים מרפסת, נוף, חנייה צמודה וגישה נוחה. ההעדפה של הלקוח החיפאי היא נוחות.

באיזו שכונה הכי קשה למכור או שבמחיר הנכון הכל יימכר? אני לא מאמין במושג "קשה למכור", השאלה היא איך, מתי וכמה. אם אתה יודע בכל זמן נתון איך לעשות את זה, מתי ובכמה לשווק, זה פשוט.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? אני אישית מעדיף קרוב לים. אני מאוד מאמין בכל שכונות החוף בעיר, שלדעתי הולכות לעשות בטווח הזמן הבינוני קפיצה מטורפת. גם מבחינת מחיר הדירות וגם מבחינת הרמה הסוציו-אקונומית של השכונות שהולכת להשתנות ולהרקיע שחקים.

 

 

מתחרים: ראשית, תחרות היא דבר טוב ומבורך. אנחנו מכבדים ומעריכים את כולם. שנית, זו השנה השלישית ברציפות שבאתר "נדל"ן", הבוחן את כמות העסקאות, הדרך והגבייה, אנחנו מובילים את המדד, ובגדול.

כסף: כסף הוא אמצעי לחיים נוחים וטובים יותר, אבל הוא עדיין רק אמצעי, הוא לא העיקר.

מכונית: אלפא רומיאו.

עסקה שלא תישכח: לדעתי, זה לא סיפור פיקנטי, אבל בדיוק עכשיו קיבלתי בית, ואחרי 45 דקות הרמתי טלפון לקונה, שהתקדם על הבית בלי לראות אותו. אחרי 48 שעות, חתימה על חוזה.

לקוח מיוחד במינו או לקוח שהוא סלב: היו לי כמה. היה לי הורה של סלב, היה לי שחקן כדורגל מפורסם. בעשר שנים אתה אוסף הרבה סלבים.

בועה: לא חושב כך, מהסיבה הפשוטה של היצע וביקוש. אנשים צריכים לגור בדירה, הם מתחתנים, הם מתגרשים והם צריכים קורת גג. בקצב שהמדינה משחררת קרקעות, כנראה שזה לא הולך להשתחרר. כדי להדביק את הפער, אנחנו צריכים שהמדינה תייצר בכל שנה 50 אלף דירות חדשות. מתחילת השנה נבנו משהו כמו 11 אלף דירות חדשות.

ומה המצב בחיפה? אין מצב בחיפה. לא קיים. זה פשוט קיפאון אחד גדול, כלום לא זז. עצוב. העיר עם הפוטנציאל הכי גדול במדינה, ופשוט לא מתפקדים פה. בתור חיפאי זה עצוב וכואב.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר