עינבר דרור לקס ונעם סמל, מנכ"ל הבימה, בפתיחת התערוכה מייק ברנט (צילום: מתן סיון)
עינבר דרור לקס ונעם סמל, מנכ"ל הבימה, בפתיחת התערוכה מייק ברנט (צילום: מתן סיון)

אחרי 12 שנים: האוצרת הראשית של מוזיאון העיר חיפה עוזבת את תפקידה

במהלך שנות עבודתה במוזיאון אצרה עינבר דרור לקס תערוכות פורצות דרך, שחלקן הגדול הוא פרי עבודה משותפת עם תושבי ותושבות העיר בהווה ובעבר. דרור לקס: "אני חשה שעתה זה הזמן הנכון בשבילי להתפנות לאתגרים חדשים"

פורסם בתאריך: 17.7.22 12:30

עינבר דרור לקס, האוצרת הראשית של מוזיאון העיר חיפה, עוזבת את תפקידה לאחר 12 שנים. דרור לקס נכנסה לתפקידה ב-2010 והפכה את מוזיאון העיר חיפה למוזיאון עירוני בעל קול ייחודי והשפעה בקרב קהילת התרבות המקומית.

תחת אוצרותה הוצגו במוזיאון תערוכות פורצות דרך, שחלקן הגדול הוא פרי עבודה משותפת עם תושבי ותושבות העיר בהווה ובעבר. בין התערוכות: "אולמות מופלאים" (2012) שבחנה, יחד עם העיתונאי דוד שליט, את מקומם של אולמות הקולנוע כסמל עירוני; "אדריכלות ערבית" (2015), עם האמנית קרן בן הלל, על תולדות האדריכלות הערבית העירונית; "1948"(2018), עם הסופר ד"ר מאג'ד ח'מרה, שהצביעה על נקודות המבט השונות של תושבי הארץ לגבי מלחמת 1948; "דגל שחור בעיר אדומה" (2019) עם האקטיביסטית גליה אביאני, על המרד המעמדי בוואדי סאליב באמצעות קולות תושבי ותושבות הוואדי; "מה יגידו השכנים?, חיים קוויריים בחיפה" (2020), יחד עם פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, התערוכה המוזיאלית הראשונה בישראל שהוקדשה לסיפורה של הקהילה הגאה, והתערוכה הנוכחית "מייק ברנט, עַד כְּלוֹת הַגּוּף", על חייו של הזמר האגדי שנולד וגדל בחיפה; תערוכה הזוכה להצלחה והתעניינות עצומה. דרור לקס העניקה במה מוזיאלית ליוצרים ותיקים כמו הצלם זאב (וילהלם) אלכסנדרוביץ' ובמקביל גם לאמנים בתחילת דרכם כמו האמן חמודי ג'אנם.

 

 

מוזיאון העיר חיפה הוא מוזיאון היסטורי במושבה הגרמנית בחיפה, הנמצא בשני מבנים טמפלרים יפהפיים. המוזיאון מהווה פלטפורמה לפעילות תרבותית נרחבת ומציג תערוכות מתולדות חיפה בזווית יצירתית ואמנותית.

עינבר דרור לקס ואניסה אשקר בפתיחת התערוכה "פורצלן הזהב הלבן" ב-2015 (צילום: ראודה גנאים)

עינבר דרור לקס ואניסה אשקר בפתיחת התערוכה "פורצלן הזהב הלבן" ב-2015 (צילום: ראודה גנאים)

"אלו היו 12 שנה אינטנסיביות שבהן אצרתי ללא הפסקה, בניתי ופיתחתי את המוזיאון על שלל אתגריו", אומרת עינבר דרור לקס, "זו הייתה זכות גדולה. ברצוני להודות לכל עובדי ועובדות מוזיאוני חיפה ולאנשים הרבים שתמכו בדרך. אני חשה שעתה זה הזמן הנכון בשבילי להתפנות לאתגרים חדשים, כמו סיום לימודי הדוקטורט שלי והמשך כתיבה ופעילות אוצרותית בישראל והובלת פרויקטים בינלאומיים".

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "תודה רבה לעינבר בשם מוזיאוני חיפה ובוודאי בשמי, על שנים שבהן התפתח מוזיאון העיר חיפה. תודה גדולה על תערוכות מרתקות שהיו לא פעם פורצות דרך וחוויה מרגשת לציבור המבקרים. מבקש לאחל מקרב לב איחולי הצלחה לעינבר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עודד

    איך נותנים לה ללכת? אוצרת מופלאה שעשתה נפלאות למוזיאון העיר. איך המנכ"ל לא התחנן שתשאר

  2. נעמה

    לא יודת מה קורה שם במוזיאונים,
    המוזיאון היחיד שמעניין בעיר הסאת.
    הם ממש השתגעו, האוצרת הכי טובה בעיר הזאת עוזבת ואף אחד לא חושב להשאיר אותה. הפסד אדיר לעיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר