המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: matter)
המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: matter)

האם המכללה האקדמית גורדון בדרך ללמד בהפרדה מגדרית?

המכללה מחכה בימים אלה לתשובת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לפנייתה - האם יתאפשר לה ללמד בהפרדה מגדרית. פניית גורדון למל"ג נעשתה בעקבות פרסומים במגזר החרדי, שבהם היא מזמינה את הציבור החרדי ללמוד במכללה

פורסם בתאריך: 24.7.22 14:49

המכללה האקדמית גורדון בכרמל הצרפתי פנתה לציבור החרדי בארץ להגיע וללמוד בחיפה, ובימים אלה מחכה המכללה לאישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), שתאפשר לה ללמד בהפרדה מגדרית.

בפרסומים במגזר החרדי נכתב, בין השאר: "במכללה שמים דגש מיוחד על התאמה לסטודנט החרדי, ולכן השיעורים, הקורסים והתארים של מכללת גורדון נחשבים מאוד בשוק התעסוקה ויש ביקוש רב למורים בוגרי המכללה".

יצוין, כי זה מספר שנים לומדים סטודנטיות וסטודנטים חרדים בגורדון, אם כי במספרים לא גדולים. הפעם בכוונת המכללה לקלוט הרבה יותר.

נשיא המכללה פרופ' יחזקאל טלר: ״אנחנו אכן פונים לאוכלוסייה במגזר החרדי שיגיעו ללמוד אצלנו. אנחנו מחכים כרגע לאישור סופי של המל"ג ללמד בהפרדה מגדרית. מניסיוננו בעבר, אין בעיה לנשים חרדיות ללמוד עם נשים חילוניות באותה הכיתה ולגברים חרדים ללמוד עם גברים חילוניים. מדובר בתוכנית לימודים רגילה לגמרי, ומה שיפה הוא שהם חלק מהאווירה בקמפוס שלנו. הם מסתובבים בקמפוס כמו כולם".

האם אתם מצפים בעיקר לנשים חרדיות או גם לגברים?

"לכולם, למרות שמי שמגיע בעיקר הן נשים".

אם תגיע למכללה אוכלוסייה חרדית במספרים גדולים האם תקפידו על קוד לבוש צנוע?

״אין אצלנו קוד לבוש, ואנחנו לא מעירים על כך. אנחנו מכללה אקדמית, וכמו באקדמיה מותר לכל אחד ואחת להתלבש לפי טעמו. יחד עם זאת, אני חייב לציין שכבר עכשיו הסטודנטיות החילוניות אצלנו מגלות התחשבות ולא הולכות עם גופיות ועם כתפיים חשופות. אנחנו לא אמרנו להן כלום, הן גילו התחשבות והבנה בעצמן. מה שכן, כשמגיעים לעבודה מעשית ונכנסים לכיתות בבתי ספר צריך להגיע בלבוש הולם".

נשיא המכללה האקדמית גורודון, פרופ' יחזקאל טלר (צילום: דוד שי)

נשיא המכללה האקדמית גורודון, פרופ' יחזקאל טלר (צילום: דוד שי)

לדבר טלר בין החרדים והחרדיות שהגיעו עד כה, היו גם כאלה שכבר למדו בסמינר חרדי והגיעו לגורדון להשלים את התואר, "אז חלק ניכר מהלימודים שלהם היו דרך למידה מרחוק באמצעות אפליקציית זום".

 

 

האם הכוונה שגם השנה הסטודנטים החרדים ילמדו באמצעות הזום?

״לא. אנחנו עומדים על כך שהם יגיעו לפה. אנחנו לא אוהבים את שיטת הלמידה מרחוק לכל הקורסים. לחלק כן, ויש לנו גם קורסים א-סינכרוניים (לא בשידור ישיר; ש"מ) ברמה טובה".

איפה הם יעשו את הסטאז׳? במסגרות חילוניות או חרדיות?

״בוגרי סמינר לא צריכים לעשות סטאז׳, כי הם כבר מורים בפועל. הלימודים הם רק השלמה לתואר. אין להם בעיה של עבודה מעשית. הם רוצים תואר אקדמי כדי להתקדם מבחינת שכר ותפקידים. משך הלימודים במקרה כזה הוא לא שלוש שנים, אלא רק שנה וחצי. יחד עם זאת, הם יצטרכו ללמוד במכינה, שאותה יעברו גם סטודנטים שלא הגיעו עם רקע בהוראה. מכיוון שבדרך כלל המגיעים ללמוד הוראה הם מעל גיל 30, הם לומדים במכינת '30 פלוס'. זו מכינה שעליה החליט המל"ג ועוסקת בהרגלי למידה, קצת מתמטיקה, אנגלית ומשהו ממדעי הרוח וממדעי החברה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חילוני

    ולמה שהחרדים לא יתחשבו ברגשות החילונים וילכו כמו אחד האדם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר