משה נאור, עודד ליפשיץ ושחקנים (צילום: חגית הורנשטיין)
משה נאור, עודד ליפשיץ ושחקנים (צילום: חגית הורנשטיין)

סוניה פרס, אלאור אזריה ונערי הגבעות ברפרטואר של תיאטרון חיפה לעונה הקרובה

התוכנית האמנותית לעונת 2022/23 של התיאטרון נחשפה הבוקר (שני) במסיבת עיתונאים בהשתתפות היוצרים והשחקנים. ברפרטואר: שלושה מחזות זמר ישראליים מקוריים, הצגות, הצגות ילדים, פסטיבל קריאה מבוימת שיעסוק השנה בפוליטיקה הישראלית, הפעלות, סדנאות ועוד

פורסם בתאריך: 18.7.22 13:13

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (שני) בתיאטרון חיפה חשפו מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי, המנהל האמנותי משה נאור, היוצרים והשחקנים את התוכנית האמנותית לעונת 2022/23.

הרפרטואר כולל מחזות זמר ישראלים מקוריים בבכורה עולמית. הראשון הוא "השנה היפה בחיי" מאת אוהד חיטמן, יוצרו של הלהיט "בילי שוורץ", בבימוי משה קפטן בשיתוף תיאטרון הבימה. במחזמר ישתתפו לי בירן, רוני דלומי, מיקי קם, אורנה דץ ואחרים.

המחזמר השני הוא יצירה ישראלית מקורית שתעלה באוקטובר 2023 בשם "סוניה" על סוניה פרס, מאת גיא פרטי ושחר שמאי. זוהי יצירה מוזיקלית-דרמטית בליווי תזמורת חיה על הבמה.

המחזמר השלישי הוא "סווינג", בבימויה של צביה הוברמן, מי שניהלה את פסטיבל חיפה להצגות הילדים במשך ארבע שנים. הוברמן: "המחזה מדבר על שנת 1942, בתל אביב תחת שלטון הבריטים. סיפורו של מועדון אופייני לאותה תקופה, שם התחילו לכתוב נתן אלתרמן, אלכסנדר פן ווילנסקי, ומה שהיה קורה לנו אם היינו ממשיכים לחיות תחת שלטון הבריטי בארץ. השירים הם באנגלית".

בין המחזות שיועלו במסגרת התוכנית האמנותית: "המטורללים" מאת מריוס פון מיינבורג, בבימוי שרון שטרק ובהשתתפות מעיין בלום, יעל טל, עומר עציון ואיילת רובינסון. שטרק אמרה: "לא ראיתם כזה מחזה, כבר לא כותבים כאלו טקסטים, והקאסט מדהים, מצחיק ומטלטל"; קלאסיקות ישראליות ועולמיות כמו "הכתובה" – קומדיה מאת אפרים קישון בהשתתפות שלמה בראבא ויובל סגל; "המחיר" מאת ארתור מילר בבימוי משה נאור ובכיכובם של יעקב כהן ואסי לוי; "הטוב, הרע והנערה" – קברט אימפרוביזציה של שלושה שחקנים, הכולל שירים, מערכונים וסצנות על טהרת האלתור.

 

 

כמו כן נחשפו פרטים על פסטיבל הקריאה המבוימת של התיאטרון, שעוסק השנה בפוליטיקה המקומית עם המחזות הנבחרים: "שירת אלאור" מאת עודד ליפשיץ ובבימוי משה נאור, על פרשת אלאור אזריה; "עמירם" מאת עידו סתר בבימוי יעל גולדברג, על שריפת בני המשפחה בדומא; "מנו והלפרין עושים את זה שוב", מאת עומרי יבין ובבימויו של קובי זיסלין; מחזה בנושא נערי הגבעות ועוד.

אוהד חיטמן (צילום: חגית הורנשטיין)

אוהד חיטמן (צילום: חגית הורנשטיין)

בהמשך הוצגה תוכנית החממה לתרבות המחר – המיזם התרבותי החדש והמצליח ליצירה וחינוך לאמנות עבור ילדים ונוער. נערך סיור וצפייה במתחם המולטימדיה החדש "מאחורי הפלאים" – מסע קסום אל המתרחש מאחורי הקלעים של התיאטרון. הפעילות במתחם כוללת הפעלות, הצגות אינטראקטיביות, סדנאות, כתות אמן ומפגשים אינטימיים עם יוצרים.

ברפרטואר לילדים: "פרפרים בראש" בכיכובו של מיכאל מושונוב; "מאחורי הפלאים" מאת צביה הוברמן; "גבעת האירוסים השחורים", על פי ספרו של יצחק נוי ובבימויה של עדינה חיימיס; "הכל זהב" – הצגה מוזיקלית מהשירים של להקת התרנגולים בבימוי משה נאור.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר