חזיר בר (צילום: peterwey/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: peterwey/depositphotos.com)

שבעה חזירי בר הומתו בחיפה בחודש יולי

דוח של עיריית חיפה לטיפול בחזירי בר לחודש יולי חושף כי במהלך חודש זה המיתה העירייה שבעה חזירים. העירייה מדווחת גם על ירידה בתפקוד החסימה של צירי כניסת חזירים בשכונות דניה, רמת גולדה ורמת בגין לעומת החודשים הקודמים, שבהם ניכר היה שיעילותם היתה גבוהה

פורסם בתאריך: 1.8.22 15:38

דוח טיפול בחזירי בר לחודש יולי יועבר בשעות הקרובות לחברי מועצת העיר לקראת ישיבת המועצה שתתקיים מחר (שלישי). הדוח של עיריית חיפה שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות" חושף כי במהלך חודש זה המיתה העירייה שבעה חזירים.

"בחודשים האחרונים התקבלו דיווחים רבים על חזירי בר סוררים במוקדים ספציפיים", נכתב בדוח, "בתקופה האחרונה נאלצנו לבצע לכידה מרוכזת והמתה של חזירי בר סוררים ששינו דפוסי התנהגות בשל האכלת אדם ומסכנים את הציבור. כתוצאה מכך, במהלך חודש יולי 2022 הומתו ברחבי העיר שבעה פרטים סוררים אשר הראו התנהגות אופיינית להאכלת יד והיעדר חשש מאדם. ריכוז מאמץ פרטני בוצע באזור השכונות קרית שפרינצק ונוה דוד, שבהן חזירי הבר גילו תוקפנות רבה בדרישת המזון מהתושבים. היקף נרחב זה כלל טיפול ב-31 פרטים בחודשים האחרונים מאזור מצומצם לצד פעילות נרחבת של סניטציה ואכיפה. תוצאות שילוב הממשקים ניכרות בירידה בהיקף הפחים ההפוכים, כמות מועטה של דוחות וירידה בהיקף תצפיות בחזירים. המטרה היא לרכז מאמץ הפעילות במוקד זה, ולהרחיב הפעילות בהדרגה לאזורים הסמוכים".

לפי הדוח, במהלך חודש יולי תועדו 240 מקרים של הפיכת פחים. 81 מהמקרים הללו אירעו בשכונות שבהן בוצעה חסימת נתיבי כניסה לחזירים בנובמבר-דצמבר 2021  – הוד הכרמל (דניה), רמת גולדה ורמת בגין. לפי הדוח, "מידע זה מצביע על ירידה בתפקוד החסימה של צירי כניסת חזירים לעומת החודשים הקודמים, שבהם ניכר היה שיעילותם היתה גבוהה".

עוד נכתב בדוח כי נראה שבשכונות שבהן מבוצע בחודשים האחרונים "ממשק מאומץ לטיפול בפרטים סוררים" (נוה דוד וקרית שפרינצק), יש ירידה במספר האירועים של הפיכת פחים. בחינה של התפלגות אירועי הפיכות פחים בשנה האחרונה מלמדת לטענתה של העירייה על ירידה משמעותית מקיץ 2021 לחורף 2022 ועל עלייה והתייצבות בקיץ 2022 לערך נמוך יותר מזה של שנה קודמת. "ניתן להעריך שהדבר מושפע מהעונתיות של רביית החזירים ומיעילות הממשקים להפחתת הקונפליקט בשכונות השונות", נכתב בדוח.

 

 

באשר לנושא האכיפה וההסברה נכתב בדוח כי במהלך יולי נרשמו 38 דוחות לתושבים שהאכילו בעלי חיים ברחבי העיר: "בחינה של ההתפלגות החודשית של היקף הדוחות מלמדת על ירידה משמעותית במספר הדוחות שניתנו בחודש יולי לעומת החודש הקודם למרות מאמץ אכיפה דומה".

בדברי הסיכום של הדוח נכתב: "בבחינת המצב הכולל בעיר נראה שהיקף פעילות החזירים עדיין משמעותי ביותר על אף הפעולות
המבוצעות. לכאורה ניתן היה לשייך זאת לעונת שנה שמתבטאת בעונת הרבייה של החזירים. עם זאת, בחינה מפורטת של המצב במדגם מוגבל של שכונות בהתייחס לממשק שבוצע בהן מראה: 1 .שכונות דניה ורמת בגין – בוצעה בהן סניטציה בהיקף נרחב וחסימת צירי כניסה של חזירים. ההשפעה היתה משמעותית מאוד במשך מספר חודשים. עם זאת, ניכרת הידרדרות בחודשים האחרונים הכוללת הפיכת פחים בהיקף ניכר, הצטברות דוחות על האכלה ותיעוד נרחב של תצפיות בחזירים. 2 .שכונות קרית שפרינצק ונוה דוד – היקף פעילות החזירים בהן היתה חריגה ביותר כתוצאה מהיקפי האכלה נרחבים מאוד. בחודשים האחרונים בוצע מאמץ רב לשיפור הסניטציה בהן, הרחבת ההסברה (פליירים), אכיפה נרחבת והוצאה משמעותית של פרטים סוררים (המתה). נראה שהמאמץ המרוכז
מצליח לשנות את המציאות בשכונות אלה בכל הפרמטרים (פחים הפוכים, דוחות ותצפיות בחזירים).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אריה

    צריך להמית לא 7 צריך 7000! זו לא חיה שיכולה לחיות חופשי בין בני אדם בשל גודלה. בילדותי בחיפה בשנות ה-60 וה-70 החיה הזו לא היתה קיימת גם לא בואדיות.היו ארנבים דורבנים קיפודים תנים שפני סלע וחתולים שדופים שנברו בפחים.וזהו. לא ידעתי שקיימת בעולם חיה כזו. כך שזה בולשיט להגיד שפלשנו להם לטריטוריה.

  2. אייל

    בגדר כלום ושום דבר
    מאות חזירים ענקיים מסתובבים בתוך השכונות וזורעים הרס
    חייבים תביעה ייצוגית נגד ראש העיר על שלוש שנים בלי דילול ופגיעה בבטחון תושבי חיפה

  3. כהן

    אבל ראש העיר אמרה שהם חמודים….
    זו אחת נסיבות שחייבים!!! להעיף אותה מראשות עריית הכפר חיפה(מצב הכבישים נותן הרגשה שאנו גרים בכפר ולא בעיר!)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר